Som vi har sagt många gånger, istid har inget med prestation att göra. Det är bestämt att Lagerberg inte ska få platsa.
Bottnar allt detta i HP-gate? HV behövde inte ersätta AIK genom att lova ett nytt lån. Det blev Johnsen. När han nu tas tillbaka måste vi ge något tillbaka. Valet faller på Lagerberg, som varit minst en klass bättre än Alsing den här säsongen. Soppa är det, oavsett.
Detta ger ju verkligen föreningen ett bra anseende.
Kom till HV, gör det bra och över förväntan på försäsong (HP, Johnsen) eller under serien (lucas) och få en resa till storstaden.
Vem vill hit om man inte ens får chansen när man visar framfötterna?
Låna ut kapten Kalsing istället. Han är ju för fan en katastrof. Men det går såklart inte, Olle är Antons lilla gullegris och eftersom han är kapten spelar det ingen roll om han är pissdålig. Han är kvar.
Helt stört! Lagerberg har verkligen inte gjort bort sig samt gjort det bättre som center än Eriksson och Laz. Så varför inte ge honom den platsen istället?
Man slutar aldrig förvånas av dessa som bestämmer i HV71. Vi slåss för vår överlevnad och behöver samtliga spelare.
Asså det här är märkligt ändå men den berömda frysboxen har ju öppnats av Blomman och där stoppades Lagerberg och varför fattar jag inte.
Sen är det inte bättre att ha samtliga spelare på plats inför slutspurten / kval så det åtminstone blir lite konkurrens om platserna och med en Borgman / Hatakka som är in och ut ur laget hela tiden?
Rätt övertygad om att det är HP-gate som biter oss i rumpan. Men, i takt med att Lagerbergs istid nästan uteblivit, så rankar jag honom som åttonde back.
Och tyvärr, detta verkar va ett mönster för Lagerberg. Han börjar säsongerna bra, mattas lite efterhand, för att till slut tappa nästa all istid. Det var ju likadant i Björklöven i fjol.
Många AIKare som säger samma. Inte riktat mot Lagerberg direkt men det har varit en del stökiga låneavtal i år. Att Lagerberg kan återkallas och avtalet därmed bryts gör ju detta väldigt skakigt också. HVs ledning har ju jagat sin svans tidigare den här säsongen liksom.
Lagerberg är ju bättre än Johnsen, även som center….
Fy fan vad dåligt.
Att Lagerberg är en ok center har han ju visat i åtminstone en match, gjorde han inte till och med mål?
Kan det finnas andra skäl än rent sportsliga?
Totalt idioti. Varför låna ut en bra back? Fyfan. Orkar inte
Som jag skrev i annan tråd har jag hört det tisslas och tasslas om att Annborn möjligen är påväg tillbaka.
Har svårt att se Annborn ta en plats före Lagerberg på 7 backar om jag ska vara ärlig. Alltid kul med egna killar, men Annborns senaste sejour i HV gick verkligen inte bra. Han gjorde tyvärr ett par riktigt dåliga insatser, vilket Lagerberg sällan gör även om han inte är den kork som flyger högst. Lagerberg känns mer stabil. Samtidigt svårt att säga när båda två fått sparsamt med speltid.
Målskytt.
Han är såååå mycket sämre än Alsing!
(Kan innehålla spår av ironi)
Spår av ironi…![]()
I år är han väl ändå bättre än alsing. Vi kunde gott lånat ut Pasic, Alsing, Hansson och spelar junias istället.
(Kan innehålla spår av ironi)
Väldigt elegant mål ikväll mot ssk.
Har nog varit AIKs bästa back sedan han kom (vad det nu säger). Inte bara för det offensiva, men ger laget tid genom att vara bra på grillerna. Låt han stanna säsongen ut tack.
Lämnar spelare HV71 så lyfter man i prestation men det är sen gammalt. Lagerberg målskytt mot SSK.