Tråden om #9 Taylor Matson (C)

Välkommen Taylor!

Mycket bra värvning, välkommen!

Saxat från Rögles forum:

"I Matson skulle ni egentligen få Bergströms raka motsats, han kommer ha bäst fysvärden i truppen det har han haft här 7 säsonger i rad så träningsviljan är det inget fel på. En typisk rollspelare som tar de roller som coacherna ger honom och utför dem 100%. Utmärkt i en grinder kedja och i PK. En ledare och förebild för unga spelare och en bra bro in i landert för nya transatlanter som anländer.

Det han saknar är poängproduktionen, den har falnat från år till år. Men för ett HV som kraschlandat ner i HA så tror jag att han passar perfekt med sin rutin och arbetsetik i ett lag som haft alltför många glidare under alltför många år."

Jason Krog-copy!!!

Ny assisterande kapten tillsammans med Torp. Jag gillar spelare med ledaregenskaper. Tror han kommer bli ett stort utropstecken i vinter.

Matson kommer inte vinna den interna poängligan det är säkert men som många sagt innan så kanske han kan vara den viktigaste värvningen i år.

När jag gör mitt amatörscoutande som jag så älskar så brukar jag alltid ha ganska stort fokus på uppvärmning. Där kan man se lite hur spelarna agerar i kroppsspråk och mycket annat.

Det jag såg igår av Matson på uppvärmningen var att han tog den på stort allvar och fuskade inte med någonting. Några slöåkte lite och sånt men Matson var 100% seriös på hela uppvärmningen. Tror det blir svårt att komma undan med en loj attityd när han är med.

Status? Såg inte alls roligt ut när han lämnade Scaniarinken!

Enligt HVs hemsida under “skadeläget” framgår att Matson drabbats av hjärnskakning. För skadan sedvanlig rehab pågår.

Borta några veckor, får anta de var goda nyheter vad vi befarade

Går på is till veckan

Härligt :smiley:

Längesen en spelare gjort avtryck på mig såsom Matson gjort. HV har varit väldigt profilfattigt sedan 8-9 år tillbaka. Men Matson.

Inte bara en bra och hårt arbetande hockeyspelare. Han verkar bidra med så jäkla mycket positiv energi. Och som grädden på moset står han och viker ihop tröjorna i omklädningsrummet, som några slarvpellar till lagkamrater bara slängt på bordet.

Hjälte. Jag fattar verkligen inte hur Rögle kunde släppa honom. Lika dumt som när vi släppte Sundh.

De jag hört va att dom ville ha till föryngring och då blev gamla Matson överflödig, men jag klagar inte :slight_smile: :slight_smile:

Fullkomligt älskar karln!! Den mest självklara av alla att ha kvar vid ett eventuellt shl avancemang.

Håller med. Matson har på bara en säsong blivit en HV-spelare. Vissa lyckas aldrig med det.

Hur Rögle kunde släppa Matson och Kelleher är en gåta, men det är bara att tacka och ta emot.

Framförallt Matson. Vilken målskytt och Vilken ledare.
Utvecklats till en gigant.

Instämmer till fullo!

Ja, Matson ser starkare och snabbare ut än alla andra på rinken. Vilken jäkla värvning. Helt rätt att låta honom leda kedjan med Shinkan och Kelleher. De kommer skapa problem för Modo/Löven.

Jag tycker f ö att igår såg Davidssons riktigt explosiva och snabba ut igår.

Misstolka mig inte, jag gillar verkligen Matson och vill ha med honom i SHL. Men ja, att kolla på honom spela i HA och undra hur Rögle kunde släppa honom är ju lite skevt.

Matson är grym. En förebild på och vid sidan om isen. Framtida ledarroll månne? :slight_smile:

Jag tänker mer på hans ledaregenskaper. Att man frivilligt väljer bort en sån person. Matson hade lätt kunnat nöta bänk i Rögle och fortfarande bidra. Därför jämförelsen med Sundh. I min värld lika dumt att göra sig av med den typen av spelare. Plus. Som Quila är inne på. Man kan missa möjligheten att få in spelaren ifråga i en ledarroll. HV har flera exempel där man gjort sig av med spelare pga “föryngring” vilket slutat med att de nu har ledarrollen i andra föreningar.