Tråden om #9 Taylor Matson (C)

Från ispremiären. Taylor Matson blev tilldelad årets Träningspris från fystränaren Johan Sandstedt tillika lillebrorsan.
Priset påbörjades 2007 från Johans eget initiativ faktiskt och Andreas Falk fick 2007 det första. Vackert att se.

youtube.com/watch?v=AbmO4vRUTeI
56:20

Intervju med vår kapten

Ett enkelt sätt att ändra på några saker är att byta kapten. Sätt C:et på Hammer istället! Han om någon vet hur det ska låta i ett omklädningsrum före och efter match.

Håller med dig men inte för att Matson är en dålig kapten, han är en fantastisk ledare och ett föredöme i omklädningsrummet och på träning men problemet blir på match där han inte riktigt håller SHL nivå.

Ömsesidigt. Jadu. Jag tror inte det är ömsesidigt från HVs håll.

Jag gillar Matson men ålder och kurva på karriären gör nog att jag tycker vi borde bryta.

Där kom beslutet, tack för din tid matson du var viktig, speciellt under allsvenskan säsongen

Ja tack så mycket, grym lagspelare och särskilt bidragande i HA. Viktig spelare för avancemanget

Tack för allt Taylor, du har varit en sann ledare som hela tiden gett allt för laget och klubben, från första dag. Lycka till framöver!

8 gillningar

Eftersom Matson verkar vilja vara kvar, men inte fick, så är det ju med en del sorg man ser detta beslut, även om det är rätt.

Matson kommer jag minnas för sin otroligt professionella inställning, sin vilja och sin ärliga framtoning. I den bemärkelsen en väldigt värdig person att bära ett C. En hedersknyffel.

Hade han bara haft en nivå till i sitt spel så kunde han nog blivit långvarig. Nu är det som det är.

Tack Taylor. För allt.

8 gillningar

Ett tufft men nödvändigt beslut. En spelare som alltid varit lojal mot sin klubb. Han var viktig i Allsvenskan, mindre så i SHL. Tycker även det är dags att bryta med Önerud och Torp. Önerud är en skugga jämfört med 2017 då han var grym för oss.

1 gillning

Här har man egentligen en bra personlighet att få in i en förening/organisation, minns från hans poddavsnitt att han har en business Major från USA och gärna jobbar med detta efter sin karriär.
“Lead by example” vore fint inom organisationen HV71. En otroligt bra person att ha som “fadder” när man kommer från Kanada/USA eller europa till Jönköping.
Men det kanske inte är aktuellt, tack för allt oavsett!

3 gillningar

Bra tanke. Vet inte om det finns plats för en sådan roll. Men det vore lite nytänk, om man nu siktar på att ta in lika mkt nordatlanter som tidigare. Vi har ju redan Sundh på en aningen krystad roll.

2 gillningar

Den mest självklara kaptenen sedan Davidsson skrev jag inför säsongen. Och jag står nog fast vid det. En jäkla ledare och fin person. Men tyvärr behöver vi “bättre” spelare om vi ska nå slutspel.

I den bästa av världar hade Matson kunnat stanna, men vi har redan fyllt kvoten för antal breddspelare.

Som nämns ovan. Gör nu allt istället för att behålla Taylor i organisationen.

4 gillningar

Kan man anställa han som juniortränare? Tror han kan bli en tränare framöver som abbots

Vore spännande att få behålla honom, absolut. Han skulle vara oerhört värdefull och uppskattad om han blev juniortränare. Men är han beredd att ge upp spelarkarriären “redan”? Tror han har iallafall något år kvar på hög nivå i sig.