Tråden om #88 Herman Träff

Nybro letar ersättare för Träff. Snälla nån. Vi har ju ett par 3 stycken vi kan skicka dit…

1 gillning

Vi behåller Träff och de kan få någon andra av våra lirarna.

Skicka osl dit så han kan bygga på sitt självförtroende och glädje?
Han ska inte bänka träff som det ser ut nu.

3 gillningar

Jag skriver under på detta

2 gillningar

Haha, frågan är om dom platsar :wink:

Det jag gillar med Träff är att han är väldigt stor i spelet. Han tar ut rörelserna, bjuder på långa dragningar och verkligen utnyttjar sin storlek. Han tar helt enkelt för sig och det är älskvärt.

5 gillningar

image

4 gillningar

Herman kom aldrig in i matchen idag. Var svag i första perioden och sen matchstraffet…

Vad ska vi tippa på för avstängning från lotterinämnden? 2 matcher? Ska såklart vara noll men ni vet…

Jag hoppas på i värsta fall max 1 matchsavstängd. Tycker iallafall att frias då har redan straffat nog

Träff anmäld till disciplinnämnden. Happ.
Anmälan till Svenska Ishockeyförbundets Disciplinnämnd - Herman Träff | SHL

“När det återstår sexton minuter av period två så sker det en Checking to the head av HV71-spelaren Nr 88 Herman Träff på Brynäs-spelaren Nr 4 Theo Lindstein. Pucken spelas bakom mål och går i rundeln upp mot blåa linjen. Lindstein är aldrig puckförare. Träff kommer från sidan med fart och bromsar in och med en uppåtgående kraft träffar han Lindstein i huvudet med tacklingen. Alternativ bestraffning är Interference.”

Vad ska Träff göra när han är 50cm längre än killen? Böja sig ned?

Han kan börja med att inte dra en solklar interference i offensiv zon. Vansinnigt onödigt att sätta sitt lag, och motståndaren, i den situationen.

1 gillning

Ett jävla skämt!!

Jojo men det är ju inte det jag syftar på. 2 för interference absolut. Men sen?

Vet ej? Om det är viktigt för honom att ta den interferencen och tvåan, så får han väl göra det smartare – undvika huvudet, på något sätt.

Det är ju sjukt många tacklingar som sker mot andra spelare där man tävlar om pucken. Då är det aldrig utvisning. Känns så inkonsekvent.

1 gillning

Lägger ingen skuld över huvud taget på Träff i denna situationen. Båda spelarna går mot pucken, inget konstigt alls att han använder kroppen. Sånna tacklingar sker hela tiden, Brännström gör det väldigt ofta till exempel.

Problemet är att domarna (med hjälp av Monitor ERP Arenas teknikansvarig) gör en brutal felbedömning. Det är så dåligt så det finns inte…

2 matcher var tufft…

1 gillning

Nja, Träff går inte mot puck, inte ens nära. Lindstein sträcker sig efter den men når ej (fattas någon meter), varpå Träff sätter upp arm och efterföljande axel i ansiktet på Lindstein (som ser Träff komma, så visst, går att skydda sig). Såklart olyckligt att det tar i huvudet, men också totalt onödigt – fungerande monitor eller ej :slight_smile:

2 gillningar

Om jag läser beslutet rätt, är Herman “återfallsförbrytare”, eftersom han blev fälld för en liknande händelse i januari 2024 då han spelade med J-20. Då blir det ju nån match extra.

1 gillning