Tråden om #88 Jesper Kokkonen

Ny spelare närmast från Karlskoga.

FAKTA / KOKKONEN
Född: 930226, Stockholm
Moderklubb: Flemingsbergs IK
Position: Forward
Skjuter: Vänster
Längd / vikt: 187 cm / 95 kg

– En härlig lirare som gillar att göra mål, men också fysisk i sitt spel och bra på att använda sin tyngd. Lite av en Mattias Remstam-typ. Alla möjligheter att bli en publikfavorit i Kinnarps Arena, säger Johan Hult.

hv71.se/article/f1goak8mt-3 … Yj-0q7vKa0

Välkommen Jesper!

Välkommen Jesper!

Välkommen till Thörnas ersättare. Han kommer ta över den fysik som Thörna stått för och hans skott.

Där fick jag skyhöga förväntningar på Kokkonen!!!
Då kommer det att börja smälla i sargerna igen.

Välkommen Lill-Remmen!

Detta tror jag kan bli bra. De spelade senast tillsammans Kokkonen och Forsberg och gjorde grymt bra jobb. kan tänka mig dom i en stabil 3e kedja.

Detta känns bra.

Nu har Hult hittat vad jag tror rätt bra klass för rätt billig peng så nu förväntar jag mig par riktiga toppspelare! Typ Ulla och A.Petersson

Filip Ahl gjorde fler poäng, varför just kokkonen?
Rögle tog Adam Tambelini som gjorde 63 poäng på 37 matcher, det hade varit något.

Här kommer lite highlights på Kokkonen, notera att dessa är från säs 18-19 då han gjorde 8 mål & 14 ass. Denna säsongen blev det som bekant 24 mål & 14 ass.

m.youtube.com/watch?v=Tk7Nx1xtVu0

Ganska besviken hittills den här säsongen.

Kokkonen var en av de jag hoppades mest på. Han har storleken och (trodde jag) skottet samt (trodde jag också) näsa för mål. Men jag trodde tydligen fel.

Vilken flopp,Kokkonen har inte SHL tempot i sig,0+2 på 17 matcher är riktigt dåligt,såg fin ut på försäsongen men detta håller inte.

Att jämföra honom med Remstam som Hult gör är ett stort jävla hån mot Remmen!!!

När ska Hv agera och riva kontraktet?!

För tidigt att riva något kontrakt. Kokkonen är en typisk sån spelartyp som kan bli viktig i ett ev, slutspel när det krävs tyngd och hårdhet.

Kokkonen påminner mig om David Gustafsson.

Massor av poäng i sig, men har svårt att få det ur sig intill han kommer in i stim.

bump

Kokkonen på 2 nya år. Han kommer göra bra jobb i HA tror jag. Dock var han totalt osynlig i SHL.

Nytt kontrakt för Kokkonen:
hv71.se/article/qw4pakok3-3 … r-kokkonen

Helt rätt. Vi vet vad han gått för i Allsvenskan innan, även om hans första SHL-säsong var ett misslyckande. Gissningsvis får han också en mer framträdande roll i allsvenska HV än i SHL-HV. Han spelade omkring tio minuter per match senaste säsongen, mot närmare 18 minuter match sin sista säsong i Karlskoga.

Håller med, sen spela i detta HV när inga har självförtroende och allt går skit kan inte vara så lätt. Självklart bra han förlänger.

Fint av Jesper att han vill va kvar och ta upp HV igen! Tror det kommer bli väldigt bra med ett omtag både för klubben och honom själv.

Det är bara att hoppas att han får en chans genom att HV spelar honom rätt nästa säsong. För det gjorde man verkligen inte denna säsongen. Man köpte honom på grund av den roll han spelade i BIK men gav honom en helt annan i HV…

Tror mycket handlar om vem han får bredvid sig. I BIK hade han väl Forsberg. Kokkonen var ingen som direkt gjorde sina medspelare bättre och lär inte göra det i HA heller. Att vi förlängde med honom förutsätter nästan att Forsberg är klar, eller?