Dichow med först nästa vecka då. Får vi räkna med en ny förlust idag.
Vi förlorar mot Växjö vem som än står tyvärr…Hv kommer säkert sprattla till lite ikväll, men sen kommer misstagen samt oförmågan att göra mål, tror på enkel seger för Lakers
Grym insats!
Satsa på Frederik from nu!
Att inte ställa Dichow mellan stolparna kommande matcher vore tjänstefel. Grym match idag och ger ett lugnande intryck. Hoppas verkligen att försvaret framför kan känna det med honom där bak.
2 matcher 1.05 insläppta mål 96.8%
Givet val mellan stolparna. Idag rann det över hos många med all rätta.
Vi behöver en joker. Något oväntat. Vi behöver något som ändrar förutsättningarna. Jag hoppas det är denna dansk.
Jag tror Dichow blir räddningen, var strålande idag. Tror han kan hålla nere siffrorna till 2 -3 mål iaf framöver. Ortio släpper 4 per match inte lätt att vinna då.
Vi behöver att Dichow blir fjolårets Ortio nu i slutspurten.
Han var grym ikväll. Är dock orolig över att Lindbom har så klara favoriter och ogärna ändrar på sig.
Men nu måste Dichow få stå ett gäng matcher härnäst, annars är det tjänstefel.
Såg inte matchen då jag håller på att flytta, så jag blev inte lika kokande arg som vanligt. Men läste i matchtråden att Dichow var bra idag, 93%?
Nu har vi ev fixat till ramverket där bak, nu måste effektiviteten in!
Du missade verkligen ingenting förutom Dichows fina mv-spel då. HV var uddlöst och Luleå var nästan först in och ur varje situation. Vi var väldigt tröga. Dichow gav oss dock en rejäl chans på poäng och det skiljde ju bara ett mål.
Dichow såg verkligen lugn och stabil ut. Rätt placerad mest hela tiden så puckarna dras till honom — snarare än en massa yviga spektakulära räddningar. Efter blockering sitter han helt still kvar med pucken i några sekunder. Skapar ett oerhört lugn när han demonstrativt visar att han har full kontroll på situationen.
Blir förvånad om han inte står på torsdag. Om han själv känner sig fräsch förstås
Det vore dumt att inte spela Dichow. Han synkar bra med försvaret och är i zonen just nu. det vore att chansa ifall man spelar Ortio efter hans ZAIK match.
En chansning kan gå hem. Jag ser inte hur det kan gå bra om vi ställer Ortio som är helt under isen, han behöver få en vecka eller två till att nollställa sig. Sedan ska vi ha en riktig rotation så att målvakterna kan plugga och se till att vara riktigt redo för sina matcher.
Är ju självklart att han får fortsatt förtroende
Definitivt mot sin gamla klubb Malmö!