Tråden om #82 Kevin Stenlund

Han får förtroende och levererar direkt. Tycker att han förtjänar en större roll nästa säsong, som andrecenter.

Kevin till Columbus alltså där även William Karlsson spelar, kul :smiley:

Nu skall han ju spela i HV nästa år, så det är kanske inte så att wild Bill spelar i Columbus om två år. Det ryktas rätt friskt om att han dessutom blir uppsatt som möjlig spelare att bli erbjuden till Las Vegas Knights redan till hösten.

Nån som vet status på stenis? Ruskigt sugen på att se han spela. Tror han kommer vara 1:A center när vi summerar säsongen.

Har varit på is idag. Vet ej när han är spelklar men hoppas han snart är med igen. Tycker dock David Gustafsson gjort det riktigt bra som ersättare till Stenis.

Trevligt om han är på gång tillbaka. Jag har dock lite svårt att se vilken typ av omgivning som skulle passa honom bäst.
Sätt hans tyngd tillsammans med speed hos Teden och Thörnas skott? Eller Bygg ännu mer tyngd med Wärn och Sund? Teden & Sweat?

Känns ändå som att dom har en tanke med formationerna dom satt ihop nu. Så jag tror han kommer gå in mellan thörna och Wärn. Men de är bara min gissning. Då skulle vi ha fyra riktigt bra femmor och alla kommer hota.
Ska man våga gissa på att han spelar mot Mora på lördag?

Hur ser statusen ut för Kevin?? Sorry om det sagts ngt om det men jag har inte sett ngt

Är i full träning. Kan vara tillbaka mot FBK på lördag.

Roligt att se Kevin vara tillbaka och att han gör det så bra
Igår mot KHK så hade han över 23 minuter i istid vilket är otroligt mycket för en forward
Såg precis på SHL statistiksida och där är Kevin etta i tekningar med nästan 70% vilket är en mycket bra siffra, är det kanske så att det är Abboteffekten :slight_smile:

Sjukt trög på rören, fumlig och klumpig. Bränner drösvis med klockrena målchanser.

NHL nästa?? :laughing:

Ja troligen… :wink:

Kände bara att jag skulle ge lite kredit till Kevin för arbetet före samt själva passningen fram till Ullströms 3-2 i lördags
Skulle Frölundas Dahlin utfört den lobbpassningen så skulle förmodligen Cmoore gjort ett extraprogram om Dahlin
Och med passningen fram till Wärns avgörande där säger dem att Elliot bara slår ifrån sej pucken för att kunna få byta…

Nej helt klart så att Cmore må ha sina experter men vad dem ser ligger på samma nivå som domarna …

Och för att ge lite svar på Macce samt Gapsfail77: Ja om han tar tröja i NHL eller AHL det får ju framtiden utvisa men beviserligen så tror några att han kan göra det eftersom dem signat honom :slight_smile: Och trots att att missat en del chanser så har han bättre poängsnitt än tex Tedenby så helt kass är han nog inte

Jaha och då var det bekräftat att han är skadad. Fattar inte att de spelar med skadade spelare och bänkar andra. Hur tänker man i slutspelet, det vore väl lättare att komma in direkt och få känna på spelet.
Vad äger denna grabb för honnör hos tränarstaben när han ska spela skadad??
jkpgnews.se/sport/hv71s-besked- … ya-skadan/

EnligtJKPG news så åker han över.
jkpgnews.se/sport/hv71/guldforw … aker-over/

helt okej om dom vill ha honom, inte saknad av mig.

hockeynews.se/articles/2203/

Nä verkligen inte. Ta han bara. Man ser i denna artikel var hans fokus ligger.
Dom har precis förlorat en match mot djurgården med 5-2.
Stenlund: ” Columbus var nöjda med mig idag då är jag glad”.
Fy faan. Man ska vara vansinnig efter en förlustmatch.
Men de är klart är man redan i NHL i tankarna så…

Nä tycker inte han ska spela en minut i slutspelet. Skicka han direkt istället…

Det syns vilket fokus han har, jämför med Pilot och Brännström, de har fullt fokus på matcherna inga proffs diskussioner.

Med reservation för att vi inte har hela storyn och kanske feltolkar, så är det inte första ggn i världshistorien som lovande spelare blir lite för upptagna av sin egen karriär. Tyvärr, för Kevins del om detta nu är som det ser ut, så brukar det gå rätt illa för dessa individer. Ett fåtal sådana individer lyckas TROTS avsaknad av “karaktär” och dessa föder elden som driver övriga karaktärslösa individualister. Sedan ser dessa inte att den stora massan som ger sig in med avsaknad av karaktär, misslyckas, för den insikten rimmar dåligt med den egna egoismen.

Det fanns rätt mycket folk som anklaga Lias för samma sak på intertubes. Där tror jag folk har fel. Jag hoppas vi har fel om Kevin oxå och att detta bara tagits ur sitt sammanhang och att detta bara förs fram nu för att det passar ett fåtal bittra individers synsätt.

Time will tell. Jag ser hellre glaset som halvfullt och tror att Kevin är en underbar kille med rätt inställning. Livet är mycket roligare med den insikten.

Det är inga bittra individer utan taget från intervjun som han gett.
hockeynews.se/articles/2203/
Ser man sen till hans spel på banan ger det en bild tillsammans.
Att jämföra med Lias haltar rejält då han lämnade Frölunda som junior för HV71 för att fokusera på laget och slippa allt runt omkring. Han har dessutom anor i familjen som nog lärt honom en del. Sen gav han allt i varje match i höstas och har 20 p på 22 matcher i frölunda som junior, Kevin 22 p på 43 matcher som senior. Han var dessutom en ledande av juniorlandslaget i julas, han klarar sina roller.

Jo jag vet vad som skrivits och det hänvisade jag till, men det är ingalunda en komplett täckning av hela Kevins person, troligtvis inte ens av hela den intervju som i korta (?) ordalag återgavs. Man MÅSTE vara ödmjuk för det faktum att man inte har hela bilden. Tänk tanken att reportern fåt 15 minuter av lovord av HV och hur mycket Kevin älskar att ta ut sig för HVs skull men att inget stämmer just nu, men att reportern valde att återge precis det du såg. Hur skall du då värdera just den meningen om att Kevin tycker det är kul att ett intresse finns för NHL och hans egen insats?

Är det något som är fel med mänskligheten idag så är det att folk har alldeles för lite ödmjukhet inför det faktum att saker är mer komplicerade än de förstår. Återigen: Dunning Kruger effekten.