Danmark styrde väl hela matchen var min bild efter att sett 10min så procent på honom är nog bra utan att de krävts jättemycket.
Hade Dichows radarpartner från årets upplaga av HV71 stått i Danmarks kasse hade det kanske sett annorlunda ut.
Dicken gör det bra i VM. Förlust idag mot Norge men han hade en räddningsprocent på strax över 96% och blev utsedd till matchens bästa spelare i Danmark.
Dichow har drygt 93 procent på de inledande matcherna. Då har Danmark mött Kanada. Att komma undan med över 90 procent mot ett sånt motstånd är braaa.
Känslan är fortsatt att Dichow är vår förstakeeper när vi avslutar nästa säsong.
Tillägg. Kan nån vänlig mod flytta detta inlägg till tråden om Dichow. Postade fel.
Ja, dom bytte målvakt inför 3e
Fiala med 2 puckar dock! Hv produkten
Klass skillnad på lagen. Inte dichows mål.
Gjorde en jövla räddning i PP
Men… Varför Dichow Nissen?
För att han heter det?
Du ber jag om ursäkt. Nu fick man känna sig dum.
Någon som vet om dichow är skadad? Inte ens med på bänken mot Finland, om man ska tro flashscore i alla fall
Skrevs om detta i någon annan tråd, men han har åkt på en misstänkt hjärnskakning.
Ne de var från förra året
Sjuk står det här.
Det är för att han växer när det hettar till.
… jag hittar ut själv.
Hahaha
Du har ett passande nickname
Allt, absolut allt, talar för att Dichow kommer få chansen i helgen mot Färjestad. Allt, absolut allt, talar för att det nog kommer bli en ganska tydlig vinst för Färjestad. Allt, absolut allt, tyder sen på att Alnefelt står i målet matchen efter och att Dichows plats på bänken cementeras ytterligare efter ett “självmordsuppdrag” mot Färjestad.