Tråden om #82 Kevin Stenlund

Jag har väldigt hög ödmjukhet och har som lärare i 20 år tagit hand om många med svårigheter. Men jag har även lärt mig att de som är kaxiga och lite ego har svårt att se sig själva utan kör på och glömmer sitt ansvar. Antingen det är jobb, idrott i hans fall är jobb eller skola så finns egenansvaret för det du ska uträtta. Vill man hellre få beröm och se på film med agenten än ge järnet för HV så är det problem. Laget före jaget säg det. Vi har sett både tränare och spelare som bestämt sig för ny klubb som har både fått kicken eller bytt klubb innan säsongen är över.
För övrigt är debatten över för min del.

Nu har jag inte läst allt som skrivits här om Stenlund , men kan bara konstatera att forum på internet är som dem är
Och att det är upp till alla att ha sina åsikter men vad fasiken hur dumma i huve får man bli , Han skrev på för Columbus i somras men valde att stanna kvar i HV ytterligare ett år trots att både hade förfrågan från många SHL klubbar samt att Columbus absolut ville att han skulle spela i USA redan denna säsongen och redan då var det klart att han skulle lämna HV71 efter denna säsongen
så det är ju inget som uppkommit i förra veckan utan bestämt i somras och vem av oss skulle inte vilja prova på att få spela AHL/NHL
Och sedan kan man ju naturligtvis tycka vad man vill om Kevins säsong
Men har gjort lika många poäng som tex Thörnberg
och utan att ha en aning om hur mycket olika spelare tjänar i HV så är jag rätt säker på att Stenlund tillhör undre halvan i lön
Så att börja någon häxjakt på att killen inte vill göra sitt bästa i HV tycker jag säger mer om den som skriver

That escalated quickly :laughing:

Stenlund, Ullström, Thörnberg. En trio som fått mycket skit under säsongen. Visst, precis som hela laget har de haft sina svackor. Men de levererar i paritet till vad de bör göra i ett lag som HV, där poäng och mål sprids ut över samtliga kedjor.

Vad gäller Stenlund skulle jag säga att han verkligen sätter laget före jaget. Jämför honom med Filip Ahl, som var den alla trodde på när de båda kom upp i A-truppen. Han har verkligen låtit sitt ego styra klubbvalen. Resultatet: En utlåning från ett av SHL:s bottenlag till ett av allsvenskan sämsta lag.

Stenlund däremot har alltid knutit näven i fickan och kämpat på, även när det gått tungt. Belöningen? Ett SM-guld och NHL-kontrakt. Jag unnar Stenlund all framgång, och får han chansen där borta ser jag det som en självklarhet att han ska ta den. Det är han väl värd.

Det har aldrig varit frågan om han Skall ta chansen eller inte. Självklart skall han ta chansen i världens bästa hockeyliga. Alldeles givet.
Men däremot så tycker jag de låter illa när man efter en förlustmatch uttrycker sig så.
Skillnad om han sagt typ, ”vi förlorade idag och jag hatar att förlora, men sett till min egen prestation så var Columbus nöjda med mig och de känns ju bra även fall jag hellre hade vunnit matchen.” Så hade en person som satt laget först resonerat.

Sen ni som skriver att folk är dumma i huvet för att man yttrar en åsikt. Har ni inte bättre argument än så ja då tycker jag ni kan hålla käften istället. Bara min åsikt.

Självklart har du rätt till din åsikt Nick. Ingen är mer dum än någon annan. Mitt svar riktade sig nog generellt till alla som kritiserar den trio jag nämner.

Om man tycker att en spelare ska dra och inte spela mer i HV för att han i en intervju är glad över att i detta fallet Columbus var nöjd med honom efter en förlust , Ja då blir det tufft , och självklart får alla ha sina åsikter

Håller med Rutger. Riktigt lågt att diskutera hur jädra dålig karaktär en spelare har baserat på en oskyldig kommentar i en artikel som antagligen inte ens är ordagrant citerad. Skärpning

Edit: Tonade ner språkbruket lite… blev upprörd av att läsa vad folk skriver här. Vi vet inte om han verkligen uttryckte sig så eller hur han sa det. Sånna här artiklar är väldigt ofta felciterade elller citerade ur sitt sammanhang. Oavsett om det var ordagrant så säger det ingenting om hans karaktär. Hela resonemanget är löjligt.

Vill bara påminna om att ni nu börjar tassa i gränslandet för forumets regler vad avser vett o etikett regel 3.1-3.3.

Då har Stenlund tackat för sin tid i HV71 och drar på nya äventyr.
Kul för honom och bara hoppas han väljer HV71 när det vänder hemåt igen.
Lycka till!

Jag hittar ingenting om detta, har du någon källa eller länk?

Han har åkt över men det betyder nog bara att han skall försöka slå sig in. Misslyckas han blir det farmarliga eller utlåning. Inget är bestämt ännu gissar jag.

Stenlunds Instagram tackar han för sin tid i HV71!

Ok, tack!