Detta inlägg kan bli säsongens inlägg och betänk att det är skrivet 21 augusti. Har ju fullkomligt rätt dessutom och har någon en invändning? Doktor kny borde adlas. Lord kny
[i]Ahh, äntligen har psykologen inom mig fått chansen att vakna till liv! Detta är en ganska komplicerad topic - så därför kommer jag enbart att hålla mig till en grundlig nivå så att ni allihopa får en ärlig chans att hänga med. (Anser absolut inte att ni är dumma på något vis - men detta är nått som jag verkligen gör varje dag flera timmar om dagen, så sitter inne på en hel del smarrig info!)
Jag vill börja med att säga att jag är Positiv till AJ rent generellt och gillar hans koncept och syn på hårt jobb med en stor portion seriositet! MEN! Inslaget i all-acess gjorde mig aningen orolig. Varför?
Jo, Sub-kommunikationerna var inkongurenta! Sub-kommunikation är något fantastiskt! Ni kanske tror att era ord är viktigast? (något som vi i vår logiska västvärld ofta anser - we need more ZEN). Men, detta kan inte vara mera än fel. Vi människor har endast hanterat förmågan att kommunicerar med avancerade typer av språk under en bråkdel av vår totala levnadstid på denna vackra planet! Det finns flera vetenskapliga rapporter som pekar på att orden endast utgör mellan 2-10 % av de vi verkligen kommunicerar mellan varandra. Tonen i vår röst står för mellan 45-55 % och vårt kroppspråk 35-53 %. Kortfattat: Det viktiga är inte VAD vi säger utan HUR vi säger det.
Andreas Johansson står enligt mig för tydlighet, rakhet och är inte “rädd” för att ta upp plats i ett rum. Men i inslaget kändes han nervös. Hans ögonkontakt kändes relativt svag och hans röst var väldigt tyst (allt är givetvis i förhållande till det jag sett tidigare i inslag där han varit ass. tränare i andra lag).
Nu kan det finnas flera anledningar; hans första år som huvudtränare i SHL. Media är på plats och filmar direkt från omklädningsrummet. Han kan haft en dålig dag etc etc. Men det hela gav mig en funderare. Förhoppningsvis löser Andreas det - när en har kommit in lite mer i det hela. Men inslaget gjorde mig inte lika övertygad som jag var tidigare! Så upp till bevis Andreas, upp till bevis! [/i]
Tycker det är kloka ord från Nyström. Vi fans är otroligt frustrerade och det visar sig inte minst i matchtrådarna där avstängningarna stigit i höjden sista veckan. Har själv skrivit ett inlägg i HV tråden om att bänka vissa spelare. Då kanske det är lätt att förstå att samma frustration finns i laget, ledningen och inte minst hos AJ.
Nu är det dags att andas och ta några steg tillbaka. Hitta grunderna. Hitta det som gjorde att vi hade ett närmast makalöst BP i början av säsongen. Hitta det som gjorde att spelarna var redo att ta dom där extra skären för att vara före motståndaren i en vändning, både defensivt och offensivt.
Hittar vi tillbaka till det, till tryggheten, så är vi farliga i år. Men vi måste hitta dit på bara några få omgångar.
Sjukt isf.Proffesionella vuxna välbetalda personer som beter sig som småglin. Vetefan hur många hårfönar jag fått av mina chefer när ngt varit fel(av faktorer som både varit mina misstag och även andras)men jag har ändå alltid gjort mitt jobb.
Det är väl bara logiskt att man omedvetet presterar sämre på jobbet om man inte mår bra där. Inget sjukt i det. Är ju knappast medvetet. Det är därför motiverande tränare, laganda, stämningen i omklädningsrummet och mentala coacher är så pass viktigt i hockeyn.
Dom har inte glömt hur man spelar hockey. De lagen vi möter är också några av sveriges bästa hockeylag. Är man inte på topp, så blir det stor skillnad, eftersom de andra lagen också är så bra.
Håller med om att det inte är ett okej beteende men i alla andra intervjuer har AJ uppträtt otroligt proffesionellt och gett uppriktiga och genomtänkta svar. Det är inte bara klyschor som “åka skridskor” och “ta kampen” vilket känns uppfriskande.
Var också skeptisk till AJ när han tog över, men nu känns det som han är det bästa som hänt i HV i år. Engagemang och passion kryddat med stort kunnande. Med lite rutin och med en bättre trupp att jobba med så blir det SM-guld, om inte i år så inom en snar framtid!
AJ har mycke o lära men de har även HV:s ledarstab. den snubben som sa att ifall AJ tränar HV nästa säsong så lämnar jag (om de stämmer hoppas inte) så visar de vekhet. Tyvärr har hv spelarna visat lite vekhet de föregående säsongerna. Men med AJ som coach tror jag vi kommer få se guld om vi är tålmodiga som SAIK. Kanske inte guld denna säsong kanske inte nästa men säsongen därefter kan en ny dynesti starta med AJ i huvudrollen om man har kvar honom. De tar o bygga ett lag och SAIK är tyvärr ett skolexempel på de.
AJ kan bli en av SHL bästa coacher, hoppas bara inte HV tappar han allt för tidigt
Skulle gärna vilja höra AJ förklaring till att gå ut till SVT efter det att Hv lagt locket på att sköta detta internt.
Inte det smartaste draget och tycker det tyder än mer på en spricka. Nu ser jag vart fall ingen annan utväg än att en ny måste in som kan skapa lugn o harmoni i laget. Tror tyvärr AJ har tappat förtroendet hos många sponsorer, fans o spelare ytterligare.
Att han lyfte på locket igen kan jag inte tolka på annat sätt än att han gjort sitt i HV71. Annars borde det väl vara enad front utåt som gäller nu. Men vem vet…
Tack för tiden Andreas, tråkigt för alla inblandade att det blev som det blev.
Gillade din hockeyfilosofi, synd det inte fanns utrymme för att fortsätta jobba in den i HV!
Lycka till!