Satt och kollade lite EP, som man gör när hockeyabstinensen tar fart, och noterade att Herman bär runt på mest kilon, 98 kg, i laget. Imponerade att en så pass ung spelare (18 år) redan är uppe i dom siffrorna. 190 cm och 98 kg känns väldigt stabilt. Svårt att se att det är fett och tycker han har haft bra fart på isen, både i junior- och A-lag. Kan bli spännande att se han tillsammans med exempelvis Tikka och WIN. Kan även vara spännande att se han i en mer offensiv roll med exempelvis Lenc.
I oskarshamn podden så säger dom att Herman träff öppnat upp för utlåning till IKO enligt dom.
Är de så att Herman uttryckt detta till CA eller sa han bara så tro?
Får han inte speltid på tre kedjor så tror jag det är en bra lösning.
Men jag hoppas han redan slagit sig in för att få en chans och att han tar den. Så kan Pettersson ta platsen i Oskarshamn.
Träff är väl från Oskarshamn? Så en utlåning dit kan nog vara bra på flera sätt om nu inte Träff tar en offensiv plats i laget från början av säsongen. Lex Fransson i Nybro förra säsongen.
Hela hypen kring Träff påminner lite om när Filip Ahl skulle ta en tröja i HV. Folk glömmer bort den där andra lovande talangen som hamnar lite i skymundan. Då var det Kevin Stenlund, i år är det Hugo Pettersson.
Missförstå mig rätt. Jag hoppas innerligt att Träff tar en tröja redan i år. Men Pettersson gjorde i alla fall på mig ett starkare avtryck ifjol.
Håller delvis med om Träff VS Pettersson, men jag tror att Träff pga fysik/storlek ändå kommer passa en ev mer balanserad roll och att pendla mellan tredje/fjärde formation bättre än Pettersson.
Så skall en lånas ut och en vara kvar så tror jag mer på utlåning av Pettersson. Även om jag tror han har mer potential i slutändan.
Vill väl förresten passa på att då ge lite lovord till Stenlund då han råkade komma på tal. Han bet väl bara ihop och bevisade sig på isen om jag minns rätt. Härlig inställning och det har ju gått hyfsat sedan dess…
Träff lånas ut till Nybro.
Någon som kan dela med sig lite av vad Herman säger i JP?
Du har PM.
Bra direktskott,i mål, i PP mot SSK.
1-2
Vår offensiv är i desperat behov av förstärkning. Ta hem grabben nu.
Upprepar. Ta hem grabben. Förmodligen bättre än de flesta fw vi ställer på isen just nu.
Du kan stryka förmodligen
Att han inte blir hemkallad är väl ett tecken på att det är spelare på ingång.
För HV71 så är absolut ett återkallande av Herman det bästa just nu. Men jag är inte så säker på att det hade varit det bästa alternativet för Herman och hans utveckling. Han snittar strax över 15 minuter/match i Nybro, där han även har en fast plats i en av deras PP-uppställningar. Hade man återkallat han just nu så hade han nog fått mindre istid än de 15 minuter/match han snittar i Nybro. Det hade ju även blivit lite “hattigt” för han att åka fram och tillbaka (såvida man inte valt att behålla han under en längre tid). Jag kan förstå att man då istället väljer att bara flytta upp HP som redan är i Jönköping. Men absolut jag är en av dom som hellre hade sett Träff i vår trupp än t.ex Stakke.
I min värld kan han nog plocka in 15 minuter per match, på rätt många andras bekostnad. Som det ser ut nu.
Ja min tanke är att han ska rakt in i första eller andra line + tid i PP.
Ja absolut. Jag håller med dig och tycker att man ska ta hem Träff. Han går före flera andra som du säger. Dock förstår jag hur HV71 tänker, även om jag kanske själv inte hade gjort så. Jag hade hellre lånat ut Stakke och haft Träff här.
Hellre Träff än Tikka.