Tråden om #91 Andreas Jämtin

Ja det har vi väl fixat på andra sätt i år hittills. En massa utvisningar för att vi haft 6 man på isen.

Hääääääääääärligt!!! Oj, som jag började hoppas när ryktet gick i somras. :smiley:

Välkommen HEM, Andreas!

Rent spontant så känns det jäkligt kul, men man får la hoppas att han kan tillföra laget mer än utvisnings minuter

Jag förstår absolut inte varför vi ska ha in en målskytt istället som en del vill? Vi gör redan massor med mål och våra kedjeproblem löses inte automatiskt pga en sniper.

Men till Jämtin så vet jag ärligt talat inte. Det kan vara ett geni drag men också en riskabel värvning. Det är en spelartyp som känns ganska bra att få in. Han bör testas med Snöret och Ledin. Oerhört lik den tidigare Hrdina kedjan och Ledin lär vakna utav bara fan!

Men bekymren blir då vart Sundh ska in när han återvänder? En fjärdekedja för honom är inget alternativt överhuvudtaget för att han är vår nästa Dynasti spelare och dessutom alldeles för bra för fjärde. Flytta ner PC känns orättvist med tanke på hur bra han varit. Men det finns väl knappast något annat alternativ?

Alla som s.a.s har insyn i Kinnarps arena. Var det ingen som visste om detta? Blev det en akut angelägenhet? Privat karaktär sägs det men finns det mer bakom?

Håller med MrMadhawk, Lhc supportrana kommer spygalla över vårt svin :slight_smile:

mrmadhawk.se/2012/october/skont- … amtin.html

Detta var en positiv överraskning :smiley:
Välkommen tillbaka Adde!

Ja vad säger man. Trodde med att det var ett skämt först, en artikel som blivit fel. Jag är dock lite kluven av två skäl, det skulle kanske varit bättre med en sniper som någon skrev och dessutom har jag varit sur på honom sedan han gick till Linköööping. Men man ska ju inte vara långsint, som mamma sa. Undrar vad som hänt i Lkpg, “personliga skäl” - hmmm…

HA! jisses vilken chockvärvning. Andreas kommer nog bli nyttig för HV, vi vet ju vad vi får. Han blev bättre i LHC än HV så det är en bättre Jämtin som kommer hit än som lämnade. Kan bli en riktigt nyttig värvning.

Kny jag tänkte exakt samma tanke att det var april. Tror på guld nu har saknat hans riviga spel framför mål. Välkommen tillbaka

Tack Per Ledin… :slight_smile:

Svin kamraterna kan inte vara åtskillda :wink:

Känns fantastiskt bra. Jämtin är en bra mycket bättre spelare nu än när han lämnade HV sist.

Jämtin kan se till att vilken tråkig serielunk-match som helst blir het.

Givetvis kommer han ta endel utvisningar, samtidigt som han drar med sig en hel del också.

Gillart! :sunglasses:

Våran älskade klackledare verkar inte vara speciellt lyrisk över dagens värvning :wink:

HVedde@Twitter

Bara löjligt att hålla på så…

Från när Jämtin gick till LHC

Alla är vi kappvändare, inkl jag själv:) Kommer så väl ihåg när jag stod i klacken första matchen mot LHC efter att han precis gått över. mobil.aftonbladet.se/sportbladet … wwredirect

Men va fan. Jämtin klar HV71. Varmt välkommen Andreas Jämtin.
Trodde Lord cadaza trollade först men jäklar vad nöjd jag är.

UNDERBART :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

En till som är glad över Jämtins övergång till HV71…

expressen.se/sport/hockey/el … ntastiskt/

Trodde det var ett skämt…Jag tror Jämtin floppar i Hv faktist

Haha. Såg att jag kommenterat på den gamla artikeln när Jämtin drog till LHC.

Kusligt att allt sparas på intenet…

“Självklart är det speciella band mellan just mig och HV 71. Det känns nästan som att det är min moderklubb.”

Det är klart att han måste säga lite så för att lugna ner oss lite med tanke på känslorna som fortfarande satt kvar i oss lite här och var. Men detta är en karaktärsvärvning, en spelare som vänder matcherna åt oss och vågar visa känslor på rätt sätt. En otrolig vinnarskalle som jag är jävligt glad över att få tillbaka “hem”.

Stort välkommen tillbaka Jämtin!!