Med segern igår är Dichow given etta för tillfället.
Med det sagt. Det är inte lätt att vara målvakt i HV.
Med segern igår är Dichow given etta för tillfället.
Med det sagt. Det är inte lätt att vara målvakt i HV.
Fast Brattström är 93,75% hittills i Färjestad på sina 2 matcher där. (men som du angav även 82,9% på sina 3 matcher i HV)
Dichow 93,9% på 4 matcher i HV (men var 89 nånting på de få matcherna i Frölunda).
Statistik på 2, 3 eller 4 matcher är vanskligt att dra slutsatser av.
Det som framförallt är bra är att vi nu har en målvakt som känns trygg och som kan ge Ortio en match om förstaspaden. Det är nog framför allt det som saknats i år
Så är det absolut, innan så har ju Ortio fått stå för att HV egentligen inte haft något alternativ. Jag tror Ortio kommer lyfta sitt spel nu när han har någon att tävla emot, hetaste målvakten ska ju stå och nu är det klar fördel Dichow.
Solklar 1a för tillfället.
Efter Ortios prestation i Skellefteå senast och Dirres spel matcherna nu efteråt så är det inget snack om vem som borde stå framgent.
Dichow imponerar! Åh så gött med en högerplockare dessutom ![]()
Klar för två säsonger till, kul!
Riktigt bra förlängning!! Såååja!
Kan ju hoppas det är för allsvenskan också
Kluven, Tycker att 5 bra matcher inte ska innebära en förlängning.
HV71 har gjort misstaget så jäkla många gånger att på tok för snabbt förlänga folk med uselt utfall senaste åren.
Med det sagt tycker jag att Dirre sätt jäkligt fin ut och jag hoppas att utfallet ska bli grymt.
Bra med två år. Han har väl bevisat att han duger som back-up, minst.
Hög tid att göra klart med målvakter för nästa säsong.
Om vi hittar ett spännande ungt alternativ till Dichow (typ Åhman fast inte Åhman) alt. en riktig förstamålvakt kommer jag att känna mig nöjd.
Den bästa investering vi kan göra i våra målvakter vore en förbättrad center och backsida.
Håller helt med om detta. Kluven till att de har så bråttom, men håller alla tummar för att det blir bra!
Bra med 2 år och bevisligen verkar det ju funka väldigt bra med Joel som målvaktstränare för Dichow.
Nu svarar jag mig själv, men det kanske helt enkelt är så att klubben inte har möjlighet att vänta med förlängning. Om Dichow fortsätter att spela på samma nivå är det säkert fler klubbar som kan tänkas ge sig in i leken och då är det risk att spaden i ett förmodat bottenlag inte smäller så högt längre. Så kanske därför man måste chansa lite och slå till efter bara fem matcher.
Lite sorgligt på ett sätt, om det nu är så det ligger till. Nåja, vi får hoppas att det är ett fynd och att vi kunde signa honom hyfsat billigt.
– Frederik har gjort det otroligt bra sedan han kom hit. En lugn och trygg målvakt som fortfarande är ung och har framtiden för sig. Väldigt kul att han är en HV-spelare även kommande år.
Vem är det som står bakom dessa ord? Nubben eller Davidsson eller vem? Edit: Efter att ha kollat på videon tolkar jag det som Nubben, och jag gillar verkligen inte att han har befogenhet till sådana beslut.
Dichow är förlängd med 2 år.
Jag tycker man kan se en röd tråd med att man tar beslut JÄVLIGT fort i detta Hv.
Missförstå mig rätt, jag tycker Dichow har gjort det bra, men hur många matcher har han stått nu ? 3 typ ? ger man en spelare 2 år efter att ha sätt han spela i 3 matcher ? Samma sak med Lindbom som HC, han coachade typ 3 matcher sen tänkte man “fuck yeah vi vann 2 matchern han ska vi ha några år nu”
Undra om han är tänkt som första- eller andramålis.
Okej han har stått 5 matcher och har en procent på +93%, han trivs och har trygghet i Gistedt. Han är nästan 2m och är 22år gammal potentialen är enorm. Plockar med höger vilket är ovanligt och har spelat i Frölunda flertalet matcher under två säsonger med cirak 90% där också. Att han går in som 2a eller delad 1a känns bra. Med din logik hade Brattström varit kvar i föreningen…
Tycker förlängningen med Dichow är logisk och vettig, även om det gått snabbt.
Tidigare har Ortio varit för självklar 1:a och varken Gunnar eller Bratten pushade honom speciellt hårt. Det är inte bra för någon, inte Ortio heller.
Om Ortio inte blir kvar nästa säsong (det känns som han inte kommer blir kvar) så ska det bli intressant att se vilken väg HV71 gå.