Tråden om #8 Colby Sissons

Jahopp.

Mic drop av nubben.
Nu blev det tyst på forumet.

(Denna kommentar kan innehålla spår av ironi.)

3 gillningar

Det man hoppas på är väl att han hinner göra lite skillnad innan han ramlar in den gråa hv-lunken.

Colby ser ut som en yngre version av Ryan Stoa. Hoppas att likheterna börjar och slutar vid utseendet. Annars har vi stora bekymmer framför oss.

1 gillning

När jag läser hans efternamn tänker jag bara på “Scissor Sisters”. Kan det tolkas som en fördel?

1 gillning

En sämre variant av Daniel Glad:

Försiktigt positiv mao.

1 gillning

Snyggt @tibia att hitta Nubbens utförliga scoutrapport: [quote=“tibia, post:12, topic:6722, full:true”]

[/quote]

5 gillningar

Välkommen Colby Sissons!

In och ta för dig, överraska oss snälla!
Jag minns bara Colby från Hästen som en att hålla koll på eftersom han låg bakom mycket av deras spel offensivt, men minns någon om hans puckhantering, förstapass osv?

1 gillning

Jag är den inhyrda scouten, debiterar ungefär 8000kr/h för att ta fram statistik från EP och youtubeklipp. Ofta räcker det med youtubeklippen :+1:

4 gillningar

Perfekt inför de fyra hemmamatcher som stundar…

Jag ramlar inte av stolen med denna men tror samtidigt inte att han kommer bli vår sämsta back. Har hellre en back för mycket än en back för lite.

2 gillningar

Tror definitivt inte att han kommer att göra bort sig. Verkar vara ganska allround. Välkommet tillskott!

3 gillningar

En 7-årig highlightsreel känns lika rimlig som denna värvning.

3 gillningar

Ni som har en uns av förhoppning… såg ni inte vad som postades ovan? Killen var sämre än Daniel Glad under sin sejour i Vita Pesten.

Kan han överaska? Nej. Det kan han inte. Dock kan vi bli överaskade av att vi har en backsida som är ännu sämre. En hel backsida som alla är sämre än om den enbart utgjordes av sju stycken Daniel Glad.

Sug

den.

1 gillning

Han verkar ju iallafall duktig med puck och det kan vi ju inte kalla att Maalahti är iallafall. Så byter dom plats rakt av så är jag nöjd. Givet vad vi har så att säga!

Exakt, den här spelaren förväntar jag mig kunna göra mer med pucken än våra nuvarande backar utanför topp fyra kan. Och definitivt mer spel i detta tillskott än Bertov.

Joddå, jag tror nog detta är en uppgradering. Eller en chans till en uppgradering. Men det som är problemet är att sju Glad är bättre än HVs nuvarande backuppsättning.

1 gillning

Berra var/är underskattad. Det är inte i spelförståelse eller passningsspelet han är som sämst.

I min bok var/är Bertov själva arketypen av “dökött/en extra kropp”. Han var rejäl i närkampsspelet, visst. Men inte mycket mer än så. Man vill ju att en defensiv back ska kunna hålla i en klubba också.

Åter till nyförvärvet. Hoppas verkligen att Nubben hittat rätt nu. Måste bli en minst godkänd värvning detta.