Tråden om #88 Herman Träff

Det är ju en dag emellan och han spelade bara fem minuter med A-laget. Det är inte alltför ovanligt på juniornivå att vissa spelare dubblar och spelar två matcher på samma dag. Sker titt som tätt på på U16, J18 och J20 nivå att en spelare kanske spelar en J18-match på förmiddagen för att sen spela en J20-match en timme senare. Är man i den åldern så har man ork så att det räcker och blir över :grin::wink:

1 gillning

Träff går inte att känna igen hittills i JVM. Seg och knappt involverad i spelet.

4 gillningar

En match spelad?

1 gillning

Två

Ja hans lina har inget stäm. Lirar mycket en o en.

Han är så himla snabb att passa pucken så fort han får den i JVM (bra passningar förstås). Det är ju ofta bra men jag tycker han skulle hålla i pucken och köra mer själv. Precis som de andra hyllade spelarna i jvm gör (med rätta).

Lite mer självförtroende, lite kanadensiskt/US, visa vad du kan, för h-e !
Han har ju alla hockey skills man behöver.

Kör Träff !

2 gillningar

Extra Forward ikväll.

Ja, han är ju inte inne i någon formtopp direkt, och inte vart under det senast i Hv heller, blir förvånad om han inte lånas tillbaka till HA när vi får tillbaka lite forwards igen

Han hade några matcher där han levererade hyfsat när han fick komma tillbaka igen men sen har det gått tyngre

1 gillning

Fick mest lira PP och göra lite sporadiska inhop i 5v5, främst under andra delen av matchen. Hade ett flertal riktigt vassa chanser idag där han borde ha gjort minst ett mål. Positivt att han skapar chanser/är där det händer men jag kan inte påstå att han direkt spelade in sig i laget. Gäller att förvalta sina lägen.

2 gillningar

Första bytet i dagens match i JVM. Hoppar in i PP och stänker in den

3 gillningar

Grattis Herman! Full-Träff på födelsedagen. 1-0 Sverige!

5 gillningar

Haha Herman sätter även 2-0

4 gillningar

Såjaaaaa Träff

8 gillningar

Skitkul att Träff gjort två mål!!!

8 gillningar

Hade varit gött om han kommer hem med högt självförtroende och får chansen igen. Utvecklingen kan gå snabbt i den åldern.

4 gillningar

Nybro Vikings idag.

Herman Träff är tillbaka!

Den 19-åriga forwarden återvänder till Nybro Vikings igen efter att ha varit hemma en sejour i HV71.

Tar Träff före Teden som det är nu. Kanske hade det varit mer gynnsamt för alla parter om Träff hade stannat och Teden gått till Nybro.

4 gillningar

Bra för han utveckling. Han ska inte spela 5 min som 13e forward i en kedja med Teden och Tikka. Då utvecklas man inte så mycket som om man får 17+ min i Nybro. Bra beslut!

9 gillningar

Hade ju bara ~2m mot Färjestad, mycket bättre att få mer speltid, men synd att det betyder att vi måste dras med Tedenby…

3 gillningar

Då anar jag att någon annan ska få chansen. Tikka in som fjärde C och upp med Kero ett snäpp.

Mål direkt i första matchen :ok_hand:

10 gillningar