Tråden om #8 Jere Karalahti

Inte för att jag gillar när spelare blir skadade men måste säga skön bild…

undrar hur det gick med Stals?

Han spelade inte matchen efter mot Tyskland, men spelade sedan den efter den, mot Kazakstan.

Måste säga att han verkar vara stenhård i tacklingar vid sargen, verkar dock ha en ovana att tackla med händerna högt.
youtube.com/watch?v=RHYxz0HGu9k
youtube.com/watch?v=ywOfnPPA6jU
Detta kommer ju nästan ge matchstraff i SHL, även om ingen blir skadad.

Alltså det är bara en match spelad, men just nu är jag så jävla glad att vi inte tog in Salmela…och då menar jag inte alls att Salmela är dålig.

Karalahti var en gigant igår med flera hårda schyssta tacklingar och 3 assistpoäng i sin första match. Ändå så lägger media fokus på någon 42-årig föredetting som spelade 30 sekunder, och menar på att han hade en effekt som gjorde att Modo lyckades vinna mot Luleå som är i särklass det sämsta laget i SHL nu formmässigt.

Haha ja, jag har med stört mig något enormt på det. HV-Frölunda var ju en riktigt bra match som hade typ allt, det finns hur mycket som helst att skriva om den matchen, både positivt (Karalahti) och negativt (domarna, iaf i slutet av matchen) men allt fokus ligger på en hockeyclown som spelade 31 sekunder…men det är ju Sveriges sensationsmedia i ett nötskal iofs, och det kanske är skönt för Karalahti att fokus flyttas från honom, med tanke på bakgrund osv.

Det tog en herrans tid men han var värd att vänta på.

Nu får vi inte springa iväg me Hyllningarna till Karalahti, visst han gjorde 3 ass men de var ju ej hans förtjänst att de blev mål. Jag tvekar inte på han kommer bli otroligt nyttig med sin fysik soom vi fick se igår. Försök ha hyllningarna på en lagom o realistisk nivå annars kommer ni bli otroligt besvikna när han gör en dålig match.

Håller med. Man ska inte hylla spelare när de gör en bra match. Fy fan vad jag kommer vara arg på honom när han gör en mindre bra match…

Måste bara ställa en fråga här… Det är nån stolle i Aftonbladets kommentarsfält som påstår att Karalahti gjorde en riktigt oschysst crosschecking i nacken på en Frölundaspelare igår. Jag har absolut inget minne av det och jag såg hela matchen. Det verkar heller inte som att nån annan har det heller då han är den ende personen jag har hört nämna det ens. Ingen kommentator nämnde det och media har inte heller skrivit ett ord om det. Stämmer det? Inte för att det spelar så stor roll, men jag blev lite irriterad när en kille påstår att Frölunda var hårdare tagna av domaren än HV trots att det knappast stämmer. Det var nog ungefär lika dåligt åt båda hållen, även om det rann över lite till HVs sida de sista minutrarna med Jämtin- och Laine-situationerna.

Någon dålig förlorare bara. Om varken Frölunda eller media har reagerat på det är det bara struntprat…

Ja, känns som det.

Jag vill INTE se Jere i PP. Han drar ner tempot rejält. Igår stod dem andra och smällde med klubban i isen för att få pass… Såg ganska frustrerad ut!

Intressant intervju med Jere:

svt.se/sport/ishockey/hade-v … i-fangelse

Börjar bli allvarligt oroad över Karalahti. Hur ska han kunna hänga med i slutspelet? Han är ju otroligt långsam redan i nu i mitten-på-serien-lunken. Han får ju Kolan att framstå som snabb på rören i jämförelse. Om det fortsätter som nu så tror jag att risken är överhängande att han kommer att ta (ännu fler) onödiga utvisningar när tempot skruvas upp ytterligare.

Kan någon lugna mig?

Visst han är inte den snabbaste på rören men han är stark framför eget mål och har en attityd som ingen annan I hv har. Lite besviken är jag på hans offensiva spel men annars är jag nöjd.

Defensivt är jag mycket nöjd det är inte många misstag som han stått för, offensivt hade man kanske hoppats på mer med det skottet men han kanske kommer igång igen. De första två matcherna öste han ju på med både skott och tacklingar.

Rutinen den gubben har kommer vara guld värd för Hv i slutspelet!
Ribban höjs och då kommer vi nog få se den riktiga gubben när det väl gäller något!

Karalahti en av de bättre idag mot Växjö. Hoppas att han kan utnyttja sitt skott mer, ingen liten bössa han har.

Håller med, Dags att bygga PP efter hans skott nu som en klar variant.

Karalahti anmäld till disciplinnämnden för tacklingen på Hardt i sista matchen för säsongen 14/15:
shl.se/artikel/65709/