Tråden om #82 Kevin Stenlund

Vilket lyft Kevin har gjort denna säsongen
Han missade hela försäsongen och början på SHL, men just nu så levererar han stabilt spel och ikväll återigen målskytt
Och endast Thörnberg har gjort fler mål så här långt vilket är riktigt bra
Tycker dock att han passar bättre som Center och ser inte bekväm ut som ytterforward men coacherna tycker tydligen att
det funkar bra

POWER-Forward!

Trycker sig in på mål, vaktar pucken føredømligt længs sargerna, giftiga avslut, stor och tung.

Han spelar riktigt jævla bra just nu.

Förläng med Kevin! Är han nära någon NHL-klubb?

Kevin draftades i juni 2015 av Columbus i andra rundan. Han togs som nr 58 i draften. Han lär skriva kontrakt till sommaren och förmodligen lånas ut nästa säsong, förhoppningsvis till HV71.

Ja det för vi hoppas på. Tack för info!

Succéforwarden kan lämna för konkurrent
aftonbladet.se/a/oo9O7

Känns surt om detta stämmer då Stenlund tagit rejäla kliv framåt denna säsong.

Börjar bli lite tröttsamt med alla talanger som lämnar HV.

Tror ett problem är att man värvar utifrån. Fiala, Lias, Stenlund.

Är väl bara Sandberg, som kommer utanför 036-land, som blivit HV trogen? Och då är han ju också AIK-supporter, som spelar i allsvenskan…

Självklart ska gymnasiet vara öppet för alla. Men jag tror att om man inte vill bli en plantskola - för sina konkurrenter så ska man nog i högre grad satsa på killar från Jönköping med omnejd.

Nej, det betyder inte att de per automatik blir HV trogna. Vi har även sett flera sådana fall. Men jag tror det är betydligt större chans att de blir kvar. För vem vill inte lira i sin hemstad?

Läste nyss på Aftonbladet om att förhandlingarna mellan HV och Kevin går trögt
Min känsla är att Kevin naturligtvis är intressant för andra SHL klubbar och hörde i helgen att DIF var/är intresserade då dem precis som HV vill ha spelare ifrån närområdet, tror dock att Kevin inte spelat i DIF däremot i SSK tidigare
Men jag hoppas att han stannar i HV vilket jag tror han gör om HV och Lindblom har en plan för honom som center och verkligen visar honom att dem tror på honom, kanske lite så som HV i år har gjort med Lias med gott resultat
Tycker personligen att han skulle få chansen som center med stark omgivning nästa säsong

Nu vinner vi resten :slight_smile:

Ibland får jag lite “diva” känningar om Kevin Stenlund. Vill säkert ha mycket mer i lön om han ska va kvar. Tappat på slutet av säsongen tycker jag. Upp till bevis i slutspelet.

Vet inte om jag har sett så mycket divalater hos Kevin eller någon annan i HV
Och naturligtvis vill han ha mer i lön än vad har haft med sitt rockiekontrakt som innebär drygt 20K/månaden
Vilket känns som en god affär för HV att ha två killar som Lias och Kevin för den summan och som presterande så bra
innebär ju typ en tiondel av vad andra i laget tjänar :slight_smile:
Tror och hoppas att 82an stannar i HV om det inte är så att hans NHL lag vill något annat…

Man har ju vart otroligt angelägna om att behålla en ojämn och delvis underpresterande Anton Bengtsson.
Då förutsätter jag att man bör vara angelägna om att behålla en spelare av Kevins kaliber.
Tråkigt när det kommer ut i media att parterna står långt från varandra i diskussionen.
Jag vet att det är spelets regler och att agenterna har sitt jobb att sköta.
Man är väl bara partisk men känns drygt när sådan info kommer ut precis innan kommande slutspel.
Verkar som expressen och ab bestämt sig för att i år ska vi gräva fram allt vi kan om Hv71 inför slutspelet.

Hoppas och tror att vi snart får bekräftat att Kevin blir kvar i HV minst en säsong
Finns ytterligare utvecklingspotential i honom, Tror att det blir +30p nästa säsong

hv71.se/artikel/7wbjaj0th-3i … n-stenlund

Härligt :slight_smile:Kontraktsförlängning.Ett år men alltid något.

Bengan, Sandberg, Linus, Bulan och nu Kevin!
Svinbra jobbat J&J!

Och glöm inte Larrys förlängning! :sunglasses:

Den tog jag för givet :wink:

Riktig kul och gött att han inte stack till djurgån, tycker han utvecklas något enormt här, hade ju en period under säsongen han var riktig het med målgörandet. Hoppas han kan bli lite mer konsekvent med det.
Tror han kan spela i NHL om han utvecklas mer, har ju storleken, är ju dessutom värvad av Colombus där William Karlsson spelar.

Oerhört glädjande att J&J lyckas behålla Stenlund mfl
Och att Kevin tackat nej till ett antal andra SHL lag är ju ett tecken på att han trivs i HV71 och ser bra möjligheter att få fortsatt bra utveckling här
Mycket bra då jag är övertygad om årets lag blir ännu bättre nästa säsong

Bra val Kevin, det finns inget bättre i Sverige, det vet du.

Riktigt jävla bra spel igår, och äntligen sköt du! :smiley: