Tråden om #82 Kevin Stenlund

Han har nu gjort några matcher med A-laget och förtjänar en tråd.

hockeysverige.se/2015/02/14/ … e-pa-trad/

å han förtjänar ett andra inlägg efter sitt första mål i A-laget.

Grattis, sug nu ordentligt på mål-pucken så skall du se att läkeprocessen går fort som fan!

Bli frisk fort!

Första målet i SHL och sen oturligt skadad. Tycker Kevin har spelat bra dom senaste matcherna och smäller
på bra och utnyttjar sin kroppstyngd. Tänk om Karalahti gjorde samma sak. Lite seg på rören men är ju trots allt bara 18 bast och har många fina år framför sig. Stor potential enligt mig som HV lär utnyttja och förvalta.

Kevin behövs inför kommande kvartsfinal.

[size=150]Forza Kevin[/size]

Om Kevin får upp sin skridskoåkning kommer han bli en bra hockeyspelare, europeiskt sätt iallafall. Vet att han jobbar på de o hoppas han får utdelning me. Stenlund o Ahl ger HV en “tung” framtid för sig på ett posetivt sätt :wink:

Grattis till kontraktet Stenlund

pbs.twimg.com/tweet_video/CP2cbbcWoAAvVPJ.mp4

Stenlunds 2+10

Kan tycka mig se en rejäl filmning ifrån Rödin där, han slänger ju sig in i sargen.

Kan inte alla korkade spelare sluta med att puta med röven vid sargen… Helvete.

Jag tyckte situationen va skum i direktsändning redan. Det är helt omöjligt för någon att anklaga Rödin för att filma, men att ställa sig på perfekt fallavstånd från sargen och till synes vänta på att Stenlund dyker upp, för att precis innan han kommer fram, vända ryggen till verkar helt mysko. Det är ett beteende som är ologiskt i min bok. Inte fan blir en så rutinerad kille nervös när en junis kommer åkande så man helt tappar fattningen, eller?

Nåväl. Bara för att jag inte fattar så betyder det inte att han medvetet provocerar fram ryggtacklingen.

Kevin Stenlund lånas ut till Vita hästen de kommande veckorna.

vitahasten.se/artikel/yz0kaig80-4a97d/

Svinbra lösning. Hästen är ett coolt lag!

Blir nog en bra lösning för alla inblandade. Hoppas att det leder till en bra utveckling för Stenlund för jag tycker han saknar ganska mycket i spelet för att hänga med i seniornivån, särskilt tempot.

Väldigt längesen den här killen fick beröm, iaf i denna tråd!

Men måste säga att jag varit riktigt imponerad av Kevin senaste matcherna, han tar för sig mer och mer. Håller puck som en oxe i hörnen, även om poängen inte trillar in än så gör han ett grymt jobb i mina ögon.

Såg att det Kevin diskuterades i en annan tråd så jag tänkte fylla på här.

Det var nån som nämnde att Kevin inte använder sin storlek rätt sätt på grund av för få tacklingar. Jag håller inte alls med. Kevin använder sin tyngd och längd på exakt det sätt en stor forward ska göra. Han skyddar puck extremt bra och det är väldigt svårt att ta pucken ifrån honom efter sargen och i sarghörnen, just på grund av sin storlek och räckvidd.

Han gått från att förlora lite fler närkamper än han vinner till att vinna nästan allt. Och detta på bara några matcher. Undra vad Lindbom har sagt till honom.

Grymt att se utvecklingen denna kille har haft denna säsongen. Gör absolut inte bort sig när han får gå in i toppkedjorna och verkar äntligen börja utnyttja sin size på ett bra sätt även i SHL.

Roligt att se att Kevin är tillbaka i spel igen efter sin fotskada , misstänker dock att det tar lite tid att komma igång till 100%
Hoppas att han kan fortsätta utvecklas även denna säsong såsom han gjorde under vårsäsongen

Såg att Kevin idag lämnar tonåren i och med att han fyller 20 år idag ! Grattis och se till att komma tillbaka frisk och pigg :slight_smile:

Mål direkt för Stenlund nu ikväll!

Han gjorde 1+2 i debuten för Västervik hemma mot Mora.