Tråden om assisterande tränare Charles Berglund

Intervju med Wikegård och Challe.

Jag vet inte om man är påverkad av en negativ inställning till denna anställning från början men han känns så oseriös och hela storyn så konstig.

Känns inte värdigt en storklubb och det blir ju inte bättre.

Snacka om glädje hela tiden som om det vore så enkelt. Inget konkret utan bara en massa flum om allting. Som om alla är så lättlurade.

Då kan vi ta in pastorn och klappa folk på knäna.

FBK tog in Mitell förra säsongen och det var inte för att vara rolig, känns så fel allting som vi gör.

3 gillningar

Nej, men så är det ju. Allt det här är så ovärdigt som det kan bli. Det är i nivå med alla bottenklubbar som kört ring Perra-kortet. Med den skillnaden att Perra inte, när han rings in, varit borta från hockeyn i tio år.

Intervjun med Challe säger absolut ingenting, mer än att Challe själv har skitkul och nu ska han få spelarna att ha skitkul.

Bara det tycker jag är märkligt med tanke på att Challe som head coach inte gav intryck av att vara en skitkul person. Inte heller spelarna han haft verkar tycka det…

Challe var känd som en retsticka som drev motståndarna galna (fanns en del liknande typer på den tiden t ex Daniel Rydmark), men det är skönt att ha honom i vårat bås just nu. Han är en glädjespridare och spelarna verkar gilla honom. Han är bra på att peppa spelarna och vi vinner matcher igen, så jag är jättenöjd.

Det är ju inte vad folk som haft honom som coach säger. Jag lämnar dock öppet för att han lärt sig bli bättre på detta.

Challes gratulationer efter matchen

Inget o disskutera. Klart man kan säga grattis herregud

2 gillningar

Klart man kan säga grattis. Men sjukt jävla korkat att göra det framför en påslagen kamera och på det sättet. Klart som tusan supportrar reagerar med tanke på att det skickar helt fel signaler. Utåt sett ska Challe ge bilden av en person som vill lägga sig i fosterställning i duschen och storböla.

Man kan jämföra Challes agerande med när Kyle Beach highfivade med Skellefteås målvakt sekunder efter att man blivit överkörda med 0-5.

1 gillning

Att föra diskussion är själva syftet med ett forum, lyfte främst fram detta då det på twitter varit delade meningar kring “situationen” samt att det togs upp i Sanny & Svensson.

Tycker helt klart man kan gratulera motståndare (framförallt om man känner varandra)! Exempelvis kan man skicka ett meddelande, snabb axelklapp lite smidigt i förbifarten eller varför inte på golfbanan.

MEN matchen mot Brynäs var en ödesmatch, HV spelar uruselt och lojt i första perioden vilket leder till förlust. Tillbaka på ruta ett så att säga… Att då framför kameran öppet gratulera och vara glad skickar inte direkt rätt signaler utåt.

1 gillning

Är nog lite åt andra hållet här faktiskt, hade varit mer orolig om det hängdes med huvuden som att jorden gått under. Är ju faktiskt två matcher kvar där HV har chansen att klara sig, man tog den inte i lördags men bara att bryta ihop och komma igen
Verkar ju dessutom vara ett bra tag efter matchen då Lindbäck har fått av sig all utrustning etc. Och Challe på väg från/till presskonferens

Tycker själv att det gör en för stor grej av det. Som Sanny säger sjäv i podden som känner honom som den personen som han är så liknar det hans karaktär.

Sedan så förstår jag att man blir upprörd men tänker man ett steg till så är det ganska naturligt att man beter sig såhär. Jag som supporter vill att tränarna ska kunna glömma och gå vidare. Inte sitta o grubbla för mycket utan då hamnar man i en negativ spiral. Tror precis det är vad Challe exempelvis bidragit med den senaste tiden och är en faktor till att HV är ett av SHLs formstarkaste lag just nu.

5 gillningar

Tack för inspelet och att du bidrog till att vi lyckades med detta!
Önskar dig stort lycka till var du än tar nästa kliv i din karriär !

“”Challe” Berglund tackar för sig och kommer lämna HV71. Det har sportchefen Kent ”Nubben” Norberg redan bekräftat.” Saxat från JP

3 gillningar

Ja det blev ju jäkligt bra ändå. Alla kan förändras, i relation till de tankar vi hade initialt, och Challe verkar gjort det bra.

Jaha där ser man, synd jag hade gärna sett honom kvar. En väldigt erfaren tränare som är bra på mjuka saker som att få folk att må bra är ju inte fel att ha som assisterande. Tack för insatsen Challe!

Tack Challe för allt du gjort för oss!
Stort lycka till!

”LETS EMPTY THE TANK BOYS”

Väntat.

Om Josef Boumedienne kunde så kan Charles. Dock kvarstår min initiala kritk om tillsättning, det skall vi inte glömma.

Det var inte Charles som vände detta. Han tog över efter Åkerman. Men, jag är säker på att Charles var bättre än Åkerman och verkar ha funkat väl med Lindbom och Per, samt killarna i laget.

Så, om vi håller mer än en sak i skallen samtidigt, så vill jag ändå tacka Charles för hans insats. Det blev kul till slut och jag tillger dig en liten men inte obetydlig del i detta.

Jag hoppas du har med dig goda känslor från HV71 när du nu kliver vidare i livet och kan sätta upp:

Räddade HV71 undan negativt kval 22/23” på din LinkedIn-sida.

Tack!

4 gillningar

Fina slutord. Tycker vi kan låsa den här tråden nu.

Så, nu stänger vi denna på riktigt.

9 gillningar