Tråden om #8 Nils Andersson

Välkommen till Hååveeblåå Nils!
hv71.se/artikel/757fajjk6-3 … r-for-hv71

En mycket bra värvning, en rightback i bra ålder. Visat under flera säsonger att han varit en av de bättre backarna i SHL. Kan tänka mig ett första backpar med han och Lehtonen.

Intervju med Nils Andersson på hockeysverige.se om varför valet föll på Hv71:

hockeysverige.se/2018/07/14/ … ssons-val/

Intervju med Nils Andersson av HVTV. Verkar vara en skön snubbe.

hv71.se/artikel/4t6qajk8e-3 … rsta-dagen

Haha! Vilken lirare. När man ser det där kombinerat med ett riktigt bra VO2max-resultat förstår man vad J&J menar med "det ska även vara en spelare med rätt karaktär och attityd som passar bra in i gruppen ".

Börjar bli riktigt oroväckande detta.
Nån dom vet om NA har en historik av hjärnskakningar?
Tycker han borde varit tillbaka nu?
Som sagt väldigt oroväckande.

Från det att en spelare är symtomfri går de igenom en hjärntrappa under en vecka med gradvis ökande belastning. Typiskt görs detta på ca 10-12 dagar vilket jag i och för sig tycker är väldigt kort tid om man haft en hjärnskakning. NA har varit borta i tre veckor nu och inget om när han kan väntas tillbaka igen. Antingen är det illa eller är man väldigt försiktiga och kloka.

Andersson måste väl ändå vara den mest överskattade spelaren i HVs trupp nu när Thuresson äntligen verkar ha kommit igång? Totalt ineffektiv framåt, uruselt passningsspel och ofattbart osäker och svag i markeringsspelet i egen zon. Den av alla så utskällde Ytterell spelar bättre i egen zon än vad denne Andersson gör. Ska det brytas något kontrakt så röstar jag på Andersson.

Håller med. Tillför inget överhuvudtaget just nu. Bättre bryta och försöka locka tillbaka Stefan Elliot!

Håller helt med där. Ändå var det förståsigpåare härinne som sågade Lindboms beslut att placera Andersson på läktaren en match. Betänk att han garanterat lyfter högst lön av alla.

Går ju inte klandra Hult här dock…

Alla på forumet var ju oerhört glada och positiva när det tillkännagavs att han värvats.
Tråkigt att det inte blev vad man kunnat förvänta sig…

Var väl 100% befogat med Andersson på läktaren ifrågasatte någon det?
Största besvikelsen på backsidan är tveklöst ”Nisse” sett till förväntningar kontra prestation. Upplevde inte att Nisse hade dessa problem med positionering och markeringsspel i Malmö.

Tycker det är lönlöst att peka ut spelares insatser när man fortfarande har den här tränarstaben.

Ingen, absolut inget rutinerad värvning levererar ju under Lindbom.

Så ha is i magen. Jag väntar med att peka finger åt spelare tills (om) vi får en ny tränare.

Nej jag håller väl till viss del med. Vad jag tycker om ledningen är nog varken en hemlighet eller nyhet för de flesta här inne. Men att en ”poängspelare” inte kan slå en pass på 2-3m eller träffa mål på 5m avstånd är svårt att klandra lagledningen för. Spelarna har ett ansvar de också. Även om spelidén är dålig så är det bara spelaren som kan klandras om denne inte gör mål i frilägessituationer eller vid öppet mål.

Försöker vara konstruktiv i varje sekvens och sätter både sig själv och medspelarna i svåra situationer. Belönas trots detta med massor av istid i både PP och i slutet av matcherna. Feg och usel coachning!

Andersson har det fortsatt tungt. Tror inte han blir kvar efter säsongen, om han ens blir kvar säsongen ut.

Tycker han lätt varit bäste back i HV sedan slutspelet startade …

Han tar upp pucken ur zon på ett jättebra sätt, är jobbig för motståndarna med sina räder framåt men och ändå bra i defensiven…

Konstigt att det inte skrivits något annat här sen det negativa som skrevs här tidigare …

Ja här finns det sparkapital så det heter duga, satan va han kommer bli viktig och helt övertygad att han kommer stänka ett gäng mål framöver

Jag tycker man ska göra allt man kan för att bryta med Andersson efter denna säsongen. Maken till svag back får man leta efter. Lyckas inte med något. Och så har det sett ut större delen av säsongen. Och så upphaussad som han var! Tror HV fick lägga en rejäl slant för honom. Sett till lön, förhoppning och förväntan så är han den största floppen i dagens HV och en av de största flopparna på flera år.
Som sagt, jag hoppas HV gör sig av med honom även om det kanske svider i kassan.

Trodde han skulle bli bra som Lehtonen,men han är inte ens i närheten av honom.Betyg = Max en medelråtta.