Vi borde förlänga med Stakke i fem år till. AP20 förtjänar en tröjhissning, med den logiken. Det handlar inte om vad man gjorde igår, utan om vad man gör idag.
Han har ju till skillnad från förstnämnda presterat bra den här säsongen också - inte någon one timer, är väl ändå lite tidigt att slänga ut?
Skulle inte ge detta betyget “bra”.
Bättre än Brattström?
Han har väl varit direkt svag skulle jag påstå. Ohållbart i längden att ha tre målvakter och då känns detta som en kanonlösning för bägge parter.
Yesbox. Absolut läge att låna ut eller bryta med.
Nu har Wennerholm jämfört Gliffords genombrott med Henrik Lundqvists, så vi ska nog fan behålla Dichow.
Inte alls. Han va bra i kvalet men jag är absolut av åsikten att vi skulle ha tackat och gått vidare där och då. Tror du Frölunda släppte honom bara sådär utan anledning? Han levererade inte i SHL innan och han har inte levererat efter kvalet.
Väldigt tacksam för hans insatser under kvalet men de va inget jag anser borde genererat ett fortsatt avtal, speciellt inte när man värvade ytterligare en målvakt som (i mitt tycke) är för svag för denna ligan.
Ska kommas ihåg också att i kvalet mötte vi också seriens i sämsta lag vilket vissa verkar glömma när de säger att han storspelade i just det nämnda kvalet.
Så är av helt samma åsikt, kontraktet skulle aldrig ha förlängts
Seriens sämsta lag som saknade sin enda riktiga spets dessutom. Ändå blev det tight. Hur bra var Dichow egentligen? Säg att det hade varit detta Modo vi skulle mött. Då hade det troligen varit tack och godnatt.
Jag formulerade mig svagt, menar på att Dichow har haft bra prestationer snarare än en bra säsong i överlag såhär långt men tycker det är för många faktorer för att uteslutet säga att det inte finns utrymme för förbättring.
Frölunda har en extremt väletablerad förstamålvakt så det kan likväl varit för att de ville ha en stabil tvåa med mer erfarenhet.
Hela laget har arbetat bättre under de senaste veckorna när Glifford har stått, jag skulle själv vilja se hur våra ordinarie målvakter klarar sig med det generellt bättre spelet innan någon lånas bort utan att ta något ifrån Gliffords stabila prestation.
Då är det fan kört.
Det vilar en förbannelse över allt han säger
90% var bra för 20 år sedan
Jag får väl vara lite tråkig nu och varna för “regression mot medelvärdet” när det gäller Glifford.
Svårt att hålla i en sån här trend.
Ta inte för givet att Glifford ska fortsätta som han börjat - även om vi naturligtvis hoppas på det.
Sen är de flesta spelare bättre än sin sämsta prestation och sämre än sin bästa
Dichow kan bättre än vad han bedöms för nu.
Form på målvakter är en färskvara, se på Ortio i slutet av den där säsongen när vi undvek kval jämfört med säsongen efter, se på berömmet som DIchow fick i början här jämfört med vad som sägs nu , o.s.v o.s.v …
Olof tror jag kommer hålla denna nivån till stor del resten av säsongen. Han har lugnet, ödmjukheten och talangen att blomma ut och jag tror han kommer göra det fullt ut. Med det stödet han har kommer detta bli bra
Att som junior målvakt komma in i SHL och hålla över 95% i räddningsstatistik under lång tid är inte särskilt realistiskt. Men hans lugna och metodiska stil gör det nog lättare att hålla en jämn nivå. Förhoppningsvis är den nivån hög framöver också.
Nej det kommer han inte göra. Finns ingen chans i världen att han håller den nivån i mer än ett fåtal matcher… sen blir det precis som nämndes ovan: regression till medelvärdet.
Vad det medelvärde är, det vet vi ännu inte. Vi hoppas på bättre än vi har i Dichow.
Jag menar inte att han skall hålla en 95 procentig nivå resten av säsongen. Vad jag menar är att jag tror han kommer hålla en hög nivå resten av säsongen, så klart kommer procenten dippa. Men jag tror stenhårt på att med honom som starter så kommer hv ha chansen att vinna varje kväll, och jag tror också att han får sitt genombrott och blommar ut. Tror stenhårt på olof
Såg Dichow på stan, så än har han inte hittat ny klubb iallafall.
Skade-/sjukdomsfri nu?