Tråden om: CHL!

nej

Dahlen borde slänga in J20 laget, lägre status på en match går inte att hitta. Svårt att ta turneringen på allvar när det knappt finns några TV sändningar alls, turnerings vinnaren får väll någon liten rubrik längs ner på sportsidorna

Jag är helt övertygad om att Dahlén kommer att vila en hel dröss med A-lagsspelare.
Denna matchen betyder ju absolut ingenting för HV71 (de är redan kvalificerade till slutspelet) och dessutom så är detta en ypperlig möjlighet för de yngre grabbarna att visa upp sig. Jag är nästan helt säker på att Krog-kedjan, Wesslau, Fälth, Nilson, Davidsson, Pettan m.m kommer att stå över morgondagens match. Luoma och Trygg kommer nog dock spela ganska mycket.

Ja de bildar första backparet tillsammans. Här kan de få bekänna färg och göra hur mycket misstag och indianare som helst.
Tilläggas också kan sägas att det finns utrymme för att glida baklänges med pucken in i egen zon, riktigt djupt. :wink: :laughing:

Jag tycker det vore kul om European Trophy kommer utvecklas till att bli som Champions League men då måste engagemanget öka. Det kommer bara ca 2000 pers dit jämfört med ca 6000 till Elitserien. Någon som vet varför matcherna inte visas på TV t.ex? De skulle ju i alla fall kunna streama matcherna live på klubbarnas hemsidor och/eller lägga till dem i ett video bibliotek i full längd som man kan titta på efter matcherna.

Idag avgörs det om Färjestad eller Jokerit tar den sista platsen i den gruppen till Red Bull Salute för den som är intresserad.
Live stream på den vanliga ET sidan

[size=115]Truppen till EHT Karjala Tournament 7/11 - 10/11[/size]

MÅLVAKTER
32. Gustaf Wesslau - HV71
40. Johan Holmqvist - Brynäs

BACKAR
3. Niclas Burström - Skellefteå AIK
4. Staffan Kronwall - Lokomotiv Yaroslavl
5. Daniel Fernholm - HV71
6. Oscar Fantenberg - HV71
16. Tobias Viklund - AIK
51. Jonas Ahnelöv - MODO
77. Victor Hedman - Tampa Bay Lightning / Barys Astana (LO)

FORWARDS
9. Tony Mårtensson - SKA St. Petersburg
10. Martin Thörnberg - Torpedo Nizhny Novgorod
12. Fredrik Pettersson - Donbass Donetsk
14. Richard Gynge - Dynamo Moskva
15. Melker Karlsson - Skellefteå AIK
17. Carl Söderberg - Linköping HC
18. Jesper Fasth - HV71
19. Calle Järnkrok - Brynäs
20. Joel Lundqvist - Frölunda
24. Oscar Lindberg - Skellefteå AIK
27. Patric Hörnqvist - Nashville Predators / Red Ice (LO)
60. Mikael Backlund - Calgary Flames / Västerås (LO)
62. Carl Hagelin - New York Rangers / Södertälje (LO)
92. Gabriel Landeskog - Colorado Avalanche / Djurgården (LO)

Reserver:
Målvakt
31. Johan Gustafsson - Luleå HF

Back
50. Sebastian Erixon - Timrå IK

Forwards
11. Simon Hjalmarsson - Linköping HC
22. Per Åslund - Färjestad
26. Niklas Olausson - Luleå HF
26. Robert Nilsson - Torpedo Nizhny Novgorod

Kul att inte alla Lock out-spelare måste gymma under landslagsuppehållet. Mest intressant att få se Thörna igen.

Enda positiva med lockout-eländet är att en meningslös EHT-turnering kan bli intressant att se. Speciellt Tjeckien och Ryssland som har möjligheten att ställa upp med värsta Dream Teamen om de skulle vilja (och om spelarna vill också vill säga).

Ryssarna skickar bara med 4 LO-spelare, ( Anisimov,Kulikov,Tarasenko, och målvakten Bobrovskij)

Aha ok. Ja då sket sig den anledningen att kolla på EHT. Då blir det enbart för att se hur HV-spelarna + Thörnberg sköter sig.

hockeysverige.se/article/136 … tournament

finska truppen till Karjala, tre föredetta HV-spelare med: Hietanen, Joensuu & Laine

Hela paketet
swehockey.se/Landslag/Herr/T … r20122013/
sv.wikipedia.org/wiki/Euro_Hockey_Tour

hv71.se/artikel/29988/

HV möter Tappara i kvartsfinal

expressen.se/sport/hockey/el … rophy-lag/

Jag har alltid hatat den mannen Englund, trögsint och intetsägande man som vägrar se faktum.

Paragrafryttare, det är väl allt han klarar av att vara.

Skitkul att vi får grabbar med men tycker personligen att det är trist med denna oeuforiska upplevelse.
Ryssland, Tjeckien och Finland!! Fy tusan vad trista lag.
Tjeckien el Slovakien är samma shit.
Ryssland kan vara himmel eller helvete och Finland är alltid Koskenkorva.
Det pratas ju i kulisserna om en nordisk cup istället. Sverige, Finland, Norge och Danmark? Likaså Tjeckien,Slovakien, Tyskland och Ryssland.
Saknar den gamla matchen mot Kanada som alltid spelades innan VM. Nu är det bara uppvisningshockey emellanåt i dessa 4 cuper som detta jippo är.

Jag håller med mrcadaza fullständigt. Jag ser hellre Sverige -Norge än Sverige-Tjeckien.
Man skulle ju kunna variera lite mer. Jag hade gärna sett att man bjöd in lite fler länder och spelade fyra turneringar där man mötte olika länder för att sedan sammanställa alla matcher i en tabell där de två bästa lagen möts i en final i slutet utav säsongen.
NOT: Varje land möter varandra endast en gång.

Detta är mitt drömsinarium:

Turnering 1
Sverige
Finland
Danmark
Norge

Turnering 2
Sverige
Tyskland
Schweiz
Kanada (består utav spelare ifrån de europeiska ligorna)

Turnering 3
Sverige
Slovakien
Tjeckien
Slovenien/Österrike

Turnering 4
Sverige
Ryssland
Vitryssland/Lettland
USA (består utav spelare ifrån de europeiska ligorna)

Hur man sedan får spelschemat att fungera orkar jag dock inte lägga någon energi på just nu :stuck_out_tongue:

Är riktigt irriterad på alla dessa småturneringar som ändå inte leder nån vart. Man plockar en massa bra spelare ur elitserielagen, som riskerar att bli skadade. Majoriteten av dessa kommer ändå inte med till VM.

Nä, skippa skiten och utöka elitserien med två lag till istället.

Håller med dig att detta ger inte ett sket.
Tycker att HV ska hålla inne sina spelare och slippa ev skador.

Vem tittar ens på pajas turneringen?