Vet att många tycker det är lite tidigt men Jag är ändå positiv till detta. Har vi tur så har Dichow och Gistedt klickat i varandra rejält igen och han kommer bli fenomenal. Har vi otur så har vi ändå en målvakt som kommer utmana om 1a spaden nästa säsong. Nu gäller det att han får spela så mycket som möjligt resterande säsong så vi vet hur starkt behovet är för en ny målvakt. Att gå in nästa säsong med Dichow/Erliden är lite risky men chansen finns ju att Dichow får sitt genombrott nu.
Nån som vet status på dichow? Jävligt störande att han blev skadad när vi äntligen har en bra målvakt.
Läste om eventuellt lördag som tidigast…hoppas ASAP oavsett
Klassiskt HV - Kontraktförlängning och direkt skada.
Vilka andra har förlängt och blivit skadad direkt?
Menar inte att just det händer ofta - menar att så fort någon kommer in och gör skillnad verkar det grina emot på ett eller annat sätt.
Dichow skapar verkligen ett lugn i försvaret som har saknats - han är oerhört ofladdrig (?), och rör sig väldigt resolut och stort i målet. Igår gav han oss verkligen chans att vinna, och med lite medstuds för en gångs skull, så tog laget chansen. Är det något eller någon som ska rädda oss från att kvala i år, så tror jag att det är Dichow.
Hoppas inte Lindbom får för sig något korkat, för nu måste den bästa målvakten stå, punkt. I alla matcher.
Dichow vill ta över förstaspaden säger han i JP. Lindbom tycker nog annorlunda.
Roligt för jag tyckte tvärtom att det ser lite fladdrigt ut. Kanske för att han står upp mycket och sen jobbar ut snabbt. Verkar helt klart va en annan stil än Ortio iaf men jag är ingen målvaktsexpert
Jag tycker nog som Kalle. Dichow inger ett helt annat lugn. Ortio jagar tv-räddningarna. Dichow vill bara stoppa pucken.
Har ju försvarat Ortio initialt under säsongen. Men nu är jag helt på Dichow-tåget.
Sitter och säger det varje match han står, kom ihåg Challe när han sa något i stil med
-“Jag känner Ortio han älskar att simma runt som en sköldpadda”.
Han hamnar alltid 6m utanför målgården spinnandes som en “beyblade” med plocken bakom ryggen.
Klart att Dirre ger en helt annan trygghet/aura för laget rent defensivt!
Dichow ser mycket mer harmonisk ut i spelet. Ortio går ofta ut för hårt och lämnar målet helt öppet.
93.6% i HV säger väl allt. Tror han får en match till sen behöver han vila enligt Lindbom.
“vi har två bra målvakter” bla bla bla…
Sen ska han ha 2-2 målet. Det var Ortiosvagt det ingripandet.
Påminner mig om Gustaf Wesslau i HV.
Nja, så svagt var det inte. Skymning och kamp framför, men visst kändes det surt att den gick in när han spelat så bra innan dess.
Tycker det syntes på honom att han var väldigt missnöjd över det målet… Det känns som Ortio hade reagerat som om det var vilket mål som helst…
Vi sätter upp en hyggligt hård kravspec om vi ställer kravet på Dichow att han aldrig ska få göra ett misstag, han kommer släppa puckar som han ska ta och han kommer göra omöjliga räddningar, det är bara så det är. Det gäller att få fler av den ena än den andra bara ![]()
Sa det vid värvningen, säger det igen.
Håller sig Dichow frisk och hel så kommer detta vara en jävligt bra målvakt att satsa på!
Hoppas vi håller oss i SHL och att Dicken är vår nya förstaspade.
Var inte det en anspelning på att ortio brukar filma?
vilket förvisso också stämmer…
intressant faktiskt, att vissa uppfattar honom som fladdrig och andra inte.
Jag tycker faktiskt han är lite fladdrig, MEN det är väldigt tydligt att laget är mycket lugnare med honom, en helt klockren stabilitet son jag tycker mig se från defensiven och framåt.
hopps han trivs i laget, får tid och finner in plats… måtte han undgå hv-lunken…
Ser alltid märkligt ut när man ser en målis som plockar med högern.