Tråden om: CHL!

Vad får vinnaren av ET? :slight_smile:

De fyra lagen som vinner sina respektive divisioner (Luleå, HV71, Tappara och EV Zug) får €25 000. De fyra bästa tvåorna (Eisbären Berlin, Brynäs IF, Pirati Chomutov och Jokerit) får €20 000. Treorna i respektive divisioner får €15 000, fyrorna får €10 000 och femmorna får €5 000. Vinnaren utav European Trophy får en bonus på €50 000, medan laget som förlorar finalen får en bonus på €10 000. Skulle laget som vinner ET vara ett utav de lagen som vann sina divisioner (Luleå, HV71, Tappara eller EV Zug) så får dom en extra bonus på €50 000. Dvs att om HV71 skulle vinna ET så får dom totalt €125 000 i prispengar.

Hoppas att jag förklarade så att du förstod. Deras system är lite knepigt :stuck_out_tongue:

Japp, jag förstod, tack så mycket :slight_smile:

Hehe. :laughing: :laughing: :laughing:

haha va? skrev jag fel? :stuck_out_tongue:

EDIT: Menar du “de fyra bästa tvåorna”? Haha, kom nu på att det bara finns fyra divisioner :stuck_out_tongue: FAIL

Eller att du skrev de bästa tvåorna, svårare att vara bättre tvåa än någon annan när det endast gäller de som slutade tvåa.

Det är fullt möjligt att vara en bättre tvåa än någon annan. Om en 2:a har samlat ihop 20 poäng och en annan bara 10 så är ju det laget som samlat ihop 20 poäng den bästa tvåan. Ta t.ex EM-kvalet i fotboll. Sverige vann ju inte sin grupp men de gick enda vidare till EM på grund av att de var den bästa 2:an.

Precis. Vad jag menade var just “de fyra bästa tvåorna”, när det bara existerar fyra grupper. :laughing: :laughing: :laughing:

Men det är alltså åtta lag som går vidare då? Kvart-semi-final alltså? Skulle ju vara riktigt fint med €100k i julbonus!

Det stämmer bra det. Jag såg nu att inte alla grupper var färdigspelade. Ber om ursäkt för detta.
Det är dock klart att båda värdlagen, Vienna Capitals och EC Red Bull Salzburg, kommer att misslyckas med att komma topp två i sina grupper. Detta betyder att endast de två bästa tvåorna går vidare (värdarna är auto-kvalificerade). Även HV71 och Luleå är klara för slutspelet.

Ett lag som jag absolut inte vill möta är EV Zug. De har ett sjukt bra lag.
Zug har spelare så som, Damien Brunner, Raphael Díaz, Linus Omark m.m. Dessutom så väntas de få förstärkning i form av Max Pacioretty, Sam Gagner och Jonathan Toews. huh :open_mouth:

Menade samma sak som frederic, men uttryckte mig lite klumpigt!

Lustigt att nästan alla mederkande lag får prispengar…

Bättre att 1-5 får en större summa så det blir mer att spela för…

125 000 € = ungefär 1.000.000 kr ? Lika mycket som man får om man vinner SM?
För € är euro va :stuck_out_tongue:?

Stämmer bra det. Just nu så är det 1 069 825 kr. Dvs cirka 70 000 kr mer än vad man får när man vinner Elitserien (serien).

ohfan , nice ju. är 1milj. kr mycket i hockeyvärlden,på denna nivån? Låter inte så värst mycket.?

Nä, inte överdrivet mycket… tre månadslöner för en toppspelare i ES :wink:

Men många bäckar små…

Sen är det väl tillräckligt för att det inte ska vara förlustaffär att vara med i ET med tanke på långa resor etc.

På lördag kl 16.00 möter HV71-JYP.
Är det någon som vet om den sänds på tv?

Hoppas verkligen inte någon av våra spelare skadar sig eftersom vi redan är klara för slutspelet

Dom kanske vilar en del gubbar.

Man är inte bara klar för slutspelet utan även klara gruppsegrare så man kommer nog vila mer än bara ett par gubbar. Tror vi kan få se en hel del “okända” ansikten i den matchen.

Dessutom är JYP redan ute från ET-slutspelet och är dessutom ligaledare i finskaligan precis som HV är i ES, är det ens nån idé att köra matchen?