Tråden om #90 Ted Brithén

Kakelmannen har ju rätt. Centrar och målvakter va väl det som inte behövdes. Ännu konstigare eftersom man förlängde med Strandberg bara förra veckan. Så centeruppstälningen är då nu
Davidsson , Krog, Karlsson, Bengtsson, brithen, Strandberg.man har ju iallafall säkrat för skador som det brukar heta.

En utav dessa centrar kommer troligen att lira winger (troligtvis Davidsson). Sen så lär vi få skador och då så kan det vara bra att ha “en extra” center. Det är ju inte lika jobbigt när ytterforwards blir skadade då de är lite lättare att ersätta men centrar är lite knepigare.

Förstår inte hur man kan vara negativt inställd till denna värvningen. Detta är en sjukt bra värvning. Ska bli intressant att se om ni fortfarande tycker att han är en “medelmåtta” efter säsongen. Ted gjorde förra säsongen ungefär lika mycket poäng som både P.Carlsson och W.Karlsson. Detta är väldigt imponerande med tanke på vilket filbunkslag som han spelade i. Ted kan mycket väl producera 30-40 poäng nästa säsong nu när han får spela med bättre spelare.

Vi kan väl åtminstone försöka hälsa nya spelare välkomna de första dagarna i alla fall? Om ni nu inte har nåt positivt att säga så kan ni väl andas lite och vänta några dagar i alla fall. SJälv tycker jag man ska vänta med sågningen tills man faktiskt sett spelare i HV-tröjan. Men vad vet jag, HV har väl aldrig rekryterat spelare som överraskat positivt…

Nu är det ju dock inte direkt spelaren som Kakel sågade, i alla fall i det första inlägget, utan snarare över-värvandet av centrar.

I första ja…

Att redan nu fastslå att Brithén inte kommer bidra med mycket i HV tycker jag känns lite för tidigt… så trodde många om Sundh också.

Personligen ser jag fram mot att se Ted spela i Hv, en spännande talang som prioriterar jobb över hela banan.
Något som jag tycker vi har saknat i vissa spelare.

En kort intervju med Ted Brithén.
[url]http://hv71.se/artikel/37762/[/url]

Ted verkar vara en riktigt go grabb med en underbar mentalitet.
Ska bli oerhört spännande att se vad han kan åstadkomma i HV-tröjan.

Har inget emot Brithen men att värva en center till en fjärdekedja (där han troligtvis hamnar) känns lite väl överambitiöst… Jag skulle hellre lagt stålarna på att värva 2 riktiga klasspelare vid sidan av Krog i första linan. Johan Johnsson eller Strandberg skulle kunna ta hans uppgift och göra det bra också.

Ted kommer absolut inte att härja i en fjärde kedja. Det mest troligaste är att han kommer att börja som tredje center bakom W.Karlsson och Krog. Gör han det bra så skulle det inte förvåna mig om han får speltid både i PP och BP. Tanken är väl att han säsongen 2014/2015 ska ta över antingen W.Karlssons eller Krogs roll.

Vad är det som säger att Ted ska lira i en fjärdekedja? Kan vi inte vänta lite och se vad som händer.
Jag gillar “bomben” Ted Brithén till HV och han kommer att bli mycket intressant att följa.

Tycker det är en riktigt bra värvning både på kort sikt då han kan gå in i princip var som helst, både en defensiv kedja eller om det blir skador så kommer han inte göra bort sig högre upp i kedjorna… Man får inte glömma att till nästa säsong så försvinner William och antagligen både Krog/Davidsson och då är det bra att ha Ted i laget och vem vet, då kan han vara en toppspelare i ES - den potentialen har han tycker jag! Han ger ett bra intryck och verkar vara väldigt sugen på att jobba hårt för att utvecklas.

[url]http://gronvitasumo.blogg.se/2013/may/brithen-kan-kalla-mig-for-jonkopingsbo-nu.html[/url]

Eftersom jag håller på Rögle så har jag sett Ted Brithén sedan han spelade i J20. Kan bara säga att HV har gjort en kanonvärvning. Han har alla kvaliteter för att ta nästa steg i HV. Visst, alla nyförvärv är i princip en chansning - man vet ju aldrig hur det går.
Dock är jag i Teds fall inte det minsta tveksam, skulle inte förvåna mig om han kommer att tillhöra de tongivande i HV under 2013/14. Så bra är han. Bra att han valde HV!

Det här påminner lite om när Falk och Åkerman värvades från ZAIK och forumet gnällde över “bristande ambitioner” och dylikt. Då var det ju en ZAIK supporter som kom in och lovade oss att det var kanonvärvningar, framförallt Åkerman.
Hoppas även Rögle fansen får rätt :slight_smile:

@Cyrus - Det skulle förvåna mig oerhört mkt om Ted blir en flopp. Ska inte dra några liknelser med #76, men frågan är om inte många kommer att göra den jämförelsen. Faktiskt.
Jo, jag har sett otaliga matcher i Kinnarps Arena (sedan -00) så nog har jag sett Johan spela.

Låter onekligen lovande, speciellt i tider då vi inte är helt säkra på #76 vara eller icke vara…
Har ju inte sett Brithén spela mer än de fem matcher Rögle mötte Hv ifjol och frågan är om han var med i alla (tror inte det).

Det jag kommer ihåg från Brithén är hans ansvarsfulla spelstil. Det är inte bara fullt ös medvetslös som det är för de flesta unga spelare, utan Ted visade prov på bra riskavvägning i alla moment.
Alla förutsättningar finns för att han ska slå igenom på stort och min förhoppning är att han får samma utveckling som William Karlsson fick ifjol.

@Cyruz - Nä, #76 har väl sin bästa tid bakom sig. Skador har gjort sitt och personligen tror jag inte han kommer till spel. Trist nog.
Ted har ett fantastiskt bra spelsinne och är bra på rören. Det ser inte ut som att det går så fort, men han har en mjuk & effektiv åkstil. Oerhört seriös och vill bli bättre. Han har inte kommit till HV för att bara kassera in en lön, om man säger så.
Ska bli mkt intressant att följa.

Intervju med Ted [url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/hv71/article17200700.ab[/url]

Tycker Ted sett nästan oförskämt bra ut så långt. Bra skridskoåkning, duktig i special teams å en skön snubbe.
Kul att poängen trillat in, hoppas det fortsätter på samma sätt!

@Andersson711 - Ted är en kanonspelare, kul att han valde HV. Tror att det var precis rätt lag för Ted, han kommer att vara väldigt nyttig i vinter.