Tråden om #89 Mikkel Boedker

Varför? Botten 6 är fullt. Ser hellre yngre spelare med uppsida där på forwardssidan. Kolla på ÖHK, deras ungtuppar presterar på topp i slutspelet, där alla utom Leo har börjat säsongen i botten av hierarkin.

1 gillning

Exakt. Förlängning känns för mig ganska så obegripligt. Kan inte se vad Mikkel ska tillföra som har ett betydande värde på isen? Verkar som en jättebra person utanför isen osv men är det tillräcklig anledning för en förlängning när hans första säsong egentligen var en dunderflopp?:thinking:

En fråga som vi kan undra över är,

  • Blir Bödker bättre nästa säsong om man går ner i lön samt får sig en uppsträckning? Han måste väl vilja vara kvar så mycket då… kanske kan bli bra.

  • hur blir man med en rejäl sommarträning?

Jag är faktiskt positiv till detta, hoppas verkligen det blir bra!

2 gillningar

Fy fan ge nytt kontrakt till en bänkad 30+ dansk….

FIFY

:sweat_smile:

vi gillar våra danskar

Ja men lite så… Sen kan det vara så att Mikkel visar otroliga ledaregenskaper också? För våra yngre spelare.

Sen är ju Mikkels stora styrka skridskoåkningen, det kanske är så att han passar väldigt bra in i den nya truppen.

Sen om han gör våra medspelare bättre, speciellt lilldansk, så är jag nöjd!

Väljer glädjen till detta!

Tuborg gron for helvede! :denmark::denmark::denmark::denmark:

3 gillningar

Inte när han tar speltid av våran unga dansk som tyvärr hamnar i kläm

Hur lustigt det än må låta så är det inte alltid det som en spelare gör på isen som är det viktigaste jobbet/uppgiften. Om Mikkel är en bra ledare som driver på både i gymmet och omklädningsrummet samt delar med sig av sina kunskaper och rutin på träningarna kan det vara nog så viktigt. Kan han tänka sig en undanskymd roll i en 0-0 kedja så kanske det i detta fall är en grymt bra lösning. Blir intressant att se vart det barkar.

1 gillning

Kloka ord men problemet är väl att dessa 0-0 kedjor redan är fyllda.

Hoppas och tror att du fått fel information.
Jag finner ingen anledning till varför.

1 gillning

Ett sent april-skämt hoppas jag. Skulle vara en helt oförståelig kontraktsförlängning

1 gillning

Om Hv menar allvar med denna säsong så kan ju dettta naturligtvis inte vara sant. Den absolut sämsta hockeyspelaren i laget säsongen 22/23 får förlängt! Ni hör ju hur de låter. Han var sämst i vårat lag. Fatta hur dålig han var då.

Ser detta som omöjligt…!

3 gillningar

Tillsammans med martinsson är ju bödker själva symbolen för vår dåliga säsong, en förlängning vore helt obegriplig.

Hur bra ledaregenskaper han än har så kan man konstatera att laget blev bättre med honom på läktaren…

Å sen var det ju det lilla problemet att hitta en plats i laget för honom, tredje och fjärdelinorna är fulla och hans 11 poäng gångna säsongen torde innebära att en plats högre är utesluten oavsett hur optimistisk man är att en veteran på kraftigt nedåtgående sedan flera år plötsligt blir bättre.

Är någon/några av de tilltänkta forwardsen på plats 7-14 månne väg bort? Nån annan förklaring har jag svårt att se.
.

Kan vara så att de ser potential i honom om han får större utrymme att spela det spela han är bra på. Med Tommy och Stille blev det extremt mycket jaga puck nord-syd-nord. Boedker kom mer till sin rätt de gånger han tog det lugnare styrde på yta. Boedker såg som bäst ut de få gånger som han bröt in från sargen, borrade ner huvudet och trampade på runt i zon och mot mål. Vi har få spelare med den förmågan. (Sedan visade Boedker den förmågan bara typ 10 gånger under helsäsongen… det borde ha varit 10 gånger per match.)

Blir lite deprimerad bara av att se att det skrivs i denna tråden. Men han lär väl få förlängt, man får aldrig vara glad.

2 gillningar

Med tanke på husköpet i Huskvarna kanske han kan vara tänkt för en roll inom föreningen? Jäkligt skön kille med stor mängd rutin som säkerligen skulle göra nytta i vår fina föreningen även utanför isen.

4 gillningar

Smart att skriva ett sådant avtal som gör att vi inte sitter fast i ett långt och dyrt avtal oavsett husköp.

Synd vi inte var lika smarta när det kom till Tedenby… Tänk att ha hans dyra kontrakt annullerat och kunna lägga pengarna på en riktig bra spetsspelare.

2 gillningar

Bödker avslutar karriären. Han kände väl själv att det inte funkade så bra och då är det inte kul längre.

Hurshelst så önskar jag honom lycka till med pensioneringen. Kanske dyker upp i HV som ledare nån gång vem vet?

Då är det hög tid att vi stänger denna tråden. Ha det gött i Huskvarna Mikkel!

3 gillningar