Tråden om #80 Frederik Dichow

Det är väl själva vitsen med att ha två målvakter att rulla på. Då behöver man inte överbelasta eller gå extra hårt på en målvakt som HV gjorde i kvalet.

1 gillning

Det skall dock tilläggas att dessa matcher som Dichow varit helt slut har varit två matcher där det i stora drag varit MoDo mot Dichow, konstant i sista perioden.

3 gillningar

Fast vänd på resonemanget. Lethinen har stått 81 matcher + slutspel och kval de senaste 2 säsongerna och då har det i många matcher varit Lethinen mot världen och ändå klarar han av att hålla en jämn nivå över tid (bortsett från senaste matcherna i kvalet)

Så jag köper inte riktigt att dicken skulle vara mer utsatt än vissa andra målvakter.

Fast hade våra målvakter kunnat hålla en högre nivå över tid så hade vi inte heller behövt rulla på i stort sett att byta var 3:e match. Detta är något som blivit av att vi inte har en förstamålvakt som håller tillräckligt hög nivå över tid.

Vi har historiskt sett (Nästan alltid) haft en 80-20% regel på målvaktssidan, och det är så de flesta lag kör, enbart vi som bytt målvakter som en annan byter kalsonger.

Du har nog en poäng här. Betänk att han hade gjort 23 SHL-matcher innan han kom till oss och nu 28 här. Har väl heller aldrig stått regelbundet.
Han håller kanske inte en allmän SHL-nivå. Mycket möjligt det är så att när han presterar på topp så är han liksom som en bil uppe på de röda varvtalen vilket sliter på motorn. Sen om det beror på mentala, fysiska, tekniska eller speluppfattningsmässiga delar tål att funderas på. Men finns nog många både utespelare och målisar som kan göra otroliga insatser vissa matcher men inte över tid. Särskilt då matcher bör mkt står på spel.

Vet inte varför du valde att lyfta in argumentet att hålla en jämn nivå, jag gav en anledning till att han låtit helt ”utpumpad” två av de 5 matcherna han stod - som var de initiala inlägget.

1 gillning

Danmark :heart:

17 gillningar

Våra superdanskar :heart::white_heart:

Dichow har en otroligt skön personlighet

5 gillningar

Vore intressant dock att ha varit med de stunder som Anton valde att kasta ut honom i kylan. Tycker det är sjukt. Så dålig var han fan aldrig.

2 gillningar

Dichow presterade dåligt samtidigt som hela laget var helt värdelöst, innan vi fick in någon förstärkning alls. Matcherna han var i mål i början var sett till hela säsongen bland de värsta matcherna som backarna / forwards genomförde i min mening (vilket inte säger så mycket med tanke på hur det sett ut), så jag kan inte annat än att hålla med. Att man inte lät Dicken få chansen på riktigt igen efter att all förstärkning kommit in och gav honom några matcher att komma igång är oförståeligt för mig med tanke på att Hugo var totalt klappkass vilketsom.

1 gillning

Straffhjälte för Danmark som går till kvartsfinal! :crown:

10 gillningar

Du hann före mig :sweat_smile:

2 gillningar

Kul!!
Älskar Dichow, unnar honom all framgång!

6 gillningar

Svettigt värre nu mot Kanada. :sweat_smile:
Motat nästan 20 skott i första :flexed_biceps:

5 gillningar

Dichow är grym! :flexed_biceps:

3 gillningar

Riktig kung. Det ligger i, fan va skönt det känns att ha en 2:a som håller emot under press i de viktiga matcherna.

Odds på en skrällmatch? Dicken är stor i målet och Fisken slinker in en buse

Om han fortsätter att hålla nollan så kanske vi inte får behålla honom.

2 gillningar

hur många norrlands kommer han dricka eter matchen?

4 gillningar

Alla

3 gillningar

Tänkte nyss fråga om någon ser hur jäkla grym Dichow är just nu, men ser att ni redan har koll :wink:

4 gillningar