Tråden om #80 Frederik Dichow

Mod: flyttade hit allt snack om Frederik, då det numera är klart och inget rykte.

1 gillning

Kluven till en förlängning just precis nu. Hade varit bättre att vänta tills kontraktet till SHL är säkrat. Nu behöver han inte storspela för ett nytt kontrakt. Hoppas bara att han inte slappnar av!

Kan ju vända på den frågan istället, storspelar han inte så har han inget kontrakt nästa säsong i hv

Absolut.

Men med tanke på hur han har startat i HV nu så anser jag att man hade kunnat ha lite mer is i magen för att försöka behålla den nivå han för tillfället håller. Hade inte skadat att vänta 6-10 matcher.

Visst gjordes liknande med Hansson och Lindbäck också?? Gick ju lite sisådär…

Men hur som haver har Dichow gjort det fantastiskt och hoppas han fortsätter på den inslagna vägen

Hade ju varit intressant även om han inte spelat i HV i min mening.

Nu har man dessutom fått känna på honom och han gjort det bra.

Precis som nån skrev det gäller att ta chansen att krita på när man har en spelare man tror på annars gör nån annan det.

Att många ställer sig frågande till att förlängningen kommer alldeles för tidigt är helt naturligt.

HV har haft för bråttom med en massa spelare i närtid.

PW, om ni minns, förlängde man med bara någon månad in på säsongen. Herman Hansson är ett ännu färskare exempel.

Med det sagt. Jag tror och hoppas det kan bli bra. Ser nästan hellre ett målvaktspar med uppsida nästa säsong än ett par där en passerat zenit, likt Ortio, Wesslau och Daniel Larsson.

Men ja. Visst väljer vår käre Nubben återigen att ta en risk. Allt han gör med HV innebär en risk.

3 gillningar

Så är det. Men målvaktsspelet har verkligen varit bedrövligt i år, folk väntar på att Ortio ännu en gång skall visa upp en monsterform, då får man vänta tills fan kommer och tar en.

Dichow har varit den enda ljusglimten på senare tid, så detta välkomnar jag otroligt mycket! Nu har vi ett gyllene läge att råna andra lag på poäng framöver!

För just nu, här idag, så är detta helt rätt! Men om detta är rätt långsiktigt? Det vet inte jag, vi har ju inte haft lyxen att kunna blicka framåt mtp detta vakuum som Nubben har ordnat till oss.

Nog sagt, varmt välkommen Frederik! :denmark::denmark:

2 gillningar

Jaha …. Där rök de.

1 gillning

Jaha då blir de förlust :frowning:

Haha detta är helt surrealistiskt.

Dichow skriver kontrakt, möter nättinen i korridoren, gör high five. blir skadad och får dubbelsidig lunginflamation. OBS spekulation…

10 gillningar

Antagligen en lättare känning i ena handen efter att Nubben körde en stenhård handskakning vid kontraktsskrivningen. Räcker förhoppningsvis med att vila en match.

2 gillningar

Grundlös supporterspekulation: Hans höfter är fucked och han har två år av operationer och rehab framför sig innan han kan spela regelbundet som förstamålvakt. Frölunda slängde iväg honom som en bilhandlare gör sig av med en begagnad Nissan, med en lättad suck och svettig panna.

2 gillningar

Men skit. Lättare känning? Med ortio i mål blir det förlust.

Blir kronan på verket för Nubben

Jahapp då behöver man bli förbannad redan nu alltså suck… Krya Dirre.
Sista chansen Ortio.

Jag må vara full för att det är fredag och jag firar en nyanställning, men helvete vad glad jag blir.
Välkommen till HV på riktigt Dicken. Jag har stora förhoppningar om dig, har följt dig sedan du spelade i rövhökarnas J20. Detta kommer bli stort i längden, hoppas vi håller hårt i dig, danskjävel <3

5 gillningar

Lite för lite matcher för att säga någonting rent statistiskt.

Men på ungefär lika många matcher spelade i fisklunda som HV så verkar han må väldigt bra med Joel igen!

3 gillningar

Känns som att Dichow passar HVs spel. Han passade inte Frölundas defensiva spel men gör det i HV. Kul för oss tråkigt för dom

2 gillningar