Bra idé!
Tycker de borde vara mer sånt här.
Får spelare att känna ännu mer stöd och lite mer personligt.
Grym ide!
Briljant! Vi pingar @Feltan på detta ![]()
![]()
Gäller att komma ihåg det här när vi släpper pucken i höst. Bra låt!
- Hur många poäng gör Santeri Hatakka 25/26
- 0-15
- 15-30
- 30-45
- 45+
https://hockeynews.se/nyheter/kommer-hatakka-att-fa-sitt-lyft-i-hv71
Intressant läsning.
Enligt Hockeynews WAR-analys så har inte Hatakka starka siffror tidigare säsong.
Blir ju lite extra intressant när man vet att Leise/BL var väldigt exalterade över denna vävning då alla klockor ringde!
Antar allt Leise/BL studerat mycket djupare och över fler säsongen än just denna analys som hockeynews har gjort?
Var väl skadad en hel del förra säsongen. Spelade endast 19 matcher.
Välkommen hit! ![]()
Man tackar! ![]()
Santeri får för lite uppmärksamhet. Tycker han har varit suverän på försäsongen och absolut levt upp till de förväntningarna jag hade. Otrolig skridskoåkning och bra defensivt arbete.
Syns att de även finns en liten offensiv sida i honom när han väl får chans till de. Har även lite sheriff aura likt Borgman.
En fin sekvens var när Everberg tog fart i förra mötet med Rögle och skulle tackla Santeri efter att han levererat iväg pucken , då stod Santeri upp och Everberg föll som en fura.
Såg inte matchen men det där skulle jag vilja se, vet du när det var ungefär?
Andra perioden. Nånstans i första 10 tror jag.
Håller med. Verkar vara en solid back som både gör jobbet i det tysta, men har ett stor uppsida om han bara får ut det där lilla extra som han verkar ha i sig. Med den skridskoåkningen och även storleken borde det kunna bli riktigt bra.
Är det bara jag som tycker Hatakka varit rent av usel under SHL-inledningen? Finns inte många ljusglimtar att plocka fram här än.. Luktar Sean Day 2.0.
Instämmer helt
Sean day började otroligt mycket sämre. Men vilken utveckling han fick när han väl kom igång. Vi får hoppas att Hatakka växlar upp också framöver. Han har en fysisk pondus där bak som saknas hos övriga förrutom borgman.
Den stora skillnaden är egentligen att Day straffades hårdare för sina misstag. Hatakka har haft flyt att hans misstag, för det mesta, inte resulterat i värre konsekvenser än vad de gjort.
Skadad eller bänkad?
Dålig vilket som