Tråden om #8 Jere Karalahti

Spännande värvning som känns mycket bättre tycker jag än Kaberle. Karalahti tillför ett fysiskt spel som HV saknat och kommer med matchtempo och i god form med +7 på 22 matcher i KHL.

youtube.com/watch?v=KRwQ9X_0sqg

Han tacklar alltså egen spelare och blir utvisad! :laughing: :laughing: :laughing:

Skrev ett långt inlägg i Lördags men det verkade inte kommit med?

Snacka om värvning, ska bli riktigt kul att se Jere i HV!

Kollade på några klipp på nätet, vilka passningar killen lägger, hårda rätt på bladet ingen pardon där inte.
Killen verkar vara riktig bra på rören, det kommer gå undan!

Sedan hoppas jag Jere tar det lite lugnt med sina armbågar i sina tacklingar. Man behöver inte mosa motståndarna helt, räcker att göra som Mattias Karlsson ofta gör bara trycka till lite men tillräckligt. Vi behöver Jere på isen och inte i utv båset eller en massa avstängningar.

Riktigt kul!

mitt långsökta raljerande likställde tomtens entre med jeres entre. Jere, med den bakgrund han har, ger om liknelsen håller mellan “vänta på tomte å vänta på jere” en något mindre “rumsren” tomte. Sorry För OT. :blush:

Kan inte annat än hålla med.
Hårt men juste.
Har redan domarna på oss så det räcker. :slight_smile:

Fullkomligt älskar #KaralahtiFacts! Känns som det är ganska många som är förväntansfulla av att se honom, så även jag!

Hur formeras backarna med Jere in?

Campoli - Karalahti
#41 passade utmärkt med Salmela ifjol och Jere är lite samma skrot och korn, potentialen & kunnandet finns för att vara topp i ligan
Karlsson - Pilut
Tycker att #25 & #20 gjort bra matcher tillsammans och känns som Kolans tyngd kompletterar Pilut bra
Berglund/Petrasek/Johansson/Eidstedt/Williamsson
3:e Backpar behöver absolut inte vara 3:e bästa, Pettan har gjort bra matcher i slutet, Johansson borde slussas in och Eidstedt tycker jag personligen är otroligt spännande då han är ganska olik de flesta juniorbackar som kommer fram - framtidsman! Här finns flera kombinationer beroende på dagsform och typ av motstånd

Haha riktigt kul påhitt med KaralahtiFacts
svenska.yle.fi/artikel/2014/11/2 … keyvarlden

Sepåfan. Precis vad jag efterfrågade några posts ovan :open_mouth:

Hahaha rätt kul att läsa faktiskt :slight_smile:

Haha, yes. Du är inofficiell upphovsman till det hela :smiley:

shit, the butterfly effect!!! :smiley:

All heder till den person som startade hashtagen!!!

Nån som vet vem det var?

twitter.com/Tzagg

Det är en mycket klok person :slight_smile:

mkt bra initiativ! Gör man en news-sökning på Karalahtifacts så ser man en enorm spridning. Hoppas han uppskattar tilltaget, någon som vet?

Vet inte om han vet. Jag hoppas dock Johan och HVTV frågar honom på torsdag.
Jag trodde själv inte det skulle bli så stort. Radio, finska nyheter osv.
Kul med så många som hjälpt till och hashtaggat.

Forza HV. Forza Jere

Välkommen till Hv71 Jere.
Welcome to Hv71 Jere.

hv71.se/artikel/60595/

jonkopingsposten.se/artikel/ … -hv-fansen

Kul att han lagt märke till hashtaggen och verkar taggad för att spela för oss!
OT: herregud vilket engelskauttal Christer Strandberg (reportern i JP-intervjun) har… :smiley:

Orkar fan inte lyssna klart… Jere har väl inte världens bästa han heller, för den delen…

Haha, från Jnytts intervju med Jere:
“Teemu är en bra kille, lite galen kanske”

:laughing: :laughing: :laughing:

Att bli kallad “lite galen” av Karalahti… :open_mouth: :astonished: