Tråden om #91 Andreas Jämtin

Vända vilka matcher? Menar du de två som de torskat denna säsongen?

Hv leder serien och går i stort sett som tåget. Torskat två matcher och då stod Gunnarsson. Nu ska den strulpellen in och förstöra…kunde han inte gått till AIK istället…

Jag tror detta kan bli den sämsta värvningen någonsin. Inte förvånad om Hv ligger femma om säg 10-12 omgångar…kanske till och med sexa - sjua…

En grundsäsong är 55 omgångar inkl slutspel jeb99, det är dom jag grundar min värdering på och inte på matcher som är historia!

Motivera sämsta värvningen eller är det pga av att Jämtin har spelat i silverköping.

Man går inte ut en dag och säger att HV71 är mitt enda alternativ i Sverige för att sedan gå och skriva på för värsta konkurenten dagen efter. Då är det bättre man håller käft från början!

Så därför är han en Judas och Hora??

Jämtin väljer att komma tillbaka till HV71! Extra stort med tanke på vilken hat-banderoll han fick motta från North Banks när han spelade i LHC. “HV71 känns som min moderklubb…” Byxorna nere på HV:s supporterklubb ikväll.

En del snackar om ett löstryck uttalande från Jämtin. MEN! Det är vad Jämtin sa. Men vad sa HV? Vad sa LHC? Klart alla fattar att det handlar om förhandlingstaktik. Tror någon på allvar om LHC erbjöd 300 k och HV 200k så ska han stå för sitt uttalande. Vi vet idag att LHC gav Jämtin ett superkontrakt.

Sticker man ut hakan med en sådan banderoll får man vara beredd att ta smällar. Att säga att vi bara minns honom för hans svek är riktigt låg nivå. Vi minns alla matcher Jämtin vann nästan på egen hand åt HV. Minns när han kom från Finland vilken otrolig boost han var för HV. Många grå grundseriematcher drog han igång laget. Pär Mårts matchade Jämtin stenhårt när HV behövde energi. O ni minns bara hans svek…

Snacka om att leta fel och lägga fokus på fel saker i livet.

Vad har han för rätt att kalla honom judas och hora?
Riktigt pinsam kille som borde sköta sig mer på att få igång klacken än att döma spelare för val dom gör som dom tror är bäst för deras karriärer?

Judas, han höll inte vad han lovade utåt
Hora, han sålde sig och lät pengarna styra fullständigt.

Visst går man kanske till den som ger bäst betalt. Men då håller man som sagt käft från början!

Det vore ju bra om man höll sig till ämnet i tråden kanske.
Fånigt, förlegat och tämligen omoget att sitta och härja med termer som hora och judas.
Kanske att klackledaren ska satsa på att få igång en utav Elitens sämsta klackar för den underpretsterar varje match och man skäms lite smått att majoriteten står och hänger läpp, petar i näsan och alternerar detta med att ha armarna i kors.

Vi får väl se hur Andreas kommer in i laget. Han måste ju i ärlighetens namn få en ärlig chans.
Men tvi tusan till den i klacken som står och häcklar och hånar honom. Den skiten tar jag i nackaskinnet och kastar ut från arenan. :imp:

Och så vitt vi vet så ville inte HV ha honom till 100% då.
Petrasek stack till Malmö!! Vad är han då? Men den diskussionen stannar där. Den kan tas i Pettans tråd.

Så vi håller på med Judas-diskussionen 2012. Bara det är ju stor humor över. Om en hockeyspelare har ca 15 år att tjäna klöver. Tre utav dessa blir han erbjuden en betydligt högre lön.

Vem tackar nej till 50% löneförhöjning?

Larsson du blir lite inmålad i ett hörn nu. Du har fortfarande inte berättat vad LHC och HV sa. Jag antar att du ha full koll på detta annars blir banderollen riktigt lågvatten om man bygger ett sådant budskap utifrån ett citat från kvällspressen. Härlig källkritik.

Förmodligen är det samma personer som skrek hatramsor åt Ledin när han spelade i fbk eller som skrev kritiska inlägg mot Petrasek innan han hade bestämt sig för HV71

Mycket bra skrivet Åskan.
Stillman gav ett kontrakt varav LHC kontrade med högre lön och framförallt på 4år.
Det var DET som avgjorde.

Vill minnas att det skiljde ca 100k/mån. Jämtin fick ett superkontakt precis på samma sätt som Ledin fick när Luleå inte hade en chans mot HV.

Skiljde 100tkr mån x 48 mån = 4,8 Mkr. Självklart ska Jämtin tacka nej till flera miljoner. För sjutton gubbar han måste ju hålla fast vid sitt citat…

Ska bli kanon kul med Jämtin i laget. Jämtin har en tacksamhetsskuld till HV. När ingen ville ta i honom med tång tog HV honom. Tack vare Pär Mårts fantastiska känsla för människor, att människor är olika och måste få ta plats så lyckades Pär får bukt på Andreas negativa sidor.

Jämtin är precis den typen HV behöver. Karaktär går aldrig få för mycket. Marcus Nilsson, Andreas Jämtin är två karaktärsspelare.

Med Fernholm och Jämtin känns det riktigt bra.

Välkommen hem Andreas!!!

Det här är alltså tråden för dubbelmoral. Trevligt. Hur resonerar ni när Jämtin varit en hora? Är han inte det nu längre för att han spelar i HV71? Det låter…ryggdunk.

Det var ett jävla snack om hans lön. Det är ju samma lön som hv tagit över. Enda skillnaden på kontraktet är att HV71 är arbetsgivare istället för Linköping HC.

Jag hatar dig Andreas. Även att du är en utmärkt spelare. Fick frågan tidigare ikväll om jag skulle jubla när Jämtin gjorde mål. Självklart gör jag det. Det är HV71 som gör mål. Men tyvärr ser inte Andreas på det sättet. Han är en självisk snorunge.

Ni kan ju spekulera vidare om varför Linköping ville bli av med honom redan i somras.

Vet faktiskt inte vad jag ska säga… vill inte ha honom i HV igen men samtidigt vill jag inte att han ska möta HV71 heller. Nja, jag vet inte… tycker det räcker med ett svin. Nej jag har aldrig velat ha honom i HV igen och är ingen kappvändare, alla här inne hade hatat jämtin igår. ALLA. Helt plötsligt så älskar man honom, njaa. Han har j-vligt mycket att bevisa i mina ögon, är inte bitter är bara j-vligt skeptisk. Har alltid varit det men hursomhelst, bara gilla läget…

Välkommen Andreas.

Ser verkligen fram emot hans målgest då han hoppar upp mot plexit :slight_smile:

blanda inte in mig i begreppet ALLA här inne. Jag har velat ha Jämtin i laget ända sedan han stack till NHL och även när han gick till LHC.

Liknar diskussionen som var när Ledin kom hit. Först var många kritiska, sedan blev vi som var kritiska i minoritet och idag är det tvärtom. De som försvarar Ledins kontrakt idag är i minoritet.

Blir samma med Jämtin. När Jämtin avgör matcher åt HV så kommer “mobben” följa med som en båt utan segel.

Faktum är att Jämtin ville till HV efter nordamerika. Men det fanns motstånd bland vissa av spelarna. Någon skall till och med knackat på hos Stillman och bett om att få byta klubb om Jämtin återvände. Denne spelare finns inte längre i laget.

Vem var det?
Jag kan ha fel men något sånt har jag inte hört.