Ja, principen att låna ut junioerer till Allsvenskan så de får mycket istid, kan jag tycka är smart. Se bara på Växjös Filip Ericsson eller Hugo, förra säsongen.
MEN när trupper är full av spelare som nog inte ens borde spela i shl blir ganska absurt.
Herman är en av få saker jag tycker är spännande i HV men honom får jag följa i Nybro.
Han är ju även ett vapen i PP med sin fina direktskott (och passningsspel), som jag redogjorde för på forumet under hans utlåning till Västerås förra säsongen…
Direktskott har jag knappt sett från HVs sida än i år. OSL, Brännström och Tikka har missat pucken helt och hållet ett par gånger.
Det är en svår balansgång, tar gärna tillbaka en ännu mer självsäker och god mål-Träff om 10 matcher - men å andra sidan är HV helt utan målgörare nu och matcherna rinner iväg.
Herman vänder hem och spelar ikväll och även på torsdag mot Örebro. Helt rätt att plocka hem Herman, förhoppningsvis så tar han chansen och “tvingar” Blomman att ha han kvar.
Träff spelade igår hos Nybro mot Västerås och om inte såg fel i statistiken så gjorde han en assist. Hoppas han hinner vila upp ordentligt och proppar i sig bra vitaminer och energin till matchen ikväll!
Stämmer. Han centrade tredje kedjan, strax över 13 min istid, en assist, 1 +/- och står även noterad för en tackling. Den speltiden borde inte påverka hans insats till negativt idag överhuvudtaget. Tvärtom.