Tråden om #90 Ted Brithén

Som en jävla bomb…

Välkommen till Hv71 Ted :slight_smile:

Stillman i ett nötskal, ingenting läcker ut :stuck_out_tongue:

Välkommen Ted!

Är det ens en bra värvning? Jag kan i princip ingenting om Brithén.

Edit: Men jag utgår ifrån att han är tänkt som tredjecenter.
Edit edit: Och jag gissar att Brithén ingår i den föryngringsprocess som påbörjats.

Han var uppvaktad under förra säsongen av framförallt Brynäs hårt och var väl en av de få spelare i Rögle som kom undan med hedern i behåll trots degraderingen.

Och den kommer inte en dag för tidigt.

Välkommen till HV, Ted Brithén!

Väldigt spännande värvning, tror han kommer passa in perfekt i HV… Välkommen!

Kan också tyvärr för lite om honom, men Röglebloggaren GrönvitaSumo skriver så här:

Tror det blir bra, utvecklingsbar tredjecenter. Betyder nog att # 76 blir vinge nästa år, tror det blir bra det också. Finns utveckling i honom och kan ytterligare steg då vi troligen tappar Krog och WK om ett år.

Goda nyheter! Välkommen till HV Ted!

Likt många andra här så har jag inte så bra koll på Ted. Men det verkar vara en riktigt bra grabb med en väldigt bra inställning.
Är även väldigt allround och kan spela i de mesta situationerna vilket är perfekt. Var topp 5 i Rögles +/- (räknar endast med de spelare som har varit ordinarie) och verkar även kunna producera framåt. Stod för 27 poäng förra säsongen (5:e bäst i Rögle) och gjorde hela 81 poäng på de två säsongerna som han spelat i allsvenskan.

Njeh, en RIKTIGT bra värvning. Lär nog även inte ha varit super dyr.

Tror det är ersättningsdags gentemot Johan. Kanske vår nye PPuppläggare.
Hur som haver det ska bli intressant att se honom.
Välkommen.

En allround center med bra spelsinne. Brithén spelar ett smart tvåvägsspel och används både i powerplay och boxplay. Utrustad med ett bra skott. Annars en skicklig playmaker och spelfördelare.

2010-11 Rögle Allsvenskan 49 11 25 36 10 18
2011-12 Rögle Allsvenskan 42 16 17 33 2 1
2012-13 Rögle Elitserien 53 10 12 22 4 -9
eliteprospects.com/player.ph … 1&lang=swe

Mycket bra nyförvärv där det även finns utvecklingspotential i.
Sen att en är ung och “billig” gör det till ett klockrent nyförvärv.
Hatten av för Stillman.

Välkommen Ted.
22 år och en massa potential, riktigt spännande och se hur det kan utveckla sig.
Nu har vi 6 st spelare som kan axla en center roll i laget; Krog, Karlsson, Bengtsson, Sandberg, Davidsson och Brithén.

Välkommen Ted Brithén.

Ser verkligen fram i mot att se vad du kan bidra med nästa säsong!

Kul med en lite yngre spelare,och han verkar vara bra vad man läst.Kul :slight_smile:

Du kommer att klä i ES vackraste tröja! Välkommen till HV71 Ted Brithén!

Är det någon som vet vad vi ska med en till center? Vi har otroligt många centrar redan. Och Ted Brithen är ingen supertalang ala William Karlsson direkt. Onödig värvning tycker jag, även om davidsson spelar ytter har vi följande centrar: Krog, William, Bengtsson,Strandberg, Johan Johnsson, Max Örnskog och så davidsson som trots allt är bättre som center.

Inte mycket, en medelmåtta i RBK bör ej vara något för HV.

En ung spelare med en stor utvecklingspotential och som vill framåt.
Tyckte du likadant om William Karlsson eller är du vad jag tror en kappvändare?
Stillman gjorde helt rätt att värva Brithén.

Jag var positiv till Fernholm, men han var en bedrövelse,jag delar inte forumets entusiasm gällande Brithén, så då kanske detta blir bra…Jag tror personligen inte att han är i närheten av William, men hoppas naturligtvis bli överbevisad. Hur som helst, välkommen till Sveriges bästa klubb.