Tråden om #8 Lucas Lagerberg

Gladen?

3 gillningar

Hört mig för och ändrat lite uppfattning om Lagerberg. Han hade tydligen en kortare period där han presterade fint (under denna period såg jag som mest av honom och därav min tidigare väldigt positiva inställning till denna värvning), men enligt vad jag hört så var detta mer troligt en period som låg över hans normala. Känns sådär.

6 gillningar

Samtidigt ska han inte heller behöva vara en toppback för oss. Tar hellre chansen här än med Sjöholm ett år till.

2 gillningar

Lite snack med Lucas.

Återigen, välkommen Lucas!

4 gillningar

Kul med intervju. Jag hade behövt en ”nä men-räknare”, vem löser?

Alla inom hockeyn har sina egenheter :sweat_smile:

3 gillningar

4 gillningar

Hade ju varit mer spännande om det stod “Björn Melin var mycket besviken och ifrågasatte ljudligt analytikernas och sportchefens kompetens.”

5 gillningar

Kalle Holm har mött sin överman

• Hur många poäng gör Lucas Lagerberg 25/26
  • 0-15
  • 15-30
  • 30-45
  • 45+
0 röster

Sista veckan av försäsongen nu då den avslutar i samband med HV-Dagen.

Bara jag som blivit rätt så mycket imponerad utav denna yngling i stort än så länge? Han tokdominerar inte förvisso men kändes som bra insats i dagens match mot Rögle.

3 gillningar

Det vi nog alla tyckte var en obegriplig värvning till en början ser nu allt mer begriplig ut! Som du säger tokdominerar han inte och han kommer knappast spela alla matcher men Lagerberg har verkligen verktygen som krävs för att bli en riktig bra SHL back med tiden.

1 gillning

Tänker så här, tar för sig redan och med rätt utveckling kan han bli långvarig ledande back i HV förhoppningsvis :slight_smile:

1 gillning

Pöööhhh! Vi var allt några stycken som gillade denna värvning också. Finns mycket potential, men trots min positiva inställning till Lagerberg på förhand så trodde jag han skulle kännas mer valpig än vad han visat hittills. Väl godkänd såhär långt, men han behöver få tid till utveckling.

4 gillningar

Alla tyckte inte att den var obegriplig.

2 gillningar

18 minuter, +2 och 4 tacklingar ikväll :flexed_biceps:

En väldigt positiv överraskning såhär långt :+1:

14 gillningar

Lucas måste vara denna säsongens hitills största positiva överraskning, med Rindell såklart. Men att en spelare med 7p på 28 matcher och är -1 är en av våra bästa säger en del, han är en tvåvägs/defensiv back så det är ändå rätt hyfsade siffror tycker jag. Fortsätt så Lucas! Du gör det bra!

8 gillningar

Fattar inget.
Har han vart uppkäftig?
Inte helt frisk efter sjukdom?

2 gillningar

Vinnare av veckans assist!

5 gillningar

Lånas ut till AIK. Rejält korkat. Tycker Lagerberg har varit en av våra bästa backar, men samtidigt bättre för honom själv att få lite mer istid som han förtjänar.

11 gillningar

Vafan pysslar vi med?

6 gillningar