Tråden om #8 Jere Karalahti

Vad tror ni? 39 år, men hård som granit och ett jävla skott. Jag tror det blir kanonbra! Han är väl finländsk sisu personifierad! :wink:

hv71.se/artikel/60301/

Är inte speciellt påläst på Karalahti, men han måste ju har gjort ett bra intryck på HV71.

Jag vet inte hur många gånger jag har hört Hult säga “vi har ingen brådska, det viktigaste är att det blir rätt person, en ledare, ett föredöme, rätt inställning bla bla…”.

Så lite förvånad är jag allt. Tvåårskontrakt på en 39-åring. Men Hult & co vet förhoppningsvis vad de gör.

39 år är egentligen inte så farligt på en back som är smart och spelar efter sina resurser (alltså inte som Petrasek, tyvärr). Lidström var väl typ 43 när han la av och vann Norris trophy som 41-åring tror jag, så åldern behöver inte vara någon stor nackdel! :slight_smile:

HAHA…EN STENHÅRD FINNE :smiley: Välkommen Jere!! :slight_smile:

Grym värvning, och finnar i HV har väl aldrig slagit fel innan och dessutom är det väl en spelare man helst slipper som motståndare så att säga. :wink:
Välkommen Jere

Jippi!

Robert Pettersson, Hockeysverige är riktigt positiv till Jere :slight_smile:

hockeysverige.se/robert-pett … pa-tio-ar/

Nästan exakt sådär jag känner också, är väldigt förhoppningsfull till detta!

Välkommen #8 Karalahti

Elak och grymt skott kan inte bli bättre! ! Dax att övriga backar ser och ta efter!

Hoppas mycket på denna snubbe i PP.
Som det är nu har vi 4 eller 5 forwards i PP och det är inte enbart för att AJ har en sån jävla fresh attityd och nytänk till PP. Vem var vår senaste back i HV som kunde skjuta från blå? Janne N? Pettan anno 2008?
Nu verkar vi ha en sådan back!

Välkommen!

Detta kan säkert bli bra. Ställer mig lite frågande till två säsonger med en som fyller 40 under det kommande slutspelet. Men jag har sett på tok för lite av Karalahti för att kunna uttala mig egentligen. Men med tanke på vad Hult/Davidsson sagt (rätt karaktär med rätt inställning) så tror jag detta kommer bli väldigt bra. :slight_smile:

En av Finlands bästa backar på denna sidan pölen de senaste åren och trots åldern så är han i sitt livs form fysiskt. En granitgubbe som inte släpper någon över bron utan att det gör ont men som även är skicklig på blå offensivt sätt. Ända frågetecknet enligt mig är kontrakt över nästa år då det kan gå snabbt utför i den åldern men det var säkert en stor anledning till att han valde HV.

En profil och rutin i massor och har på ett inspirerande sätt vänt sitt liv på rätt köl igen, starkt av HV att ge han chansen vilket jag vet många klubbar inte vågat genom åren. Kan bli guld värd!

Argumenten haglar hit och dit och ett av dom är “Varför värva en 39åring istället för att satsa på en junior?” Svaret är ganska enkelt, det finns ingen junior inom svensk hockey som både kan agera polis för våra stjärnor men samtidigt vara en stor offensiv kraft. Juniorerna har fått chansen och kommer få chansen även i fortsättningen men i och med värvningen av Jere så är backuppsättningen riktigt komplett.

Välkommen Karalahti!

Välkommen Jere!

Underbar bild. :smiley:

Mycket nöjd med värvningen!

PERKELE…STÅ INTE OCH SVENNA DIG… :smiley: Hoppas han skrämmer upp SHL spelarna på läktaren :sunglasses:

Tror mycket på Jere karalahti och mycket hellre han än Kaberle. Gillar även att kontraktet innefattar kommande säsong.
En stor profil med massor av rutin som lär höja HV och känslan säger att det blir en stor publik favorit.
Har saknat en rejäl pjäs/polis sedan Lance Ward slutade och stor eloge till Hult/Davidsson.
A large and physical defenseman who uses his size well. A good checker and useful in front of his own goal. EP

Ang åldern så bör ev tvivlare kika in macces bild ovan. Ser utomordentligt vältränad ut och inga bilringar där inte :wink:

Mycket varmt välkommen Jere Karalahti.

Hade det inte varit för att Jere vägrar le på bild så kunde du ha bytt ut din profilbild till en med Jere med samma komposition :smiley:

Jag ser positivt på en “chuck norris”-typ av slagkraftiga slogans relaterade till denna herre under kommande tid! :bulb:

Ni som hänger på träningarna får gärna ge oss här inne en liten update på hur han har ser ut. Jag är så jävla förväntansfull! Känns som om jag är 7 år och väntar på jultomten.

Du hade likt mig riktigt usla jular som liten märker jag. Tomten luktade sprit och svor mkt?

Haha va? Nä jul var som oftast en trevlig tillställning. Men jag ser inte hur det är adekvat i sammanhanget?