Otacksamt för Dichow. Hoppas att de har bra kommunikation och att de inte sänker hans självförtroende av att göra såhär
Målvakter gillar utmaningar och att vara en mot världen. Det viktigaste är genomgången efter matchen där man ger feedback. En målvakt kan ha gjort allt rätt vid en storförlust likt att man kan göra en blek insats men ändå vinna. (Kanske inte i nuvarande HV71 dock)
Utgår ifrån att Dichow vaktar kassen imorgon .
Allt att vinna. Läge ? Hoppas han ser det så precis som laget .
Sällan ser man odds ner mot 1.50 på bortalaget i shl som är fallet imorgon .
Inte många rätt där
Haha nej och ingen är mer glad än jag
Tjänstefel om man inte låter Hugo vila nästa match och ställer in Dicken istället i min mening.
Värm upp ordentligt och ge karln en ärlig chans. Annars sitter vi där i vår med Hugo långtidsskadad och en Dichow som är iskall pga att han nötat bänk.
Ska inte svära i kyrkan nu men…
Jag får sånna sjuka Stefan-vibbar av Dicken, vet inte varför. Hela hans sätt att vara i målet och vissa av räddningarna han gör påminner bara så sjukt mycket om spelstilen Stefan hade tycker jag!
Det är nog hans tomma blick han levererade under matchen i går.
Tycker allt ser så oerhört bakvänt ut pga högerplocken. Påminner mer om vår saknade Bosse enligt mig.
Jag tycker Dicken gör det ganska bra även idag. Visst inte samma omänskliga räddningar som mot Leksand men det kan man inte förvänta sig varje match. Dicken kändes trots det stabil och tycker det känns väldigt bra med han och Alnefelt. På rätt dag så tillhör dessa båda herrar toppen av målvaktsligan. Det kan absolut slinka in mindre bra prestationer men det är ju lite det som är fördelen med att ha två jämna målvakter. Har den ena en dålig dag så kan förhoppningsvis den andra täcka upp.
Nu är det nog inget spelare/målvakter föredrar, då man säkerligen vill förbereda sig i lugn och ro, men jag hade inte varit främmande med ett upplägg där man bestämmer vem som ska på värmningen på förmiddagen/vem som är hetast för dagen. Lär inte ske men med två så pass jämna målvakter så är det ändå en spännande tanke, tycker jag.
Tycker att en vinnare får stå kvar i mål, efter förlust så krävs det att det var en väldigt stark insats för att inte byta. Tror det är svårt att se på en målvakt på värmning om dom är i “zonen” eller inte, tror det är bättre att döma efter senaste match. I övrigt håller jag verkligen med, skönt att vi har två målvakter att luta oss mot den här säsongen.
Tror det är viktigare hur deras egen känsla är. De kan ha gjort en kanoninsats och ändå förlora. Då tycker jag de kan fortsätta.
Om nu Dichow är på väg bort! Så är det är väl bra om Dichow får speltid. Jag är bara rädd att det här hör till skaran av drastiska beslut som HV är svenska mästare i. Glifford är bäst ju nu, men sen? När vardagen kommer ikapp!
Vi ska komma ihåg att både Dichow och Alnefelt startade mycket starkt i målet båda två. Även om vi inte vann många matcher så spelade de väldigt bra i början. Båda två överraskade mig.
Glifford hoppas jag verkligen inte faller likt Dichow har gjort senaste, men skulle inte förvåna mig att detta är en smekmånad där allt går vägen ett tag för att sen falla likt det korthus HV är 2024.
Enligt Höken har IKO hört sig för om Dichow om lån.
Vore en fruktansvärt bra lösning för ett avtal som aldrig borde skrivits. Vi har absolut 0 att förlora på detta. Kör hårt Dicken!
Lite skumt ändå, har kollat på en del IKO matcher detta året och Kruse har inte varit dålig direkt. Tror han har 90% åtminstone?
Mycket annat dom borde prioritera.
Men med det sagt, så hoppas jag att Dicken får rejält med speltid och briljerar om det nu skulle vara så att den utlåningen går igenom.
Vore en perfekt lösning!
Minnet är bra men kort ? Utan Dichow i kvalet hade vi garanterat spelat i allsvenskan nu så det är nog ett av de viktigare kontrakten.
Tror det handlar om slutspel. Dichow har visat att han gjort det bra när han va i HV mot IKO och de vet också om det. en smart lösning av de om det går ignom och jag tycker att det inte vore en dum ide från HVs sida.
De vill nog ha en starkare målvakt som presterat i de avgörande lägena