Tråden om #88 Jesper Kokkonen

nej, det har väl två raka år givit oss ett extremt klart besked om. Ett av de enklaste besluten sedan vi bröt med Stoa. Han höll inte. En handfull bra insatser över två år. Kan inte förstå de som satt upp honom på en pedestal.
Samtidigt, han bidrog till att vi tog oss upp, ty han var en del av laget, så jag vill ändå minnas honom med glädje och tacka för hans instats. Han ville väl och bidrog med en “älska älska HV”-känsla. Det är värt rätt mycket, men inte ett förnyat kontrakt.

Hejdårla dårlanda.

Lite tråkigt men fullt förståeligt.
Jag har fått lite Sundh-vibbar från Kokkonen. En som kommer utifrån men som genuint tycker om HV71. Jag kan absolut ha fel men det är dom vibbarna jag har fått.

Synd att det inte riktigt lossnade för honom här.

Jag vidhåller att Kokkonen sett till kontexten (blev kvar i två år utan att vi bröt, floppade två säsonger i rad på två olika nivåer) är den största floppen i HV:s historia. I år passerade han Yared Hagos på min personliga flopplista.

Med det sagt, skönt för han och hela HV att säsongen slutade i dur. Nu kommer många istället minnas honom för Dirlanda och som en “skön kille” i omklädningsrummet.

Ska bli intressant att se var han tar vägen. Ryktas om Västerås. Vore jag Kokkonen skulle jag sikta på utlandet. Österrike, DEL2 eller nåt. En floppsäsong till i hockeyallsvenskan (sannolikheten är hög) så är det nog hockeyettan som bli enda alternativet framöver.

Är inne på ditt spår gällande nästa destination för honom, Mestis kanske kan va något?

Förstår dig lejacques, men man ska inte underskatta Kokkonens betydelse för laget ändå om det som sägs om honom stämmer. Väldigt populär och som diabolics var inne lite på så har han varit med och byggt upp en älska HV känsla. Sånt som inte syns utåt men är otroligt viktigt. Kokkonen före Axel Holmström alla dagar i veckan.

Dirlanda kommer leva kvar länge i mig. Tack för det Kokkonen. Fruktansvärt bra låt

Tack för din sång, lycka till i Västerås

Med detta stänger vi denna tråd.