Tråden om #88 Herman Träff

Okej, han går mot Lindstein då, som i sin tur går mot pucken… Fortfarande inget konstigt enligt mig, men jag kan ändå köpa en tvåa för interference. Däremot tycker jag inte den tar i huvudet, men det är väl en bedömningsfråga…

1 gillning

Nämnden tog också bort ”checking to the head”.
Men det var en mycket kraftig tackling på icke tacklingsbar spelare. Personligen tycker jag att träff hade kunnat nå pucken och ändå sätta in samma tackling. Då hade det varit en riktigt bra offensiv tackling.

4 gillningar

Stiligt mål ikväll

2 gillningar

För J20?

Landslag

1 gillning
5 gillningar

SNYGGT! Själva avslutet ser ut som när jag försöker skjuta på allmänhetens åkning :+1:

3 gillningar

Bra, du går rakt in i 2a-linen!

Han körde den där dragningen i Nybro också, fast då blev det backhand i ribban.

Men snyggt är det och det här man vill se mer av men då gäller det att han får lite puckar att jobba med också (Tikka center, ej optimalt varken för honom eller Lenc imho).

4 gillningar

Fy fan, sjukt snyggt, var det Svampen som gjorde nåt liknande i slutspelet 2017?

Korrekt, mot måsarna.
Målisen lämnar dock övrigt att önska.

Ja fast Svampens var snyggare. Kom runt backen mer och sen upp i taket

helt klart mer än godkänt insats av Träff i juniorkronorna!

1 gillning

Herman uttagen till JVM!

11 gillningar

Underbart!

Frågan är hur länge HV kan få behålla killen. Ett eller två år till?

Allt med Träff, fysiskt som spelmässigt, är onekligen väldigt kompatibelt med NHL/AHL/Nordamerika.

1 gillning

Hade han nån känning igår eller varför fick han minst speltid (5.03) efter tedenby.

Hans kedjekamrater hade ju mer än dubbla tiden? (Tikka 10.37 o Lindbäck 11.39) så mycket bp lirade vi ju inte. Och nej han alternerade inte med teden då teden endast hade 1.14

Kan det vara så att AB tänkte på hans kommande JVM och var lite sparsam så att han får hålla sig hel?
Sen spelar ju spel i boxplay in i att Tikka och Lindbäck har mer istid också.

Tveksamt. Herman spelade med J20 dagen efter/igår (liksom Hallquisth) så det lär nog bara handlat om att Blomman helt enkelt ville spela andra spelare. Herman stod för övrigt för 1+1 igår.

1 gillning

Hur orkar de spela båda A-lag och J20? Måste vara påfrestande eller är det bara något som man gör?