Tråden om #8 Colby Sissons

Nä. Kass. Druttade på ändan, blev uppäten i varje byte. Felplacerad.

Gjorde en och annan offensivt bra grej, men inte mer än det man kan se från Kalle.

Kent skall återigen tilldelas “årets bajsmacka”.

6 gillningar

Tycker inte heller det såg jättebra ut. Inget som kommer höja oss, att döma av första matchen.

Mest en kropp till. Så som han spelade idag så gör han upp med Sjöholm, Landén och Maalathi om att vara sjundeback.

Synd bara att vi saknar minst en första- och andraback.

2 gillningar

Vi har direkt olika uppfattning. Hoppas att insatsen bara var ett misstag i arbetet och berodde på nervositet. Och att han kommer igen på en tillräcklig nivå för SHL nästa match istället.

Jag är beredd att ge mig för jag verkar stå rätt ensam i åsikten men summa sumarum tycker jag inte det var så dåligt. 1 poäng och +/- 0 tycker jag inte är kattskit i en debut som man förlorar.

Han kommer inte vara vår sämsta back men vi fick en ”Fredrik Styrman” värvning. Han kommer inte tillföra något nämnvärt heller känner jag.

3 gillningar

Så länge han petar Sjöholm lovar jag att inte klaga :+1:

1 gillning

Tidigt att utvärdera men Hallquist var nivåer bättre senast.

1 gillning

Tycker Vita Hästen spelaren hade problem med skridskoåkningen, speciellt bakåt. En riktig Nubben värvning helt klart.

När man ser honom så förstår man varför han inte varit i SHL tidigare. En perfekt spelare att ha i allsvenskan

Bra passningar men alldeles för dålig under press och i högt tempo. Att han är storvuxen hjälper ju inte då han inte är fysisk.

En extra kropp men kommer ju inte göra skillnad, syns tydligt att han inte hinner med. Kunde lika gärna spelat med någon av juniorerna.

Nubben scoutat honom på samma sätt som Tikka tyvärr. Båda tyvärr endast utfyllnad i bästa fall.

Nubben har alltså värvat Sissons som någon form av defensiv back enligt en intervju med honom på Hockeysverige.se. Detta visar ju tydligt hur dåligt vårt lag är byggt, spelare plockas in för att fylla helt fel roller. Tikka som andracenter, Borgström som första, Stakkestad som power forward och Ortio som matchvinnare :stuck_out_tongue_winking_eye: Listan på märkliga rekryteringar kan göras lång. Sen ignberg på det när vi redan har Hansson, Lindbäck och stakkestad på kontrakt…

Ja man slutar aldrig förvånas längre över rekrytering av spelare.
Man tar alltså in Sissons som defensiv spelare men som är offensiv.
Har nästintill inte spelar BP men i Hv ska han göra det det första han gör.

Cirkusen bara fortsätter och fortsätter. Denna Lindbom dyker på djupare djupare vatten.

1 gillning

Det är fruktansvärt vad iprincip alla på detta forum är extremt negativa. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni absolut inte har något med klubben att göra.

Colby kliver in och gör en stabil första match, varken mer eller mindre.

Ni här inne letar fel och brister i varje situation och ser bara det negativa. Det är sånt beteende som sänker företag, organisationer och arbetsgrupper.

Nej jag tycker inte heller att det är särkilt positivt att Hv ligger i botten av tabellen, men det blir inte bättre av att bara se det dåliga.

2 gillningar

Jag håller i huvudsak med om dina observationer. Det kommer inte komma något konstruktivt ur dem.

Med det sagt. Vi och organisationen har hamnat där på grund av tidigare (och pågående) synder. Det finns få tillfällen de senaste åren då organisationen gjort sig förtjänt av fansens förtroende. Man kan kan inte underskatta vilken effekt det får att vecka ut och vecka in hävda att man är nöjd med det laget man har och att man blir farliga i slutspel för att sedan torska … igen.

Så att fansen tappar tålamodet är inte alls konstigt. Hade HV varit ett vanligt företag hade de konkat för länge sedan eftersom deras produkt skulle slutat sälja. Men hockey fungerar ju inte så. Vi hejar på det lag vi hejar på. Vi kan inte byta lag till ett annat.

Det betyder att det enda som finns kvar av relationen till laget är bitterhet. Man kan inte älska det på samma sätt som förut eftersom laget hela tiden sviker förtroendet.

Så jag tror inte kritiken egentligen handlar om Sissons prestation per se utan att nyförvärvet är ytterligare en i raden av lögner/felbeslut som gjorts i föreningen.

4 gillningar

Vad är din lösning Etrox? Som gammal HV-supporter så har jag nästintill gett upp. Hv är som en stor hink med vatten med stora hål i, och Nubben står med kranen och fyller på samt förundras över att den inte blir full.
När vi kommer till Sissons, HV jagar en defensiv back i sluttampen, för att om möjligt rätta till defensiven. Då plockar man in en back som har sina styrkor i offensiven. Det är ju som att sätta Sjöholm på skott i första PP.
Återigen så görs det fel och misstag som en random forumdeltagare ser, men inte Nubben och Co.

4 gillningar

Lösningen är iaf inte att sitta bakom tangentbord och spy galla över allt och alla.

Nu talar jag inte för alla. Men många av de som spyr galla är också de som köper säsongskort, tv-abonnemang, diverse supporterprylar till sig själv och sina barn, som HV-nallar för att barnen ska bli nästa generations HV-supportrar. Precis sådana saker som gör att HV överlever som organisation och företag.

15 gillningar

Jag tror ingen ser det som en lösning men det är väl inte att spy galla över allt och alla när man pekar ut självklarheter? Att Sissons själv säger att han är en offensiv back men nu ska ha en shut down roll känns ju tex märkligt. Att Ortio enligt den där statistikkillen som jag glömt namnet på alltid har underliggande dåliga siffror är ju dålig scouting. Att Monten blev HC var alla från fans till experter frågande till. Att förlänga Hanssons kontrakt med två säsonger efter typ 15 matcher. Listan på konstiga beslut kan göras lång.

5 gillningar

Jag synar detta uttalande och höjer med följande:

Det är oförmågan att se verkligheten för vad den är som har satt HV71 i den synnerligen allvarliga situation man nu befinner sig i. Detta innebär att det är minst lika mycket, enligt min uppfattning faktiskt mycket mer, beroende på att folk letar positiva saker där de inte finns än tvärtom. Hur förklarar man annars vårt lagbygge? Ett gäng synnerligen mediokra spelare som höjts till skyarna och belönats med feta kontrakt från ansvariga i föreningen som uppenbarligen såg något som ingen annan såg. För det finns inte. Vilket spelet hela denna säsongen har bevisat. Glöm inte att flera av dessa värvningar var starkt ifrågasatta av samma personer härinne som nu är mycket kritiska till vad som sker. Vem hade rätt? Inte HV iaf. Så detta sökande efter positiva saker där de absolut inte finns är snarare den stora anledningen till det tragiska förfallet.

Och som lejacques skriver. Vi som sponsrar den här skiten med rejäla summor varje år har rätt att klaga, kan jag tycka. Vi har betalat vår rätt att vara synnerligen kritiska.

Jag säger som Robert - vad är din lösning? Du skriver vad som inte är lösningen, vilket inte var vad Robert frågade efter. Så jag frågar igen - vad är din lösning?

8 gillningar

Håller med.

Tror också att en stor del av problemet består i alla som hejar på och supportrar allting klubben gör, helt okritiskt.

Istället för att reagera i tid och kritiskt granska allt klubben gör. Nu har vi en tf ordf som bara kör på, troligen med stort stöd av Lindbom som han tyvärr märkligt nog har orubbligt förtroende för.

Jag tror att den kritiska objektiva massan är att tacka för att det inte är ännu värre.

1 gillning

Vi är framme vid likgiltighet när frustrationen släpper. Då kommer ingen följa HV längre.
Tycker att det är stort och starkt att folk fortfarande bryr sig om HV71 och att vi aldrig gått över gränsen mot personalen.

Colby är så klart en konstig värvning men man behövde en köttklump till att mala ner. Förstår inte hur hans skridskoåkning sågs som ett plus men jag tycker ändå han har ett ok förstapass.
Jag hoppas så klart han överraskar oss.

2 gillningar

Om jag haft lösningen hade jag självklart åkt ner till HG med mössan i handen och bett om ett möte med den sportsliga ledningen. Nu har jag inte det. Men jag vet att lösningen inte är att bete sig som 5-åring.

1 gillning