Tråden om assisterande tränare Charles Berglund

Låter det var osagt om Berglunds eventuella bidrag till att lyfta klubben ur sin situation men luktar ytterligare en kompis värvning och ej genomtänkt på något plan.
Förlåt men denna pessimismen är svår att att motstå efter allt som händer i denna förening.
Hursomhelst, stort lycka till Berglund!

Om vi nu ska leta lite positiva grejer!

  • ”Challe” Berglund är tydlig med att HV som lag måste bli bättre i tekningsmomentet framöver."
    Detta som vi varit inne på x antal gånger, skönt att han lägger vikt vid tekningarna!

Han verkar ha en bra inställning till sitt uppdrag och han verkar taggad på uppdraget, känner att dessa intervjuer känns mer positiva och vill försöka få ut det bästa ur varje spelare än vad man kanske sett förut från diverse ledare.

Hoppas såklart att detta spelar bättre ut än vad man kan förvänta sig. Kanske kommer han se till så att det är lite mer liv i båset och bättre tugg, tycker det känts lite för passivt i båset …

3 gillningar

Ser det framför mig.
Challe: ”Jag har en idé. Träklubbor. Prova det. När jag spelade med träklubbor vann vi väldigt mycket.”

Har inte sett honom på länge så blev väldigt förvånad över hur gammal han såg ut. Har något lag någonsin haft en lika hög medelålder i tränarstaben?

Låtit denna nyhet marinera en stund för jag hade ett svagt minne någonstans om att vi var ömsesidigt överens om att vi hatar varandra? Challe har inget bra CV som tränare. Det är rätt tomt där. Det han har som vi saknar är tjurighet. Tror detta kan bli en high risk-high reward. Tränarna vi hade innan är alla väldigt analytiska medans Challe är mer av en känslomänniska. Jag är initialt negativ men Challe får gärna bevisa mig fel.

1 gillning

Nubben lägger ut texten lite gällande Challe och det blir mer och mer konstigt ju mer han uttalar sig.

Nu ska Challe titta på PP och BP ihop med S&S, inte ha ansvaret för det. Väldigt oklart vem som ansvarar för vad utan verkar som att från och med nu ska alla tre vara med på både PP och BP.

Kanske bra så ingen behöver stå till svars om det mot förmodan inte blir en radikal förbättring framåt.

Kan vara så att han i BP ska samarbeta med Stillman och i PP med Samuelsson men framgår inte.

Framgår inte heller något om matchningen så blir väl som innan att Samuelsson sköter forwards och Stillman backarna men inte helt klart.

Sen ska han enligt Nubben också vara en pådrivare i båset.

Nämnde inget denna gången om att han också ska ta tag i alla spelare som underpresterar.

Blir ju bara konstigare och konstigare vad vi ska ha Challe till som varit borta från hockeyn i väldigt många år.

För mig så blir han den nya pastorn i båset fast med skridskor på träningar när jag tolkar vad Nubben säger.

Är så konstigt allting så slutar väl med att vi börjar tokvinna framåt och lyckas nå en tolfte plats.

I all ärlighet: blir det så, då kommer jag lägga mig platt, förklara att inget någonsin mera spelar någon roll och vägra byxor i en vecka.

Jag skiter i allt, bara HV undviker att hamna i HA igen. För väl där hjälper inte ens byxor.

3 gillningar

Köper en “sons of nubben” jacka om vi klarar detta utan kval.

3 gillningar

Jag köper två, en till vardera son att springa runt med på förskolan.

Dom ska skolas tidigt!

Om det händer så är jag nöjd med Challe i båset.
Skiter egentligen i vem som står där så länge HV hittar ett sätt att vinna.

2 gillningar

Kunde inte låta bli att skratta åt den här meningen från JPs artikel.

Ja, är det bara så enkelt så…

Vi kanske får se ett bombardemang utan dess like imorgon.

EDIT: fördelningen imorgon enligt Challe blir,” stille tar backarna, samme kör sina grejer och jag kommer jobba med spelarna på de personliga planet”

Psykolog Challe :joy:

1 gillning

Helt otroligt hur konstigt allt verkar. Samme kör sin grej och jag jobbar med spelarna på det personliga planet….

BP tar väl då Stillman så ingen ändring där.

PP tar väl Samuelsson över eller glömde han att nämna det i sin arbetsbeskrivning?

HV gör verkligen allt för att få allt att framstå som väldigt amatörmässigt men kanske bara är en dimridå med oklara intervjusvar?

Hoppas jag blir överraskad och att slutar med att HV kommer upp och spelar som de har trupp till och tar sig till Play In.

Jag är verkligen tveksam och tycker allting börjar bli lite pinsamt faktiskt. Ju fler intervjuer desto värre.

Sen om det stämmer att det inte var Nubben som tog hit Challe är ju bara för mycket.

Apropå konstigt så skrev jag i tråden om Freijd att det inte känns så Freijdskt längre med annonserna. Nu senast ”slutsålt”-bilden idag, den kändes inte samma proffsiga stil som innan. Men detta blir lite OT men kanske är detta delar av samma konstighet

Jag tycker Challe gör ett kanonjobb i båset!
Klappar om killarna och peppar… Stor skillnad mot Åkerman som i stort sett bara stod och glodde rakt fram utan att ens försöka peppa killarna.

Fortsätter det såhär så kommer jag tycka att det är ett genidrag av Nubben.

Kan vara detta lilla enkla som killarna behöver och ihop med lite självförtroende efter matchen mot VF så kanske detta går vägen och vi slipper kvala.

Klarar vi oss från slutspel är jag mer än nöjd.

MEN skulle vi ändå få kvala så tror jag det kan gå vägen om de spelar som de gjorde igår.

2 gillningar

Låter inte så svårt att göra ett kanonjobb om det handlar om att peppa spelarna.

Är det just det som det hänger på så skulle vi aldrig gjort oss av med pastorn, exakt det han gjorde.

Hoppades mer på att han skulle få fart på special teams och få alla som underpresterat att prestera, typ…

Det hade varit något det men vi får nöja oss med peppningen.

pastorn…
grifter.

1 gillning

Tror Challe absolut kommit in med bra saker ang BP för de har ju faktiskt blivit bättre sen han kom kan ju inte bara vara en sammanträffande eller? Blir det ju verkligen provade rejält i mon.

Tycker bara det är skönt med som är kommunikativ. Bara sättet hur han för sig på verkar extremt lovande. Men vi får se

1 gillning

Det känns som detta har saknats, utan att lägga sig i allt runt omkring challe så verkar han kunna förmedla det han tycker och tänker ialalfall.

kan läggas i matchtråden sen!

3 gillningar

Är det ett litet leende vi ser på ”Samme”?
Challeeffekten…

3 gillningar