Tråden om #8 Colby Sissons

Han har ju beviserligen gjort en HV assist innan !

1 gillning

Herregud, han hade ju behövt spela redan idag. Ska vi behöva vänta till torsdag nästa vecka? Då är det kanske försent med förstärkningar.
Måste gå all in på att undvika kval!

Ja och även om det blir kval så vill man ju att han får så många matcher som möjligt att spela in sig. Hoppas det går att lösa snabbare än så.

Sen vet jag inte om det kommer göra så jätte stor skillnad med Sissons. Känns mer som att man vill säkra upp för eventuella skador i ett kval. Trots allt ska det bli intressant att se vad han kan göra på kort tid.

2 gillningar

Når vi den förlovade tolfteplatsen och Colby kostar oss den uppskattade summan om ca två miljoner riksdaler så blir priset per match extremt högt. Typ nio matcher handlar det om.

Vill till att han håller sig skadefri de två, tre veckorna han är här. Första match 22/2 och sista match 12/3.

Försiktigt positiv till den här värvningen. Eller ja, alla värvningar. Säg att det tar honom 5-6 matcher att spela sig in i HVs spelsystem, då kan vi kanske ha lite nytta av honom de 5-6 matcherna iallafall.

6 gillningar

Spelsystem?? :thinking::wink:

4 gillningar

Är det helt spikat att han inte kan spela förens tors nästa vecka?

Tolkar det så. Läste i Sissons-artikeln på hemsidan först när det publicerades att han “kanske” kunde spela redan imorgon lördag, men texten verkar vara borttagen nu och det tolkar jag som att det då förhoppningsvis är matchen därpå som gäller - torsdag.

Great group of guys?

2 gillningar

Han är redan på plats så antar att det är rakt in i hetluften som gäller? Tänker om han redan jobbar i Finland så borde ju papper o grejer va klart.

1 gillning

Grym intervju. Nu tror jag stenhårt på honom. Kommer bli svinbra. :fire: :muscle: :star_struck: :star_struck: :star_struck: :star_struck:

2 gillningar

Så tänkte jag med men kanske inte funkar så.

Klassisk “Canadian beauty” :star_struck:

1 gillning

Han måste väl få klart arbetstillståndet då han är en icke EU-medborgare innan har får spela och det går väl oftast inte i raketfart?

Ja, normalt sett men Norden har en massa undantag i det där för att göra det smidigare att flytta fritt mellan länderna. Så det är möjligt att han inte behöver det då han varit 2 år i Finland och i Sverige innan dess. Men vet inte säkert.

Ja jag tänkte samma. Att han varit i Sverige innan bör väl underlätta pappershanteringen en del

Hoppas han kan spela redan imorgon

Nope. Tidigast torsdag.

Nån kanske redan noterat, men är det Macklemore vi värvat?

1 gillning

Inte sämst på plan i debuten iallafall. Bortsett från en miss som han själv reparerade så kändes han stabil ändå. Dessutom goda chanser att behålla när vi åkt ner. Smart värvning ändå.