Tråden om Andreas Johansson

Det här är precis vad HV behöver. En ledare som äger omklädningsrummet och kräver slit och karaktär från varje spelare. Ingen kommer få något gratis, och jag tror att vi kommer få se helt andra sidor av spelare nästa säsong. Jag har saknat denna typ av tränare i HV, och visst kunde säkert Dahlén ryta till ibland, men Andreas kommer föra in en ny filosofi i HV. Inte bara att det kommer bli ett “hårdare” klimat, utan också ett helt nytt driv.

Jag tycker det för övrigt är kul att läsa hur folk blir irriterade när HV väljer att gå en annan väg än vad de gjort de senaste åren, då det gått som det gått. När vi väl var inne i skiten så klagades det hejvilt, men när man väl bestämmer sig för att agera annorlunda, då klagas det igen. Haha, en del supportrar alltså.

Tycker det ska bli spännande att se också hur Andreas ser på värvningar, han har väl inte direkt hanterat den biten i FBK, men känns som att karaktärsspelare är viktigt för honom. Vi har ju Jämtin, men kan tänka mig att någon till anländer. Dessutom är det guld värt ifall han, som det sägs, får med sig Granqvist till ledarstaben. En riktig “steal” från FBK skulle det vara.

Det är en sak och gnälla på domaren, en annan att kritisera. Förhoppningsvis håller sig han till det senare alternativet. Blir så oerhört trist att se någon sitta och gnälla som en 12-åring på något. Kritisera och vara sur/förbannad i all ära, men man måste fan kunna behärska sig ändå om man skall vara en ledare för ett 20-tal andra människor.

För HV71 framåt och uppåt!

Han fick ju sparken för intrigspel i FBK.
Hans attityd i båset är ju att alla är hans fiender och han gapar och skriker på allt. Det är väl inte det HV direkt behöver.

Jag gillar inte denna lösningen om nu inte Granqvist kommer också för då kan det balanseras upp.

Då har du ingen större koll på Grana, han om någon kan skrika och gapa i båset kan jag säga. Det är två hetlevrade herrar om man säger så.

Jag tror det blir kanon, lycka till Andreas och se till att göra HV till ett topplag igen!

Är det någon som någorlunda sakligt kan reda ut varför AJ lämnade FBK och vad han faktiskt förändrade i SSK?

Han fick kicken för att han tog för mycket plats, ville leda laget och glömde att Leif var förstetränare. Något som skar sig. Pratades också om att han varit illojal mot fbk.

Illojal? Vad handlade det om? Att han förhandlade med/var klar för HV redan då?

Vad gjorde han i SSK då? Någon som vet mer detaljerat vad man kan förvänta sig för spelidé och taktiska grepp?

Jag vet inte riktigt vad han förändrade i SSK men de låg väll ganska brunt till och han räddade kvar dem?

Är inte helt lätt att laga ett sjunkande skepp det har vi själva sett den här säsongen.

När Johansson tog över låg SSK sist och hade åtta poäng upp till nedre kvalstrecket. När säsongen var över så klarade man sig kvar med mycket god marginal, 15 poäng ner. Så han gjorde nog ett bra jobb - och han blev även erbjuden förlängning.

Tack för infon Dekman. Känns rätt bra att han lyckades med det, tror knappast han fick 4 rejäla nyförvärv i knät heller utan han fick nog klara sig med det han hade.

Jag minns att de tappa några spelare, bla en av dom bästa i form av Fredric Andersson till lhc.

Lite ot nu men det angående Södertälje var väl att dom lånade ut en massa spelare när det blev klart att de inte skulle spela om att hålla sig kvar i slutet av säsongen.Jesper T blev tex utlånad till Björklöven.

Så sant de du säger, de jag menar är att man tog bort många av sina bättre och ändå fixar AJ nytt kontrakt med bra marginal och så typ.

Tillägg dock att de bästa spelarna fanns i klubben när han gjorde det också. Det var ju först efteråt dessa spelarna försvann.

Men spännande med Johansson som tränare. Kul att få in nytt blod i föreningen.

Intervju med Andreas som publicerades idag:

dn.se/sport/ishockey/johanss … alsa-hv71/

Frälsa… fan vad jag hatar journalister ibland, orkar inte ens läsa artikeln, rätt så uppenbart vilket jävla dravel som står i den. Säkert inget nytt, bara skit hon plockat ihop från andra artiklar… men men, jag kan ju ha fel… :unamused:

Du har tyvärr rätt, men jag tänkte ändå att någon kunde vara intresserad.

Det är någon säkert, jag tackar dig för att du länkade den jag behövde få ett litet skriftligt utbrott idag :wink:

En intressant intervju: hockeysverige.se/2014/06/29/ … tarstaden/