frågan är bara hur många matcher han hinner spela. Går ju rät segt för amerikaner nuförtiden att få arbetstillstånd tog väll nästan 2 veckor för örebros nyförvärv innan uppehållet och fick de precis innan match igår
Tråden om Olle Strandell… 23 inlägg
Tråden om Colby Sissons… 60+ inlägg. På en dag
Ett tecken.
Desperationen.
Var ju helt dominant i Hästen och spelade ofta halva matcherna när de var tighta. Ryktades ju till HV under den vintern men Hästen vågade inte släppa honom till något lag då de låg pyrt till.
Oroväckande att HV verkar tro att han är bra i egen zon för att han är över snittlängd. Vad jag kommer ihåg var han inte så bra i egen zon men HV ska ju tydligen inte vara där så mycket i resterande matcher, bra så.
Har för mig att vi statistiskt sett är väldigt mycket i egen zon men statistik och HV är nog inte bästisar, magkänslan som gäller där.
Jag gillade Colby men undrar om HV passar honom och han HV i dagsläget. Tror han hade varit OK i ett strukturerat lag eller där han är en tydlig toppback.
Nu har vi ju Kaski och Nardella före i den offensiva kön. Lär ju ersätta Maalahti och lär då bli likadant i egen zon men en uppsida i den zon HV ska börja spela i nu.
Jag har ju en förhoppning om att han ska få spela PP och tycker han passar som point där. Får se om han lyckas peta vår PP fantom, skymningsexperten,Tedenby.
Vår backsida utan någon mer in och Seppelä skadad är verkligen felviktad. Sjöholm och Strålman som defensiva poliser känns lite tunt.
Brickley, många likheter, anpassade sig bra till SHL i MoDo så hoppet finns. Sen krävs det ju inte så mycket för att höja vår backsida. Bättre än Axel och Kalle är han ju säkert, i alla fall offensivt.
hur bra är 28 poäng på 44 matcher i finska ligan som back…?
Emil Johansson gjorde 24 poäng på 43 matcher förra säsongen för Sport Vaasa.
Såååååå…
Bara han kan slå vettiga pass ut ur egen zon och inte spelar fast sig själv så blir det ju ett enormt plus… Säger nog mer om våra andra backars problem än sissons
Har det stått nåt nånstans när Sisson är spelklar?
Spelklar nästa torsdag mot Rögle (?) enligt prognosen.
Har detta ändrats? I presentationen nämndes att man hoppades att han skulle vara spelklar på lördag.
Det tar 1-2 veckor nu förtiden att få arbetstillstånd
Nej, han har redan haft ett arbetstillstånd inom EU, byter bara land. Därav annan process.
De tog över en vecka för Örebro nyförvärv som kom från Finland
Han blev klar tror jag 26 januari och fick de precis till matchen den 13
Nubben pröjsar runt 2 millar för en spelare som aldrig hinner spela
Det är synd vi har 4 viktiga hemmamatcher och inga förstärkningar.
I gårdagens JP säger Nubben följande om Sissons.
"Sissons kommer inte vara tillgänglig till matchen mot Luleå på torsdagen och troligtvis inte heller till matchen mot Skellefteå på lördagen.
– Nej, troligtvis blir det på torsdag nästa vecka mot Timrå."
Åtminstone kanske man kan hoppas att Sissons blir en (extremt dyr) blåslampa i baken på några av de sämst presterande?
Ja då är det en kvalvärvning känns det som. HV behöver ha nya spelare idag.
jag har gjort lite mer scouting. Lyssna vilket namn som nämns här och i samband med en ganska kass passning
Så det du säger är att han är bra på assist?