Tråden om #80 Frederik Dichow

Hjärnskakningar är lurigt. Tålamod är lösningen.

5 gillningar

Dicken står!!!

6 gillningar

Enligt JP var Glifford också med och tränade, så förhoppningsvis följer han med till Gävle. Och står i mål. Tror man sparar Dichow tills nästa torsdag eftersom han först fr o m nästa vecka går fullt ut på träning enligt Kalman.

3 gillningar

Dichow är en av få som stuckit ut den här säsongen. Det är klart som korvspad att vi behöver få tillbaka den Dichow som stod innan skadan.

Men är det lösningen på alla problem? Nej. Även med en storspelande Dichow förlorade vi. Det sjuka är att Lehtinen faktiskt har en bättre vinstprocent än Dichow.

Vissa supportrar i allmänhet, HV:s sportsliga ledning i synnerhet, väljer ju ofta den enkla förklaringen när saker går dåligt.

– Vi har många nya spelare.
– Vi har många skador.
– Dichow står inte.

Låt oss därför lyfta blicken lite och konstatera att det inte nödvändigtvis kommer bli så mycket bättre bara för att Dichow kommer in. Absolut, så som han spelade innan skadan så kommer vi ju ha större chans på poäng. Men kommer vi börja vinna en massa matcher? Sannolikt inte.

Problemen i HV är större än vilken målvakt som står.

4 gillningar

Tänker att vi går in och köper upp några fattiglag, tar deras spelare och lägger ner de föreningarna.

Vem hade saknat Timrå, Brynäs och Rögle liksom?

Dichow verkar inte vara med på isträningen idag. Kan han inte spela på torsdag så hoppas jag innerligt att de kallar hem Olof och låter honom stå..

1 gillning

Vi får nog acceptera att detta kommer ta den tiden det tar. Dichow är tillbaka när han är tillbaka. Inte värt att chansa på något sätt här.

8 gillningar

100%!

2 gillningar

Kommer lagom till kvalet efter två matcher och spikar igen!

1 gillning

Nubben är sugen på Dichow till nästa säsong enligt bladet.

1 gillning

Jävla Nubben. Tveksamt att han vill till Timrå dock om vi håller oss kvar?

Nubben ska ge fan i vår superdansk.

2 gillningar

Jag hade lätt (om jag inte hade HV-hjärta) hellre spelat under Nubben och random tränare än under Liljander och blomman. En fullständig no-brainer!

1 gillning

Gå till ett lag med slutspelschans eller fortsätta harva i bottenträsket?
Svårt val.

1 gillning

Skrevs det inte att Dichow inte tänker skriva nytt kontrakt med HV?

Jag uppfattade detta som något det inte fanns något att diskutera om.

Full förståelse för Dichows ståndpunkt om så är fallet.

5 gillningar

Absolut

1 gillning