Tråden om #90 Ted Brithén

Är sjukt imponerad av Teds spel den här säsongen, men också av att han inte tagit en enda utvisningsminut(!) på 34 spelade matcher.

Då kan man komma ihåg att han fick bara 4 minuter totalt under seriespelet förra säsongen i ett lag som Rögle på 53 matcher.

Ted har gjort mer poäng i år ön vad han gjorde förra året redan! Gött att vi har han en säsong till minst.

Kul att det går bra för Ted. Var övertygad om att han skulle utvecklas i rätt riktning och är helt säker på att vi ännu inte sett det bästa av Ted.

Kunde man ju ge sig faaaaan på.
jnytt.se/tungt-skadebesked-f … era-veckor

Precis vad vi behöver! En spelare som varit lysande senaste matcherna. Men listan är redan lång, märks knappt att det slängs dit ett namn till… :imp:

Men alltså denna jävla säsong… kan eländet ta slut någon gång?
Skönt att Örebro varit så jäkla dåliga, annars hade tabelläget varit prekärt.

Krya på dig Ted!

Vi får nog vara tacksamma för att det är två veckors OS-uppehåll på gång.

En av få forwards i truppen med lite storlek på. Förbannat tråkigt att Ted gått sönder.

Titta på Teds ögon när han kollar på Johan i intervjun. Man blir snurrig;-). Gött att han är tillbaka.

Brithen kommer nog snart få chansen i Landslaget om han fortsätter så här.

Direkt när Brithen kommer tillbaka så kommer Fiala och Christensen igång. Så underbart att se. Detta är en perfekt femma att ha.

Brithéns prestation vid 4-0 är fanimig fenomenal. Så jäkla stark med puck!

Ja den enhandspassningen in framför mål är så jävla stark!

Verkligen kul att det går bra för Ted! Var övertygad om att han skulle utvecklas i HV. Bra!

Har sagt tidigare att Brithén skulle bli stora utropstecknet bland årets nyförvärv, och om vi bortser från t.ex Rajala och Fiala som kom in under säsongen så tycker jag att jag hade helt klart rätt. 29 poäng (lika många poäng som t.ex Sund och Falk gjorde sina bästa HV-säsonger) och trea i interna på sin första säsong i HV är med beröm godkänt. Och han verkar ha prickat slutspelsformen också! En spelare som jag vill se många år i HV.

Brithen fick även lira mycket i en 4.e kedja när Dahlen styrde spakarna.

Grattis, Uttagen till Tre Kronors träningsmatcher i Schweiz inför VM, Även PC är uttagen. Väl förtjänta :slight_smile:

Brithén ny kapten, blir kanon!

Grattis!