Tråden om #91 Andreas Jämtin

Mattias Ek skrev en bra grej angående flytten.

“När han nu väljer att bryta upp från Linköping så går Jämtin tillbaka till HV 71. Oj, oj, oj. Jag älskar det! Andreas Jämtin kan verkligen det här med att röra upp känslor. Det är helt enkelt fantastiskt skojigt (det är ju bara hockey).”

Ja, det är faktiskt bara hockey det handlar om. Nu är jag kanske partisk eftersom jag, precis som Mr Cadaza, också har önskat att se Jämtin i HV-tröjan igen (i mina ögon är han en av seriens mest underskattade forwards.)

Jag förstår att han rör upp känslor. Men att kalla honom för “hora” och “judas”. Kom igen.

Minns istället allt det han gjort och tänk på allt det han kommer att göra för HV71.

youtube.com/watch?v=642XlL48V2I

Tllägg. Precis Crille. Det har jag också hört.

Åskan:

Du försöker få det att låta som att det var en budgivning mellan klubbarna där LHC helt enkelt bjöd högst. Det där stämmer inte, LHC hävdade iaf att det var Jämtin som kom till dem då han inte var nöjd med budet från HV. Det är så jävla svinigt som det bara kan bli.

Här sjönk mitt intresse för årets elitserie ordentligt, jag vill ha lojala spelare som jag kan sympatisera med i laget. Följa dom i en hel säsong i med- och motgång och sen förhoppningsvis bli det laget som når längst framme i April. Men ska vi ha sådana personligheter som Jämtin i laget så skulle jag ha svårt att verkligen njuta av ett guld.

Ja vi är säkert ett bättre med Jämtin i laget, det räcker dock inte för mig.

Thörnberg. Få väl hoppas han också har mognat

Upp till bevis och motbevisa mig. Det enda du säger är att “LHC hävdade…” Det motbevisa inget. Det vi vet med säkerhet är tre saker. Jämtin ville till HV. Fanns motstånd inom HV. Jämtin gav honom enligt expressen ett superkontakt.

Är HELT övertygad att Jämtin kommer att bli ett lyft för HV.
Vad blir nästa bomb? Lance Ward himself? :smiley:

Stort VÄLKOMMEN!
Du är jävligt välkommen, och folk som tycker något annat låtsas bara vara supportrar.

Med dig i laget är vi överlägset bäst i Sverige… och jävlar överlägset det mest jobbiga lag att möta i Sverige.
Stormlängtar till debuten.

Skulle varit något det sir Ward. :slight_smile:

HVTV: Intervju med Anderas Jämtin
[url]http://www.hv71.se/artikel/29867/[/url]

Som vanligt när Åskan vässar pennan kan jag inte annat än att luta mig tillbaka och njuta.

Faktum är att LHC gav killen ett superbud samtidigt som det fanns individer i laget som uttryckligen inte ville ha in Jämtin. Personligen hade jag aldrig valt arbetsplatsen med sämre lön och otrevligare kollegor. Individer som har svårt att förstå det valet har troligtvis ingen karriär eller några ambitioner. Dessutom är dessa människor mer troliga att vara den otrevliga personen på sin arbetsplats.
Alternativt saknar man en realistisk verklighetsuppfattning.
Att vuxna människor kallar andra för horor och judas på grund av ett karriärval är så otroligt patetiskt att vi måste uppfinna ett nytt ord för att beskriva nivån.

Det enda orosmolnet är orsaken bakom flytten, “personliga skäl” brukar i hockeysammanhang innefatta en kvinna. Men av Jämtins kroppsspråk i TV att döma tror jag inte det, han såg alldeles för glad och avslappnad ut för det. Kombinerat med terminologin och flosklerna han slängde ur sig skulle jag sätta en tusenlapp på att det har med Melin att göra.
Han sa i princip det jag skulle säga om jag bytte jobb p.g.a. chefen :slight_smile:

Tänk dom 3 på planen samtidigt.
Då fjäskar jag ner mig och köper en Loge. Blåser ut allt och inreder den
som en stor pub. Bjuder in rätt folk och showen är igång :stuck_out_tongue:

Jämtin kommer att lyfta laget och när vi står där med Guld medaljen
så ska jag minnas alla syrliga kommentarer att Jämtin är tillbaka med ett smajl. :smiley: :smiley:

Det är snarare de som uppenbarligen kan tänka sig låta vilken spelare som hellst representera klubbmärket så länge han är tillräckligt bra som endast låtsas vara supportrar.

Välkommen tillbaka Jämtin!
Jämtin är i sina bästa stunder en riktigt plåga för sina motståndare, gött att ha han på rätt sida :wink:
Väldigt intressant och se var han ska ta plats och hur mycket istid han ska ges i HV71, han har ju ändå varit en nyckelspelare i tiden hos LHC där han både platsat i en 2:a och 1:a kedja.

Vad menar du med vilken spelare som helst??Rikard Babyface Wallin skulle inte jag acceptera :laughing: Eller systrana Abbotts :wink:

Glöm inte bort Sanny Lindström! urgh

Fan han missade jag :blush:

Om det stämmer lär ju inte Törnberg vara tillbaka innan Jämtin försvinner igen, och det vore surt. Dock lär detta kanske innebära att Jesper Törnberg gjort sin sista match i HV. Men va fan,hellre Jämtin än Lill-Thörn. Detta borde va drömmen för alla sportchefen. En spelare spelar i klubben några år, bidrar starkt till 2 guld, sticker i väg och utvecklas och blir bättre i några år och kommer tillbaka i ålder med de bästa åren kvar. Han har varit borta ett tag men är faktiskt bara 29. Det är ingen ålder.
Och ang lönen… Stillman kan säkert räkna. Ingen vet om 300 000 i månaden stämmer, men gör det det så grattis Andreas. Jag skulle också gärna tjäna det. Men att tro att han är för dyr är konstigt. Svårt att tro att HV tar in spelare de inte har råd med och chansar på att de inte konkar.

Ledin-Davidsson-Jämtin lär det väl bli initialt. De andra kedjorna rör man nog inte runt för mycket i. Får se hur det blir sen när Sundh och Liket är tillbaka.

Bra värvning som jag tror kommer bli nyttig. Och vad hora och judas beträffar hade jag inte heller tackat nej till 100k extra i månaden och det hade ingen annan på det här forumet gjort heller. Punkt.

Är du säker på att det där är sanningen? Eller är det din sanning? Det jag har hört nämns nämligen inte. Och det är att dels Kenta samt 2st spelare satte sig emot värvningen. Alltså hade han inget direkt val. Sen kan jag väl tycka att uttalandet är lite klumpigt när det blev som det blev. Men om jag förstod det rätt så ligger faktiskt inte allt på Jämtin.

Annars så är det rätt roligt att det blev som det blev. Jag var inne på detta redan i somras att han var på G. Då blev det inget och det kom väl ett gäng pikar ang “bomben”. Nu blev det så ändå några månader senare vilket borde tyda på att man var något på spåren kanske.

I min bok är han välkommen. Det är en vinnare och jag vill vinna SM-guld.

Lika besviken som jag blev att Andreas gick till LHC för ett par år sedan, lika glad blir jag att han är tillbaka. Jag hoppas att Northbanks med flera ger honom det varma välkomnande han förtjänar när han spelar första matchen i HV-tröjan.

/HV supporter i Linköping

Man måste stå för något vara konsekvent. Det håller jag med om. Känns iof att du kastar sten i glashus. Precis så som du säger om Jämtin sa de flesta om Ledin tidigare. Samma supporterklubb som häcklade Ledin gjorde hyllningsbanderoller till Ledin. Lös era interna saker först kanske…

Bitterhet o negativa tankar fräter sönder än inifrån. Så jag vet vilket fokus jag lägger. Lägg allt han gjort för HV i en vågskål och detta citat i det andra så blir det ganska enkelt.

ps: TACK CYRUZ!