Tråden om #9 Björn Melin

Var det bara jag som fick lite flashbacks till sjunde och avgörande semifinalmatchen mot Färjestad 2006 igår när Björn tappade pucken i slutet av matchen? Denna gången så lyckades dock motståndarna inte ta tillvara på bjudningen, även fast det 2-0-situation och öppen bur.

Gillar verkligen det jag sett från Björn de två första matcherna. Ger alltid 110% och smäller gärna på i närkamperna. Är även ett riktigt stort hot i PP där jag tror han kommer bli väldigt viktig i vinter.

Kom igen nu Melle. Trampa igång nu för fan!

Tycker inte riktigt Melin fått chansen att visa vad han går för, jag trodde han skulle spela mycket PP med sin bössa, men Sandberg har tydligen tagit den platsen. Kan det skurit sig lite mellan Johansson och Melin?

Melin spelar ofta PP2 medan Sandberg spelar PP1. Tycker varken eller gällande det. Ingen har väl överglänst den andre?

Igår var väl ett ypperligt tillfälle för Melin att visa AJ att han vill ha en ordinarie plats. Gjorde han det? tveksamt.

Nu vet jag inte hur mkt tid Melin fått i PP, men det känns väldigt lite, han har väl varit bänkad i 2 matcher? Har för mig att han gjorde ett PP-mål mot Lhc. Sen ska vi givetvis ha krav på Melin, jag är en som tror att han har kapacitet att göra mkt poäng så jag hoppas verkligen att det lossnar för honom.

jag sticker ut hakan å hävdar att han hittills motsvarat mina förväntningar. Dessa är:
-Sporadiskt bländande spel.
-Ett par kanonskott
-Några vältajmade tacklingar i lägen då det inte spelar någon roll
-Osynlig i stora delar av matcherna
-Tappar puck pga övermod i mer eller mindre farliga lägen

Jag tror melin är en av de personer som har svårt att imponera på AJ. Kanske är han “förloraren” när det nu rasat in massor av heta forwards å “fialabra” är på väg?

Jag vill försäkra om att jag inte på något sätt är skadeglad eller inte hoppas att Melin skall lyckas, tvärt om. Jag hoppas alla spelar sin bästa hockey någonsin i HV. Dessutom är Melin HV-fostrad så man vill ju att han ska lyckas ännu mer än importer.

Melin missade nästan 3 månader förra säsongen (jan-mars) för att sedan göra comeback i Kvalserien och sedan nytt uppehåll på drygt 4-5 månader, missar större delen av försäsongsmatcherna. Kan han åtminstone få hyfsat med speltid i 5-10 matcher innan han sågas helt?

Ja det tycker ja me…

vem sågar?

Syftar du på min text så citera gärna. Tycker inte alls att jag sågat honom “helt”.

Är mildare här inne men han sågas rätt friskt på sociala medier. Kanske skulle varit tydligare där.

Eller alla trådar om matcher när han har spelat.

Härligt att Melin har fått lite fart på grejorna sista matcherna nu, Det känns mycket farligare framåt när han har pucken nu än vad det gjorde i början av säsongen då han inte klarade tempot riktigt. Viktigt för Melin och viktigt för HV71. Riktigt kul att se att även Melin som varit ifrågasatt öser på nu varje match. Han blir ju så mycket bättre då :slight_smile:

Härligt att han bevisar alla kritiker, bra fart och bra skott. Inte direkt gammal än…

Ja det är riktigt kul att se! Han skjuter som våra backar borde göra, hårt och på alla puckar han får framför kassen, både från blålinjen och i slottet. Heja Björn!

Jag hade hoppats på att Wikegård skulle ha fel om Björn Melin men han verkar ha haft rätt hitintills - 11 i +/-
Det är nåt han verkligen behöver jobba med om han ska vara kvar i HV71 nästa säsong annars kommer han ryka HV-kille eller ej det håller inte att var inte på så många baklängesmål när man ligger i toppen av SHL. poängmässigt helt okej med tanke på speltiden men samtidigt har fått spela väldigt mycket PP.

Jämför med Lawrence Pilut som har + 12 istället
Eller Törngren och Sandberg trots lite istid + 7

Det finns fler som ligger på minus men - 11 är dom långt ifrån. Skärpning nu Melin. Jag vill se 38 poäng och + 12 när säsongen är slut.
Eller åtminstone att han slutar på + innan säsongen är över, det är de viktigaste.

2008/2009 hade Melin +15 bäst i hela HV71 + 39 poäng
Anmärkningsvärt från det året är att Laine spelade också. Kommer dock inte ihåg om dom var i samma lina eller inte?
Laine hade + 13 och 29 poäng gjorda

Året efter spelade också båda där med dock sämre plus / minus… båda slutade båda på 0

Melin 36 Poäng
Laine 29 Poäng

Kanske dags att återförena dessa herrar? Om det nu var så att de lirade tillsammans. Borde nästan komma ihåg detta skäms-varning på mig.

Om jag inte missminner mig så spelade Laine, Beech och Melin tillsammans. Det vore intressant att se om Melin & Laine kan producera tillsammans fortfarande!

Tror Melins motivation har stagnerat att aldrig riktigt fått chansen i början. I början visade han en jäkla vilja och sköt in några mål o csåg ut o komma igång. Sen blev han bänkad o nu spelar han igen för man har “ingen bättre”. Han känner nog inget förtroende

Melin skadad igår enligt Davidsson (eller rehab i alla fall). Vågar man tro på det?