Tråden om #8 Jere Karalahti

Okej, en gång är ingen gång.

Detta håller inte, det är tredje nu. för det blir en avstängning igen. det är helt säkert. BRYT!!!

Håller med. Sparka Karalahti.

Japp, nu finns det absolut inga ursäkter eller nånting kvar som motiverar en fortsättning. Detta är enbart pinsamt och skämmer ut HV71 som klubb.

Kommer tillbaka efter 2 raka avstängningar och drar på sig 3st 2minutare innan han avslutar med ett nytt matchstraff och förmodligen en lång ny avstängning. Gubben är slut, han hänger inte med längre, tragiskt nog.

Tack för din tid Jere, men den är över nu.

Såg inte vad Karalahti gjorde nu, men den förra 7 matchers avstängningen var på sin höjd en 2 min Interference.

Det spelar ju ingen roll. Jere om någon borde ha fattat vad ribban ligger. Håll ner klubbjäveln, sätt den inte i hals/nack/huvud på andra hockeyspelare.

Jag brukar avhålla mig från att döma ut spelare/tränare, men nu måste man väl ändå nått en gräns?
Det måste väl ändå finnas något typ av krav i kontraktet på en motprestation från spelarna?

Vid något läge måste man väl kunna sparka en spelare utan att behöva betala ut lön osv, med argumentet att spelaren skadar föreningen mer än han tillför.

Jag skäms över Karalathti’s beteende. Som någon sa, han om någon borde lärt sig vart gränsen går i årets SHL. Man FÅR inte ha klubban i ansiktet på någon, för då blir du avstängd. HA INTE DET DÅ! Så jäkla svårt ska det inte va.

Det Karalahti gjorde i kväll gjorde Berglund mot Brynäs och Christoffer Persson i Frölunda mot Färjestad. Båda fick 5 + 1 matcher. Nu är ju Karalahti återfallsförbrytare, inte bara en gång utan två. Han lär bli avstängd minst 10 matcher plus 2 - 4 matcher i böter.

Nu har HV inget val, man måste sparka Karalahti direkt. Karlen skämmer ju ut föreningen totalt, både med sitt oerhört fula och dessutom mediokra spel. Han är helt enkelt jävligt SLUT.

Tyvärr håller jag med Wennerholm och det är inte ofta :frowning:

bloggar.aftonbladet.se/wennerhol … karalahti/

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … alahti-nu/

För den som vill se det hemska tilltaget.

Borde max vara en 2a igen. Träffar ju inte ens huvudet utan axeln.

Ne detta håller inte Jeri. Han sätter HV71 i sjukt dålig sits igen… Dags för Jeri att säga hej då HV71.

Ursäkta men hur partisk är du egentligen? Först säger du att tacklingen på Vrana är max en 2a haha? Sen försvarar du även denna med att det inte är i huvudet?

Ledsen men svårt att ta dig på allvar, första är riktigt ful interference där han bryter käken på Vrana som fortfarande inte kommit tbx, och den på Lasch är både onödig och rätt i nyllet.

bloggar.expressen.se/sannylindst … karalahti/

Tråkigt tråkigt tråkigt. Jag tror inte att Jere försöker skada i någon av situationerna men det blir väldigt väldigt fel. Det är speciellt tråkigt eftersom han är en kille som jag kan sympatisera väldigt mycket med. Han har fått rätsida på sitt liv och han är i sina bästa stunder en avgörande back trots sin ålder.

Om detta nu betyder slutet på karriären så är det ett väldigt ovärdigt slut och jag tycker inte vi ska göra något förhastat. Vi får se vad som händer nu. Först får DN säga sitt.

Läskigt att det är så kraftigt delade meningar mellan alla dessa så kallade experter. Vem har rätt? Sanny, Wennerholm, madhawk nån mer som kommenterat? Trist att han döms kraftigt som återförbrytare då inget egentligen är menat illa. Denna gång skyddar han sig och håller inte tillräckligt hårt i klubban så den råkar glida upp mot ansiktet, från början har han brösthöjd på klubban.

Vrana tajmade han en dålig tackling som kanske var lite vårdslös men inte det värsta jag sett direkt.

det här är andra förseelsen i år bara men känns som tredje på grund av hardt förra året som jag inte kommer ihåg.
Nä jag tycker inte att han varit ful på något sätt, Men väldigt klantig och spelar tyvärr lite old School och klantigt som Pettan gjorde men fasthållningar och skydda sig med klubba mot bröst. Synd att han inte kan tänka sig lite mer för då han är våran bästa PP back åtminstone den enda som kan skjuta. Dessutom bra passningar som går fram. Tyvärr lite slö på skridskorna. Men överlag en av det bättre backar man sitter fast med just nu om man inte har råd av värva nytt.

Snälla Jere spela smart och lagom snällt i fortsättningen.

Jere har försatt laget nu i ett flertal jobbiga lägen med sina onödiga utvisningar.
Gick det sakta förra säsongen så går det än långsammare denna och i stort sett varje moment.
Trots att killen fortfarande kan skjuta så håller detta inte, finns det p.g.a de många avstängningarna möjligheter att riva upp kontraktet eller sitter Hult fast med denna långsamma pjäs och som innebär att budgetutrymmet för alternativvärvning inte finns?

Klubban glider upp i ansiktstrakten tack vare att Frölundaspelare kör in i honom. Visst att Jere har klubban lite väl högt upp, men det är inte avsiktligt för att skada den andra spelaren. En jävligt olycklig situation som dock ska ge utvisning. Men någon avstängning är det inte frågan om. Däremot ska Frölundaspelaren (Var det Lasch?) ha en anmälan för filmning tycker jag. Han förstärker verkligen situationen(Och vem skulle inte gjort samma sak, när han vet vad det står på för nummer på ryggen på HV71 spelaren)

Nu skriker alla, bort med Jere, men lugna ner er. Kunde vart vem som helst i den situationen, jag tycker ni går väl hårt åt Jere här. Klubban ska inte vara så högt upp, absolut. Men faktum är att den tar INTE i ansiktet, och Frölundaspelaren förstärker situationen.
Men lotterinämnden lär väl inte ens titta på sekvensen utan stänger av Jere 15 matcher på känsla(okänsla).

En av de få vettiga sakerna jag sett sanny skriva.

Men ger han helt rätt i bedömningen.

2:a för klubban är uppe i ansiktstrakten.

Edit: Jag tycker också det ser märkligt ut i reprisen då jere bara står helt still med klubban uppe för att ta emot en tackling. Han rör sig inte försöker inte cross checka utan håller bara upp klubban för att ta emot en smäll. Någonting som händer flera gånger varje match.

Jere rör varken ben eller armar nämnvärt men det blir en checking to the head? Fattar inget.
Känns mest som en jävligt olycklig kollision. En tvåminutare kan jag ta.

Och tacklingen mot Vrana är jävligt olycklig, 2-3 matcher kanske, inte mer. Snackade med den mest hängivna Brynäsaren på jobbet och han tyckte samma sak, om det är till någon tröst.

källa: expressen.se/gt/sport/jere-k … tchstraff/

Snälla HV överklaga detta beslutet, helt horribelt om han ska vara avstängd för detta.

Klubban ska inte vara så högt även om han precis drog ett slagskott, med det sagt så åker Ryan in i Jere och inte tvärt om, ser han att hans klubba är högt upp kan han ju välja att inte åka in i den också, Jere ska inte enbart ha skit för detta för Ryan filmar tveklöst i den här situationen även om Jere är korkad. Tittar man på bilderna på Sannys blogg så tar den i axeln