Tråden om assisterande tränare Charles Berglund

Ny assisterande tränare som ersätter Johan Åkerman. Bara hoppas detta faller väl ut…

Välkommen till HV71 iallafall!

1 gillning

Ja, när man inte trodde mörkret kunde bli mörkare.

1 gillning

Tack för trådstart.

Välkommen Challe. Jag har inte jättemycket emot dig som person, förutom att du är djurgårdare :wink: men det gick ju bra med bröderna Huusko så jag har överseende med detta. Jag hoppas ditt intåg bidrar positivt.

Vad det säger om föreningens ambition har jag påtalat annorstädes och det låter vi ligga där.

Stillman och Berglund är så samtida det kan bli. Var båda del av VM-trupperna 91, 92, 93, 94 och 95 samt OS 92 och 94.

Ser inget större fel i att ta in Berglund. Men det är främst eftersom jag tyckte att Åkerman behövde bytas ut. Det går inte att bli något oerhört imponerad av Berglunds CV som tränare. Eller att han varit borta från hockeyn i nästan 10 år nu.
Kanske kan funka som en quickk fix-lösning, för att få till lite förändring och ro 12:e-platsen i land, eventuellt vinna ett kval. Det måste vara det enda som är målsättningen. För det är det enda realistiska. Ser inte och hoppas inte få se Berglund som ett framtidsnamn på bänken, utan som en temporär lösning.
Hade mycket hellre sett att man tog in Grönborg (eller någon annan man kunnat se lite framtid i) istället för Samuelsson. Men men.

Med allt som händer inom HV så skulle jag inte bli chockad om Challe är vår headcoach nästa år.

Blir det han som tar över så hoppas jag det är i SHL.

Kan även se trion Dahlén, Stillman och Berglund faktiskt då de har tydliga kopplingar till varandra.

Kopplingen Nubben har med Dahlén, Stillmans koppling till Dahlén och sen då spelbutiken.

Utesluter inte att det sker redan denna säsongen.

Ja, jag ställer mig minst sagt kritisk och då utan tanken på att du är Djurgårdare, intresserad av trav av allt i världen, är polare med vår sportchef, ditt trackrec som tränare o.s.v.

Höll på att sätta kaffet i fel strupe när jag hörde ryktet om att du var på tapeten för ett par dagar sedan. Trodde det var ett skämt av en annars trovärdig källa.

MEN, du har en uppgift. En jäkligt viktig sådan. Se till att ta chansen. Du vet vad som krävs. Kanske kan du lösa knutar och komplettera Stille och Tommy? Kanske kan du gjuta mod i Fw:s, pp, mer makt åt Forsberg o.s.v.

Vill egentligen aldrig döma någon på förhand, vill börja från noll, men vi är inte i det läget och vi kan inte unna oss den lyxen. Det förstår du, så ta chansen, Challe och visa oss som tvivlar att vi har fel.

Måste ändå säga att detta var otippat, men ändå så självklart och på något sätt gör det detta till något intressant på något märkligt sätt.

Hur som, varmt välkommen till HV71 och kör hårt nu!

4 gillningar

Tack för det, det blir ju noll sömn inatt, eller mardrömmar om jag nu skulle somna ändå…

Välkommen!

Förhoppningsvis kan du få in lite glädje i truppen, få ordning på våra forwards och få igång ett PP som är under isen. Lyckas du med det kommer du bli hyllad.

Nu kör vi Challe!

4 gillningar

Vilket guldkorn.
“Varför annars ska jag ha en parkeringsplats i Jönköping?”

2 gillningar

Rätt in hetluften för Challe i Karlstad.
Får se hur han fixar detta med Tommy i Karlstad.

Stor förändring direkt imorgon i lejonets egna kula.
Intressant att se hur coachningen delas upp för backar, forwards och special teams.

1 gillning

Det jag är mest intresserad av o se är nog hur coachingen under match ser ut. samt om foppa får spela mer.

1 gillning

Är inte Lill-Kenta ett hett alternativ som ny HC? Där snackar vi ju verkligen mysgubbe deluxe…

Första intervjun ute!

“…nu är det lite speciellt med Stille där då…”

Jag vet inte, tar tillbaks hälften av det jag sa innan. Får ingen dålig magkänsla av karln efter att jag såg intervjun. Han verkar down to earth, och han vet att HVs PK/PP ser ut som skit och vill jobba med den.
Han har även följt hockey nära sedan han slutade 2014 så han har nog en hyfsad uppfattning om hur man ska spela.
Hoppet höjdes lite ändå. Håller tummarna på att han kan bidra.

Det som smakar bittert är dock fortfarande svågerpolitiken med spelaffären han har med Nubben…

Challe är en av de spelarna man hatade mest förr, han hade någon dryg aura runt sig men värsta var han va sjukt skicklig. Nu hoppas jag du kommer in med härlig energi i laget och en positiv känsla. Det är bara köra all in nu!

1 gillning

En sak är säker: han kommer stjäla rampljus från övriga. Det kanske är positivt, likt Mourinho gjorde förr.

Jag både vill och vill inte att han skall få mycket att säga till om. Vill för att det behövs nya riktlinjer, helt klart. Vill inte för att han inte har haft så stor framgång förr och även om han hade det så var det jätte-förr… så jag är kluven.

Challe gjorde ett mycket bra intryck i intervjun. Kanske det bästa jag har sett i HVTV. Om det beror på att han är medietränad eller om han faktiskt har förmågan att sprida lite “axlarna-ner-och-håll-inte-så-hårt-i-klubban-mentalitet” återstår att se.

3 gillningar

Fick riktigt bra intryck!
Verkar vara en härlig spjuver med fantastisk Stockholmsdialekt. Kämpa Håve!