Tråden om #8 Colby Sissons

Jag sätter inte mina tankar om en spelare endast efter den statistiken.

Han har alltså gjort 28 poäng på 44 matcher den här säsongen, varav 1 poäng de senaste 10 matcherna. Perfekt att få in en formtoppad spelare inför avslutningen på serien!

1 gillning

Oerhört svårt o veta om denna spelare är bra eller inte. Han kommer inte gå in och dominera iallafall, men inte heller göra bort sig. Det är ingen Mikko Lehtinen eller Joey Laleggia kaliber iallafall. Kanske kan han göra viss nytta i pp.

Jag tror jämförelsen blir lite skev faktiskt. De jämförs i ett lag som var överlägset i allsvenskan och ett lag som var helt kasst. Lättare att spela bra i ett bra lag. Det har vi ju konstaterat tex med Växjö, FBK, Skellefteå. Hade varit kul att se Glads siffror i Djurgården i år. Om det är nån skillnad? På statistiken från Brändström så ser ju Glad ut som en Erik Karlsson! :grin:

3 gillningar

Säger inte att Colby kommer bli någon sensation. Säger inte heller att det inte skulle kunna gå att få bättre spelare trotts en tunn marknad.

Men förbannat dumt att döma ut honom efter en univariat spider från 2 säsonger sedan.

Alla nyförvärv måste man ge en chans i den nya miljön de kommer till och hockeyn som spelas i ligan.

Här får vi hoppas på att Nubben blev erbjuden Colby och hade inga alternativ. Då kan det bli bra :slight_smile:

Ifall Nubben och Tf Ordföranden har scoutat Colby så kan vi redan rikta in oss på kvalet.

1 gillning

Att döma av scoutingvideon skjuter Sissons 10 gånger bättre än Strålman (som jag för övrig trodde hade ett bra skott)

Jag dömer inte ut honom. Jag påpekar vad vi får och vad vi kan förvänta oss. Allt annat är drömmar.
En person som nästan snittar en pinne per match i HA/Liiga.

Så om vi har tur betyder det att han kommer ge oss sådär runt 0.3-0.4 pinnar per match. Vad han ger oss defensivt är mycket svårare att förutspå.

Detta är ytterligare en pusselbit i Kents lag som har NOLL erfarenhet av SHL. Att lägga till ett pussel som när det hälldes ut på bordet, hade minimalt med sådan erfarenhet.

Men visst, jag drömmer oxå om att han, vem som helst, kommer in och räddar oss. Dock tror jag nog att det är laget som måste rädda oss. Inte en sen panikvärvning.

1 gillning

Saxat från artikeln i JP idag.

"Sissons har varit på tapeten för sportchefen Kent “Nubben” Norberg under en längre tid.

– Det har varit en process under en lång tid. Jag har gillat hans namn sedan den dag det kom upp. "

Det hade varit bättre om han gillat hans spel istället. Det kanske tf ordf gör i och för sig.

Gillar också namnet för övrigt så där håller jag med den gode Kent.

8 gillningar

Äntligen gör nubben en sjukt bra värvning.
Namnet säger allt!!
(Kan innehålla ironi)

2 gillningar

Välkommen till den goa värmen i HV71 Colby Sissons.

Man märker hur skadade alla HVfans är när en ny värvning presenteras :sweat_smile:

2 gillningar

Nubben om Sissons:
– Nej, det är klart att hans styrkor kanske främst ligger i offensiven, men han har bra storlek och han är ju inte helt novis på försvarsspelet. Dessutom är det en back som är bra på att förflytta spelet från egen zon och framåt så vi kanske inte behöver spendera så mycket tid i egen zon.

Lindbom om Sissons:
– Det är, som ”Nubben” säger, inget att hymla om att vi har önskat förstärka backsidan och gärna då med lite storlek. Vi såg honom spela bra i Vita Hästen för ett par år sedan och han har gjort det bra i Finland, är spelskicklig men har också bra storlek. Vi behöver bli lite tuffare i defensiven och jag hoppas att detta slår väl ut, säger Johan Lindbom.

Källa: Jp

Lindbom lyfter fram att värvningen kommer bidra till en tuffare defensiv, och Nubben säger att han inte är helt novis på försvarsspelet. Det är nästan lite Bill och Bull över det (med skillnaden att de inte upprepar vad den andre säger).

8 gillningar

Inte konstigt att man bygger trupp dåligt när tränare och sc ser motsatser i spelare :rofl::joy:

I’m calling it:

1. Spelar två matcher jättebra.
  2. Får två-årskontrakt
  3. Producerar ingenting resten av säsongen.
9 gillningar
  1. SHL-konkurrent får upp ögonen för Sissons och hur han kan användas på ett bra sätt i ett riktigt spelsystem varpå Nubben viftar med sitt trollerispö och vi står för halva hans lön säsong två i hans nya klubb. Han vinner backarnas poängliga och spelar säsongen efter i NHL.
1 gillning

Minns honom som riktigt jäkla bra i Hästen.
Kunde flytta puck snabbt.
Tänker att det kan omöjligt bli mycket sämre än nuläget.

1 gillning

Minns han med! Rörlig på blå, bra första pass och allround stack ut mycket i vita hästen. Hoppas innerligt det slår väl ut!

”Bra i Hästen”. Funderar på att tatuera in det på armen, bredvid Kents autograf… :joy:

11 gillningar

Måste greppa halmstrån vad har man för val :man_shrugging:
Misären är total.

4 gillningar